Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Altijd koud (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1782298)

Lisanne 30-11-2009 19:05

Altijd koud

Hai!

Ik heb het altijd vreselijk koud. :P

Liefs

Pluis 30-11-2009 22:41

Voor dieet tips kun je terecht in het voedings en gezondheidstopic!

Mobius 01-12-2009 08:11

Volle melk. Liters!

Xentric 01-12-2009 13:29

probeer ook je kleding aan te passen naar veel laagjes. De lucht tussen de laagjes wordt warm en blijft warm.
Buiten is het een beetje moeilijk, maar doe binnen altijd sloffen aan.

En wat mij altijd wel hielp: 1 keer per week zonnebanken. Ik kreeg echt het gevoel dat de warmte dan mn botten inging en je krijgt er een lekker kleurtje van!

Succes!

Subject 01-12-2009 13:57

Als je graag huidkanker wil en er op je 40e graag uit wil zien als iemand van 60 moet je vooral gaan zonnebanken.

Maar je zult toch echt simpelweg meer moeten eten wil je aankomen :).

MisSunshine 01-12-2009 16:08

Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik hem namelijk zelf ook wel tijden gehad dat ik het veel sneller koud had.
Of ik nou een hempje, tshirt, vest, sjaal, beenwarmers en alles aanhad.. Het is en blijft koud.
Wat ik wel merk, is dat genoeg uren slapen ook kunnen helpen. Zorg dat je weerstand een beetje hoog blijft, vitamine c/d en al die anderen..

Ieke 01-12-2009 17:13

Ik ben wel fan van die thermoshirtjes onder je gewone kleding. Scheelt toch al wel iets.

ganralph 01-12-2009 17:20

bedenk wel dat als je te veel "externe" warmte gebruikt (elektrische dekens zijn zoiets, warme douches uiteindelijk ook), dat je lichaam dan denkt "poeh wat is het warm, ik moet maar eens proberen af te koelen." je moet gewoon zorgen dat je je lichaamswarmte vasthoudt. laagjes zijn inderdaad de beste oplossing.

Nattigheid 01-12-2009 18:44

je hoeft volgens mij niet zozeer meteeen aan te komen, maar zoek naar vitamine B12 drankjes of pillen. dat hielp bij mij heel erg. Ik ben ook altijd koud en heb gewoon een flinke laag spek op mn lijf.

Encore 01-12-2009 18:48

BM1 18? Ik heb 16. Nou ja, dat was jouw vraag niet, haha xD

Anyway, gewoon, meer kleren dragen, en vooral veel sporten. Spieren krijgen!

SiemdeCyper 01-12-2009 20:50

Spiermassa vraagt ook veel meer energie om behouden te blijven, dus dat is niet per definitie de oplossing.
Eet je weinig? Jezelf dwingen een aantal maaltijden en tussendoortjes te eten, veel drinken, veel gevarieerd eten en dit langzaam opbouwen helpt erg. Word je maag groter van tzt tot het normaal is behoefte te hebben aan meer eten.

Maar goed, miss eet je wel genoeg en is je bouw gewoon zo.

DmCraanen 01-12-2009 20:55

überhaupt hebben vrouwen het snel koud lijkt het....

Laagjes is de beste oplossing en als je helemaal pro wilt gaan doe dan wol aan (nee het hoeft niet zo oma te zijn maar omdat wol een beetje pluist (Waardoor er warme lucht komt tussen die pluizen, net als het nut van haar op je armen) en van zichzelf al warmer is dan gemiddelde kleding werkt dat erg goed)

Batave 01-12-2009 21:03

Doe het Supersize-Me dieet.

ganralph 01-12-2009 22:06

Citaat:

DmCraanen schreef: (Bericht 29925198)
Laagjes is de beste oplossing en als je helemaal pro wilt gaan doe dan wol aan

maar dan wel eerst ontladen als je uit de auto stapt, anders word je op de meest onverwachte momenten geëlektrocuteerd ;)

T_ID 03-12-2009 14:23

Citaat:

Xentric schreef: (Bericht 29923538)
En wat mij altijd wel hielp: 1 keer per week zonnebanken.

Zo'n neptint door de zonnebank is qua je uitstraling wel een enkele reis naar lage status. Slecht advies.

Maar het koud hebben kan heel simpele oorzaken hebben. Wie weet heb je gewoon lage bloeddruk. Niks om je zorgen over te maken, in principe.

Als je wilt aankomen ben je op zoek naar saucijzenbroodjes, croissantjes, vlees, volle melk, enz. Alles met veel energie er in.

Xentric 03-12-2009 15:54

Ja jullie hebben gelijk, dat zonnebanken is niet zo'n goed advies om dat 1x per week te doen, maar eens in de drie weken moet geen probleem opleveren. Het gaat toch alleen om de koudste maanden?

Martiño 03-12-2009 16:10

Als je het een keer in de drie weken doet zul je er weinig warm van worden. Daarnaast moet je bij zonnebanken sowieso oppassen, ik weet niet of een keer in de drie weken "veilig" is, maar beter een keer niet dan een keer extra (en als je het alleen doet om warm van te worden zou ik het al helemaal niet doen).

Sarah 03-12-2009 16:11

Als je je doorbloeding wil verbeteren, heeft een (infrarood)sauna meer zin dan een zonnebank. Regelmatig sporten is ook goed voor je doorbloeding. Of gemasseerd worden (en zelf je handen masseren als je koude handen hebt)

Verder laagjes dragen inderdaad.

Xentric 03-12-2009 16:55

oke k denk dat jullie het beter weten als ik. Iig 1 goede raad gegeven ;)

Lisanne 06-01-2010 09:05

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 29931441)
Als je je doorbloeding wil verbeteren, heeft een (infrarood)sauna meer zin dan een zonnebank. Regelmatig sporten is ook goed voor je doorbloeding. Of gemasseerd worden (en zelf je handen masseren als je koude handen hebt)

Verder laagjes dragen inderdaad.

'Of gemasseerd worden (en zelf je handen masseren als je koude handen hebt)'. Puik plan! :p

Citaat:

ganralph schreef: (Bericht 29924365)
bedenk wel dat als je te veel "externe" warmte gebruikt (elektrische dekens zijn zoiets, warme douches uiteindelijk ook), dat je lichaam dan denkt "poeh wat is het warm, ik moet maar eens proberen af te koelen." je moet gewoon zorgen dat je je lichaamswarmte vasthoudt. laagjes zijn inderdaad de beste oplossing.

Dan denk ik dat het vooral ook de douches zijn. Die staat vaak op net 48/50 graden. :bloos:

Citaat:

MisSunshine schreef: (Bericht 29924159)
Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik hem namelijk zelf ook wel tijden gehad dat ik het veel sneller koud had.
Of ik nou een hempje, tshirt, vest, sjaal, beenwarmers en alles aanhad.. Het is en blijft koud.
Wat ik wel merk, is dat genoeg uren slapen ook kunnen helpen. Zorg dat je weerstand een beetje hoog blijft, vitamine c/d en al die anderen..

15 jaar. In de vakantie heb ik flink geslapen en dus die vitamientjes via sinaasappelsap en dergelijke binnengekregen en idd, ik werd een stuk minder koud.

Thanks all! :)

Lyouknow 12-01-2010 13:32

hier is al een topic voor, niet (A)?

Lisanne 14-01-2010 08:18

Citaat:

Lyouknow schreef: (Bericht 30076213)
hier is al een topic voor, niet (A)?

Deze is al verholpen. :P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.