![]() |
Post hier plaatsnamen in Nederland die je heel mooi ofwel heel lelijk vindt.
Ikzelf vind Urk, Scheemda, Zwijndrecht, Purmerend, Dronten, Meppel en Roggel afschuwelijk.
Over mooie plaatsnamen moet ik nog even nadenken. Wijk bij Duurstede heeft wel wat in ieder geval. |
Basdorp
Pandastad Imeneworld Paranoidedam Amsterallure Enschedepipje Madurokazetdam (y) |
Ik las eerst 'Madurodamkazetdamn' omdat ik slordig las:D:D
|
Broek in waterland. :')
|
Lelystad is ontzettend lelijk.
|
Haarlem en Leiden (mits je het niet uitspreekt als Laiden) vind ik mooi klinken. Boxtel en Zwijndrecht klinken te boers.
|
Oja, Zwijndrecht, wtf.
Ik vind Amsterdam mooi klinken, maar dat is vooral door de associaties die ik ermee heb, denk ik. En plaatsnamen uit de buurt van Hengelo vind ik ook vaak wel leuk. |
Grave heel moeilijk om in het Engels te zeggen dat je daar woont:P
|
's Hertogenbosch vind ik ook mooi.
|
Ik zeg ook altijd 's Hertogenbosch omdat het mooier is dan Den Bosch. Grave klinkt trouwens echt te Brabants Jasper en dat is niet zo mooi :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Goor is toch wel één van de lelijkste plaatsnamen van Nederland.
En 2e Exloërmond, dat slaat ook nergens op. Verzin dan een nieuwe naam, luilakken. |
Ik vind Gouda een mooie naam voor een stad met een mooi stadhuis en heul veul heule mooie oude huisjes rond de Sintjan <33.
En Ouderkerk aan den IJssel klinkt best heel wat voor een klein kutdorp, helaasch. Amsterdam is ook mooi (de naam dan). En Leiden ook. En 's Hertogenbosch. |
Ik vind Veere, waar mijn vader woont, wel een mooie plaatsnaam.
|
Made vind ik nog verschrikkelijker dan Goor en Urmond klinkt ook niet heel erg fijn.
Heemstede, Texel en Heerhugowaard vind ik wel mooi. |
Waspik (n)
Tiel, Kesteren, Rhenen (y) |
Heemstede vind ik ook heel mooi.<3
Tiel vind ik juist lelijk.:p Slochteren is ook lelijk. |
Trouwens, moet de ofwel uit de titel niet gewoon of zijn? Heel lelijk is toch niet een ander woord voor heel mooi?
Sloterdijk is trouwens ook minder mooi. |
http://ernieramaker.nl/rareplaatsnamen.php
Lelijk: Buil, Ballingbuur, Benedenknijpe, Flansum, Eindje, Haringhuizen, Huppel, Hupsel, Jipsingboermussel, Kruishaar, Kuttengen, Laag Spul, Maaskantje, Mossel, Niesoord, Numero Dertien, Nummer Een, Puiflijk, Roggel, Reuken, Sappemeer, Sexbierum (Friesland), Spekklef, Spurkt, Visbuurt, Zuurdijk, Zittend. Lelijk op een gave manier: Achtmaal, Armhoede, Bronneger, Enter, Grijzegrubben, Kleine Huisjes, Ransdorp, Rauwerd, Rectum, Moddergat (weer Friesland), De Hel (deze ook), Raar, Stinkhoek, Takkebos, Tranendal, Vuilhoop, Windraak. Gaaf: De Laatste Stuiver, De Rotting, Doodstil, Aastrein, Grauwe Kat (:cool:), Verloren Einde. |
Citaat:
|
Volgens de lijst ligt die in Noord-Holland, dus dat lijkt me niet.
|
Het is zo, als ik naar mijn vader rijd, dan ga ik door Zwart Kruis, en mijn vader woont zelf in Drogeham. Rare Friezen.
Paranoïde, ik vind Benedenknijpe heel leuk :D En over je gefries: Ja, ze zijn raar. Ja, ik ben raar. |
Peizermade is ook lelijk en Wirdum en Dordrecht.
|
Citaat:
http://www.onzetaal.nl/advies/oftewel.php Of had ook gekund ja.:) |
Kijkuit, Kromme-Elleboog en Gaarkeuken.:D
|
Kromme elleboog is een veel voorkomende straatnaam in Groningse dorpen en steden (uh. stad), maar het is geen plaatsnaam. Eigenlijk.
|
Oss, Uden, Lochem, Putten, Papendrecht, Barendrecht, Wormer. (n)
|
Waarom zijn Wirdum en Lochem stom!? :p
Ikzelf woon in Hardegarijp. Jummie. Kan je dat eten denk je? |
Ik vind het lelijk klinken. :p Hardegarijp is nou ook niet je van het, ik twijfelde nog of ik die ging noemen. :p
|
Citaat:
http://i165.photobucket.com/albums/u...5/101_1692.jpg |
Noem Hardegarijp (Of in de volksmond Hurdegaryp (Spreek uit: Hurdegariep (G uitspreken als in Gay))) maar wel Tink*!
Maar Lochem.. Bijna een belediging voor mijn naam. al is mijn naam ook niet 'je van het' ;) |
Tytjerk en Lutjebroek
|
Knol :'( wie noemt een plaats zo (n) of Boerenhol, ook zoeen.
Turkeye vind ik ook niks. Schapenbout is lelijk maar wel grappig (y) De mooiste is Waterlandkerkje :cool: |
Ik vind namen met broek erin vaak zo boers. Verder vind ik Wezep en Zwolle wel mooie namen.
|
Zoals Langbroek. En als ik dan toch in die regio ben: Cothen is ook niet bepaald mooi te noemen.
|
Citaat:
|
Ik vind 't Harde wel een coole naam. :cool:
|
Citaat:
Kom zelf uit Grootebroek, ook al zo'n mooie naam (Y) Echt lelijke plaatsnamen vind ik onder andere Arnhem, Rotterdam, Woensdrecht, Venray en bovenal Tilburg. |
Citaat:
en mijn plaats zit in de gemeente "Tytsjerksteradiel" Wat dus Tytsjerksteradeel betekend. :facepalm: |
In Noord Holland: West-Knollendam/Oost-Knollendam, Wormer, Wijdewormer, Vrouwenverdriet, Broek op langedijk, Broek in Waterland :s
|
Maden, lith (n)
|
lutjebroek en stampersgat vind ik mooie nederlandse plaatsnamen :)
|
Goeree Overflakkee.
|
Citaat:
Verder vind ik heel veel plaatsnamen lelijk, geloof ik, of in ieder geval niet mooi. Alleen plaatsen waar ik iets mee heb vind ik mooie namen hebben (zoals Maastricht en Enschede ;) ), verder denk ik er niet echt over na (behalve dan in gevallen zoals Grauwe Kat <3 ). |
Citaat:
|
Ik ben eens door "Doosje" gereden. En ik wil graag nog een plaatsnaambord van Rectum hebben.
|
Citaat:
|
Heel apart.
|
Rotterdam is ook heel lelijk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55. |