![]() |
Ultrakorte verhalen
Dag schatjes,
Gisteren las ik op de achterpagina van de NRC dat een literatuurtijdschrift een wedstrijd heeft uitgeschreven voor ultrakorte verhalen. En met kort bedoelen ze dan ook echt kort: het hoeft maar zes woorden te hebben. Een voorbeeld is dit verhaal van Hemingway: For sale: Baby shoes, never worn. Ik vind die echt heel erg mooi :) Nou, dus hier een topic om je eigen verhalen in te schrijven. Ik ben zelf nog bezig met een, maar die is nog te slecht, daar ga ik niemand mee lastigvallen. Maar ik zou het leuk vinden o mdie van anderen te lezen, want ik vind het echt een geweldig genre :) |
Bij Op Ruwe Planken hadden ze een wedstrijd waarbij het maximaal zestig woorden mocht hebben, toen heb ik dit geschreven:
Op haar verjaardag gaf haar vriend haar oorbellen in de vorm van hoefijzers. Eerst was ze blij, maar later bleek dat de punten van de hoefijzers steeds naar beneden draaiden. Een week later maakte hij het uit. Ze voelde het geluk uit haar oren sijpelen. |
Ik vind dat héél moeilijk. Ik ben wel van kort, maar daar bedoel ik <400 mee. Het kortste wat mij ooit lukte voor een wedstrijd was.. 110 woorden.
|
Ik ben niet goed in multitasken, bijvoorbeeld schrijven en kogels ontw
|
Ik vind verhalen schrijven van zes woorden meer dichten dan schrijven, eigenlijk. :O
|
Dichten is geen schrijven? :s
|
Ik maakte geen grapjes, dat deed een andere ik.
|
Citaat:
|
Klaargekomen zuchtte ik dat ze van me af moest gaan.
:o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is mijn vis rot pelikaan!
|
Citaat:
Zo beter? :o |
Als ik niet in de spiegel kijk ben ik het mooiste meisje van de wereld.
/beetje aan de lange kant. |
Als ik niet ben, is niets.
|
I danced my dance of pentatonic and the wind cried Mary.
|
"Ik weet dat ik snel doo"
schreef ze. |
Dus dit verhaal moet ultra kort zijn? Hier komt ie.
Martine at een koekje, slikte hem door, en had een vreemd gevoel in haar buik. Toen bleek het een honden koekje te zijn. Eehm... Beetje vaag:confused: |
Ik ga er nog steeds vanuit dat het maximaal zestig woorden mag zijn ;)
Citaat:
|
Dan houden we 'm op zestig woorden :)
|
Noemen ze dit niet vaak espressofictie? Al bestaat dat wel uit een regel of vier, vijf omdat je anders je espresso nog niet op hebt bij het einde...
|
Citaat:
|
'Ik heb besloten te stoppen met fantaseren.'
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06. |