Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   programma (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1782132)

thomasszz 29-11-2009 09:59

programma

Hallo,

Ik heb een vraagje. Is er een programma om te controleren hoeveel procent van je boekverslagen je van internet hebt gehaald?

Nouja, ik heb iniedergeval gehoord dat dat programma bestaat en bij ons op school wordt het wel eens gebruikt.

Weet iemand waar je dit kan downloaden?

Groet
Thomas

Micromensje 29-11-2009 14:01

Geen idee waar dat kan, maar er zijn idd (ook bij ons) speciale programma's die controleren op plagiaat. Heb eigenlijk geen idee hoe het heet, maar google eens, wie weet kom je het tegen.

Grapig 29-11-2009 19:23

even google op plagiaat controleren enzo
ze bestaan er zeker want ze gebruiken ze bij ons altijd op school

Teddy-chan 30-11-2009 19:23

Ze bestaan idd, maar je moet er als school licenties voor hebben en ze zijn meestal niet ff van TPB te plukken.

Sowieso handiger om de verslagen van je grote broer te nemen, als je dan écht niets wilt doen.

remy476 02-12-2009 15:51

Citaat:

Teddy-chan schreef: (Bericht 29921210)
Ze bestaan idd, maar je moet er als school licenties voor hebben en ze zijn meestal niet ff van TPB te plukken.

Sowieso handiger om de verslagen van je grote broer te nemen, als je dan écht niets wilt doen.

uiteraard.

Paranoide 03-12-2009 03:10

Beter maak je je huiswerk gewoon zelf.

MiBe 03-12-2009 03:45

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 29929710)
Beter maak je je huiswerk gewoon zelf.

Boekverslagen? :|

Beter kijk je gewoon de film (Y)
(zoek wel even de verschillen tussen het boek en de film op op internet)

Breg 03-12-2009 16:39

Citaat:

thomasszz schreef: (Bericht 29916678)
Hallo,

Ik heb een vraagje. Is er een programma om te controleren hoeveel procent van je boekverslagen je van internet hebt gehaald?

Nouja, ik heb iniedergeval gehoord dat dat programma bestaat en bij ons op school wordt het wel eens gebruikt.

Weet iemand waar je dit kan downloaden?

Groet
Thomas

Ja, wij gebruiken Turnitin op mijn universiteit, het programma controleert in hoeverre een verslag overeenkomt met andere verslagen/publicaties/boeken.

Voor zover ik weet kan je het alleen als instituut aanvragen en moet je er voor betalen.

DiepDenker 11-12-2009 15:51

ja, wij moeten alles op Teletop en op papier inleveren. Teletop scant dus op plagiaat.

Micromensje 11-12-2009 18:30

Huh, echt, DiepDenker? Wij hebben namelijk ook TeleTop en daar heb ik nooit iets van plagiaatcontrole gemerkt.

Martiño 11-12-2009 21:07

Citaat:

MiBe schreef: (Bericht 29929711)
Boekverslagen? :|

Beter kijk je gewoon de film (Y)
(zoek wel even de verschillen tussen het boek en de film op op internet)

Ja, stel je voor dat je een boek zou lezen en er beter van zou worden. ;)

maargoed, ik haalde mijn samenvattingen ook altijd van scholieren.com (anders zat ik hier waarschijnlijk ook niet), maar ik las wel altijd m'n boeken, omdat ik het leuk vond en omdat we ook mondelijke overhoring kregen. Als je je zorgen maakt over een anti-fraude programma, kun je nog altijd het boek lezen en de tekst op een aantal punten wijzigen.

honkballertje 12-12-2009 11:52

Citaat:

Micromensje schreef: (Bericht 29963463)
Huh, echt, DiepDenker? Wij hebben namelijk ook TeleTop en daar heb ik nooit iets van plagiaatcontrole gemerkt.

teletop scant idd op plagiat (volgens mij)

wij hebben ook teletop op school en bij ons gaat er ook een plagiaat controle overheen. of dit via teletop gaat weet ik alleen niet zeker.

1 ding staat wel vast

teletop zuigt

Micromensje 14-12-2009 08:17

Hmmm vind het wel meevallen van Teletop.
Is handig voor het dagrooster enzo.
Maar toch ben ik meer voor iets als Blackboard, als ik bij mijn zus afkijk wat daar allemaal op staat lijkt het me tachtig keer praktischer. Al is er misschien niet eens zoveel verschil met Teletop, maar het is wel uitgebreider.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.