![]() |
Post hier je sinterklaasgedicht!
Zoals de titel zegt:
Hier posten:
Mijn gedicht: Alle pieten stonden in een cirkel Want ze wouden allemaal jou cadeautje zien In het midden van de cirkel een grote olifant Het was de olifant van Belly-Wien. Hij paste niet in dozen, geen pakpapier genoeg Die arme olifant was veel te dik, te groot.. De pieten wisten echt niet wat ze moesten doen Want hij paste zelfs niet op de boot Profpiet wist wel hoe hij kon helpen: Hij maakte een drankje, zodat de olifant klein werd en knuffelbaar. En de olifant werd net zo klein als Rosa Zo dachten ze dat het probleem was opgelost, klaar. Maar niets was minder waar, de olifant liep weg! Alle pieten stonden in een cirkel Ze konden jou cadeautje niet meer zien In het midden stond geen olifant meer Geen olifant van Belly-Wien Zoals je snapt zijn de pieten erg verdrietig Maar omdat sint je toch iets sturen wou, Heb je hier een sarantivaas, omdat de olifant van bloemen hield En mocht je de olifant toch nog vinden, is hij helemaal van jou GroteGroeten van Sint en Piet De surprise is een vaas met een knuffelolifant erin, voor een meisje op circus. :D Er zaten trouwens ook nog kunstbloemen op :D |
Wouden zijn bossen. Verleden tijd van willen is wilden ;)
|
Ja, die fout had ik ook al ontdekt, :D
toch bedankt! :) En wat een superleuk sinterklaasgedichtje voor mij, dankjewel :D |
Heb je het bewust niet op rijm geschreven?
|
Sinterklaas 2 jaar terug; deze vind ik nog steeds erg leuk. Mijn gedicht van dit jaar is nog niet helemaal af.. Ik gaf zijn zelf gekochte fiets-slot.. en wat Bier uit mijn eigen plaats geloof ik..
Een klusje hier, een klusje daar, Hij heeft het allemaal wel voor elkaar. Opa is altijd druk in de weer, altijd maar keer op keer! Piet zei Sint, het word nou eens een keertje tijd Dat jij eens weer naar kampen rijd. En Opa maar eens in de gaten houdt, wat hij doet voor jong en oud. Toen piet weg was dacht de sint, ik heb wat leuks bedacht. Iets wat hij niet denkt, en al helemaal niet verwacht. Toen piet thuis was riep de sint, pieeeet kom eens hier.. Je weet hé, opa die houdt wel van een glaasje bier, Maar piet was minder blij, hij zei… Weet je wat ik heb vernomen? Opa heeft zelf zijn cadeautje meegenomen! Zo zijn we snel klaar dacht piet, Maar zo zag sint dat niet! Daar komt niets van in! We bedenken er wel wat op, Al moet heel kampen op zijn kop!! Doe dat laatste niet met je cadeau!! Waarom niet? Dat zie je zo! De groeten en veel succes namens: De Sint en zijn Pieten |
“Piet,” zei Sint plots op een dag
“Weet je wat ik nu toch zag? >naam< moet nog een cadeau een Piet als jij die vindt dat zo!” Pietje één ging aan de slag, en hij zocht tot in de middag maar iets vinden deed hij niet, “Foei!” zei Sint, “Stoute Piet!” Sint riep Pietje nummer twee, die kroop achter de TV, maar toen Sinterklaas hem zag, kreeg hij op staande voet ontslag. Pietje drie wou ook niet werken, nou, dat liet de Sint goed merken! Pietje drie kreeg met de roe en ging met pijn naar bedje toe. “Piet?” vroeg Sint aan nummer vier, “Doe mij eens een groot plezier en maak voor >naam< van der Meer een mooie surprise, voor deze keer! Jaja, dit Pietje deed zijn best en hij slaagde voor de test hij zingt nu het hoogste lied, want hij is nu Opperpiet. Sinterklaas was heel tevreê, Piet nam dus het pakje mee. Het is een boek over ‘de Fret’ door Pietje vier in elkaar gezet! Maak het boek nu maar snel open, Sint kan nu alleen nog hopen dat je het maar mooi mag vinden dan zijn Sint en jij echte vrinden! Namens Sint, Rijmpiet en Opperpiet. |
Citaat:
|
Geloof in mij, of een zak stront ,je zult nooit geloven wat voor een lekkers hier in zit voor je mond.
xxx Sint |
Citaat:
Voor het nostaglische gevoel denk ik |
Ja, daarom zei ik: Voor sinterklaas maakt het niets uit. En met het bedoel ik dan mijn poëtische gebrabbel. :D
|
Mijn gedicht voor een jongen die van voetballen, gamen en kickboksen houdt.
Als suprise heb ik hem een PSP gegeven. De Sint is weer aangekomen uit Spanje, hij blijft maar voor even. Maar de sint vroeg zich af, wat moet ik aan ….. geven? Je houd van gamen, met vrienden of alleen. Er zijn in games veel levels, maar je begint altijd bij één. Een spel voor de PSP dan maar? Dat vond de Sint een beetje raar. Elke zaterdag een wedstrijd, voetbal is je lust en je leven. Maar…, moet de Sint je weer een nieuwe voetbal geven? Een andere hobby is kickboksen, Maar de Sint vroeg zich af, Mensen in elkaar slaan, Is dat niet een beetje maf? Dit geschenk is speciaal van de Sint Voor iemand die sportief is en bijna altijd wint Sint wenst je nog veel plezier Dus haal dit pakje nu maar snel uit zijn papier Groeten, De Sint |
Ik doe het met mijn schoonfamilie en natuurlijk trek ik wederom de persoon die ik amper ken, de man van de zus van mijn vriend. Ik weet alleen dat hij chefkok is en kunstliefhebber. (Vandaar dat ik het Rijksmuseum Kookboek aanraad. Alleen was dat dubbel het budget en dat vind ik niet kunnen).
Al wekenlang is Sint op zoek Naar een spannend, eetbaar boek. Want onze Cees, zo moet je weten, Houdt erg van lezen én van eten. Wat zou het voor hem heerlijk zijn: Een detective van marsepein, Gedrukt met zwartebessenjam, Een kaft van chocoladecrème. Of een Bouquetroman die smáákt! Maar ja, die worden niet gemaakt. Een kunstboek is ook zéér geschikt, Al krijg je die niet doorgeslikt. Een boek voor kijken, eten, lezen.. Een kunst-en-kook-boek moet het wezen. Het Rijksmuseum Kookboek zou Hét kunst-en-kook-boek zijn voor jou! Helaas was deze keukenpret Iets boven deze Sints budget. (Toch raad ik jou van harte aan eens naar dat boek op zoek te gaan!) In plaats daarvan krijgt onze Cees Iets waar hij in zijn lijst op wees. Je krijgt het welhaast niet verteerd, Maar ’t is als leesvoer niet verkeerd. Omdat het eten tóch een wens is – En Sint een wensvervullend mens is – Ook wat kleins voor jong en oud En ieder die van baksels houdt. En als je iets lekkers maakt, lief kind, Stop eens wat in je schoen voor sint! Liefs, De Sint |
Jou sinterklaasgedichtje is alles, fizzle, echt superdeluxezuma-awesome en echt heel leuk
wauw wauw wauw wauw (nee dit is geen flood, gewoon een reactie) wauw ECHT wel leuk ECHT :D |
hoooh dankjewel :D :bloos:
|
Geweldig gedicht, fizzle-fluffy! En die van Dingaantouwtje vind ik ook leuk. En die van *Miekje* lief.
Jullie kunnen mij wel helpen, ik heb echt absoluut geen inspiratie dit jaar... :( |
Ik wil best een gedicht voor je maken hoor leonoor, als je me de naam en het beroep en de hobby's en het cadeau enzo pm't
en dankjewel :bloos: |
Ik heb een heel lief, stil meisje getrokken dat van oorbellen en lezen houdt, dus:bloos::
Lieve Inanna, Al tijden nu zoek ik, de Sint Iets wat mijn meisje heel leuk vind Altijd rustig en present ’t Is tijd dat jij eens wordt verwend Wat ik wil is dat jij lacht Ik heb ook wekenlang gedacht: Wat wil Inanna nou precies? Wat wil zij dat ik voor haar kies? Ik vroeg het aan mijn pieterbaas Die zei: Natuurlijk, Sinterklaas! Geef haar maar een snuisterij Dan wordt zij zeker heel erg blij! Warempel Piet, ik hoop het maar Want anders zijn de rapen gaar Ik luisterde maar naar mijn Piet Je vindt ’t vast leuk als je ’t ziet. Sint. Nicolaas |
wat mijn meisje leuk vindt
bedoel je niet 'absent'? Want Present is aanwezig? ik vind vooral het einde van je gedicht heel erg leuk en verrassend :D "anders zijn de rapen gaar" :D (y) |
Citaat:
|
Ik ben bezig een gedicht te schrijven aan de hand van het meesterlijke sonnet van Lucebert :o. Zal wel niets worden, maar ik vind hem leuk.
ik mij ik mij mij ik mij ik ik ik mijn mijn mijn ik |
de laatste twee strofen moeten zijn:
ik mijn ik mijn ik mijn (omsluitend rijm) |
Citaat:
Ik heb het niet zelf bedacht he, het is van Lucebert, maar ik wil aan de hand van de beginwoorden een gedicht schrijven. |
Dat weet ik en ik heb het gedicht hier in een bundel staan en daar staan de laatste twee regels in omarmend rijm. ;)
|
WHut, in mijn bundel niet :o.
Dat is wel heeeel bizar :D |
Lieve S.,
je zult wel denken ‘wat is dit? een envelop waar niets in zit!’ Ik zal je zeggen, het zit zo dit is een heel speciaal cadeau. Zit je er een keer doorheen ga dan met dit cadeau in zee. Natuurlijk ga je niet alleen, je neemt je man en kinderen mee. Ach nee, is ‘in zee’ nou wat ik zei? ‘Náár zee’ is natuurlijk wat deze Sint bedoelt, of toch het bos in, of naar de hei, afhankelijk van hoe jij je voelt. Wil je richting zee, naar Naaldwijk, gratis parkeren – ook belangrijk, of lekker dichtbij, niet te ver rijden, de Veluwe op met je man en je meiden. In Vierhouten vier sterren, wat een weelde! Of even écht weg naar Zeeland, een plek die de Sint zelf eens beoordeelde. Jij mag kiezen: Groningen of Brabant, of waar je ook maar wil in Nederland. Een verhuizing over niet al te veel tijd, aan de kids ben je ook veel uren kwijt, en dan nog je man, met z’n passie voor z’n band - soms wil je gewoon even lekker niksen met je vent! Dus bij deze: pak lekker wat tijd met z’n twee. De kids zijn nog geen drie dus gaan gratis mee. Eigenlijk is het dus tijd met z’n vieren en Sint zorgt ondertussen wel voor jullie dieren. Ontbijt en diner moet je wel zelf verzorgen en boeken doe je liever vandaag nog dan morgen. Overleg dus snel met de reserveringspieten, zodat jullie samen van een nachtje weg kunnen genieten. Liefs, Sinterklaas en Zwarte Piet PS. Mocht je nou denken “’t is me teveel gedoe,” heb je geen zin, of ben je te moe, heb je liever een bon voor een boek of uit eten, laat het de Sint dan gewoon even weten! |
is het een vakantiebon? Leuk gedicht, vooral de eerste strofe is erg grappig :cool:
|
Jep :)
En nog één: cadeau is een zak yoghurtgums, surprise is een vleesetende plant (want die vroeg ie). Madrid, 5 december 2009 Lieve J., Sint weet niet waar hij moet zijn, dus vertel: uit wiens wrede brein komt dit rare idee toch voort? Een plant die vliegen vangt en vermoordt! De Sint weet ook wel: ieder z’n smaak, en waar je van houdt, is enkel jouw zaak. De één houdt van vlees, de ander van vega, maar verwacht niet, dat ik met je mee ga als je gaat kijken hoe de plant dat beestje langzaam verteerd, dat is echt geen feestje. Laat ik het over een and’re boeg gooien: indirect zorg je voor nog meer dooien! Want hoe moet het nu met alle spinnen? Wat moeten die zonder voedsel beginnen? Ach, de Sint is een gevoelig type en moet, simpel gezegd, ‘niet zo miepuh’, dus bij deze: je eigen vliegenopvreter, alleen dan iets mooier en zelfs nog wat beter. Want deze unieke vleesetende plant is gemaakt voor jou met eigen hand. Hij verspreidt een zoete, romantische geur en is lekker groot en heel vrolijk van kleur. Dionaea Muscipula, is hoe dit ding heet, hij leeft van een zeer bijzonder dieet. Behalve wat vlees en insectenbloed, houdt deze plant op z’n tijd ook van zoet. Dus maak de plant voorzichtig open en ontdek wat daar in is gekropen. Trek snel aan z’n mond, en geniet van het lekkers dat z’n maag je biedt. Liefs, Sinterklaas en Zwarte Piet |
Super Ave :)
|
Omdat ik heel veel sinterklaasgedichten maak, hier nog een stuk! (Een stuk omdat het hele gedicht nogal lang is en er ook wat persoonlijkere dingen in staan)
Surprise is een Robob. (Een klushulp-robot) Aan zo’n verhuizing ben je, behalve tijd, ook flink wat energie en nachtrust kwijt. Van alles moet worden bedacht en berekend, terwijl het koopcontract nog niet eens is getekend! Een nieuwe keuken is niet echt overbodig, een likje verf hier en daar is ook wel nodig, de woonkamer is helaas niet zo groot als gehoopt dus wordt er gewoon een muurtje gesloopt. Het verven, de keuken, dat is zo gedaan, maar voor het slopen moet je hard kunnen slaan, en al zal R. ongetwijfeld z’n mannetje staan, een muurtje zie ik nog niet zomaar neergaan. Brute kracht heb je nodig, vuisten van staal, en deze stoere Robob heeft dat allemaal. Hij is wellicht niet echt bekend met subtiliteit, maar hee: dat muurtje, dat ben je in no-time kwijt. Brokken maken, dat kan ie goed, dus is er iets dat in stukken moet dan laat je z’n arm met snelheid zakken om wat er onder zit in stukken te hakken. Wat oefening vooraf is geen slecht idee, dit papieren huis, begin daar maar eens mee, zo kan Robob alvast een beetje aan je wennen en leer jij meteen de juiste knopjes kennen. Hij is niet veeleisend en hoeft haast geen eten, wil niet altijd van alles het ‘waarom dan’weten, hij noemt je geen‘mammelwammel’, zegt niet steevast ‘nee’ en z’n dikke huid is bestand tegen hete koffie en thee. Lekker makkelijk dus, zo’n slopende vent, vooral als je kinderen bent gewend, die kan je niet ‘uit’ doen of gewoon achterlaten, ook als je denkt ‘NU EVEN NIET’, blijven ze tegen je praten. (Mocht je nu denken: ‘nu je het zegt, die kinderen zijn eigenlijk hartstikke slecht!’ Stop ze gewoon in de zak van de Sint en we maken een ander blij met uw kind. Ik weet wel iemand die L. en B. leuk vind..) |
Ave, jij bent echt een bron van inspiratie!
Jij bent echt goed! |
hahaha die laatste strofe ave :D:D
|
Mijn Lucebert gedicht is wel aardig gelukt al zeg ik het zelf, maar nu moet ik nog een leuk gedicht voor mijn vriendje en dat is zó moeilijk :s.
Vrijwilligers ;)? |
Heh ik vind ze allemaal nog vrij cliché (hoewel wel grappig hoor), bij ons doen we altijd rare dingen :D Maar ik heb nu echt geen inspiratie dus blaaaa.
|
Vorig jaar schreef ik allemaal sonnetten. Misschien volgend jaar ollekebollekes :cool:
|
Ik ben dit jaar op een soortvan sonnet geland, al voldoe ik vast niet aan alle regels.
Geen surprise, cadeau is een theepot voor een natuur- en kunstliefhebster :) Een grijze lucht, het wordt al sneller fris, de zwarte aarde met bladeren bedekt. De laatste hand aan de tuin en dan gewis naar binnen, voor het beste effect. Haaksbergerveen, de route is bekend, toch elke keer een heel ander gezicht. Een laatste blik achterom, voor dat moment: zonsondergang, over groen evenwicht. Kunst in het park, een jaarlijks ritueel, het is zomer, toch regent het altijd. Genoeg te zien, abstract en soms reëel… Zo weer voorbij, maar wel altijd verblijd. Bij thuiskomst na dat buitenzijn Is een warm drankje altijd fijn! |
Voor iedereen een paar sokken:
voor mezelf: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Oeh, leuk fizzle en Ave!
Het zit hier ook behoorlijk mee drie van de vijf gedichten zijn al klaar dat is niet altijd zo vroeg in 't jaar. Meestal is het stressen op het laatste moment (dat is een gevoel dat iedereen wel kent) hier in huis is dat alhaast een trend dus ik ben nu al behoorlijk content :). De gedichten, tja, dat ken je, zijn wel wat privé, met namen enzo, dat hoort hier niet, nee. Ik zet hier dus slechts een deeltje neer van wat ik geschreven heb dit keer. (De server op rijmwoordenboek.nl is vandaag trouwens niet erg snel!) Voor m'n zusje: Citaat:
Citaat:
|
De honger en de wanhoop sloegen toe
Drie uur na het zinken van het schip Twee ferme knapen, uitgeput en moe Zitten op een vlot en elkaars lip De zon brandt blaren op hun naakte huid Zout water, dat doet niets tegen de dorst Dus met de pret is het volledig uit Als Kees de laatste druppel cola morst Zonder eten, zonder water, zonder bier Van alles wat hen lief is bruut beroofd Worden deze mensen langzaam dier Ontdekken zij het beest in ieders hoofd Want is er honger in het spel, Dat speelt moraal niet mee En in deze natte hel, Op de eindeloze zee Doe je soms dingen die je later wil vergeten Maar, geef toe, een mens moet toch ook eten Kees verzet zich eerst nog, maar helaas Henk is hem maar al te snel de baas Het vlees is taai en oh mijn god, het bloed Maar honger maakt de rauwe bonen zoet Het is pas als het laatste stukje Kees in Henk verdwijnt Dat aan de horizon terstond een reddingsschip verschijnt Sint De surprise was een grote bal aluminiumfolie waar bananen uit staken. Het cadeau was het boek 'Van nature goed' van Frans de Waal. |
WTF, uice :D:D:D
Wat heeft het gedicht met de surprise te maken trouwens? |
Niets. Ik vind dat niet zo belangrijk. Het gedicht sloeg wel op het boek, want dat gaat over moraliteiten bij mensen en andere dieren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45. |