![]() |
Geesten.
Hey ik vraag me eigenlijk af wie er in Geesten/onnatuurlijke dingen gelooft.
En heeft iemand een verhaal die hij/zij heeft mee gemaakt wat eng was (onnatuurlijke) Ik heb wel afgelopen zomervakantie iets mee gemaakt we waren op vakantie in blablabla aan zee op een camping en ik mn broer en 2 chicks waren daarzo en verveelden ons bij zo'n tent en toen gingen we een beetje over geesten praten etc. ik ben niet bang en geloof eigenlijk ook niet en ik zei zo: Geesten bestaan niet.. En toen viel de lamp die hing aan de tent :eek: Ik vond het niet eng maar was wel vaag =S Heeft iemand anders nog zo'n verhaal en geloof je of niet? Als je hebt zeg dan even vind ik wel leuk :rolleyes: |
Voor iemand die zegt dat geesten niet bestaan ben je wel erg makkelijk van de wijs te brengen door een vallende lamp.
Nee serieus, een vallende lamp. Is dat hetgeen wat je doet twijfelen? Een lamp die valt? |
Ik vind dit meer iets voor Wetenschap & Levensbeschouwing dus daar gaat 'ie heen :)
|
Ik heb wel een vet verhaal:p Een vriendin van mij was helemaal gek geworden, want die had een vriend die achterna werd gezeten door een geest:P
Hij droomde dat hij op een weiland was, 50 meter van zijn huis vandaan en daar stond opeens een man. De volgende dag had hij het gevoel alsof er een geest in zn huis zat. Ik geloof dat ie toen een nacht niet kon slapen en de nacht erna had ie weer een droom: hij was weer op het weiland en hij zag de man weer. Hij zag een schop liggen, pakte hem op en zei: kom dan, klootzak(erg slim om te zeggen:P) Toen voelde hij alsof hij werd weggeblazen door een sterke wind en op da moment kreeg hij een hartaanval. Dit verhaal is echt waar neem ik aan, want die vriendin van mij had het er erg moeilijk mee:P Maarja, hij was iig gered door een beschermengel-_-'' Maar ik geloof hier niks van eigelijk. Ik geloof wel dat ie een hartaanval had enzo, maar die geest was gewoon verzinsel lijkt mij. Die hartaanval kwam mss doordat hij zo veel stress had door die ''geest''. |
http://www.youtube.com/watch?v=T69TOuqaqXI <--- Over geesten.
|
Ik geloof wel degelijk dat geesten bestaan, waarmee het m.i. natuurlijke entiteiten betreft.
Wat ik niet geloof echter is dat geesten een invloed kunnen/willen uitoefenen op de fysieke wereld. |
Ik heb wel zo'n verhaal: mijn opa zei niet in geesten te geloven. Zes jaar later was ie dood. Best creepy.
Ik geloof niet in geesten, maar als ze wel bestaan is daar niets 'onnatuurlijks' aan. |
Citaat:
|
bestaat niet , vroeger toen ik 5 jaar was dacht ik wel dat heksen bestonden ... :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Psychische verschijnselen horen per definitie in het domein van de fysica, aangezien ze waarneembaar zijn.
|
Citaat:
Uiteraard ben ik me er dan van bewust dat het dan wetenschappelijk als onbestaand aangemerkt kan worden. Citaat:
bovendien al deden ze dat dan lijkt me dat die verschijning een exponent is van de geest en niet een eventueel veronderstelde inwerking van een geest op een menselijke psyche, me dunkt, daarnaast, dat er ook een band moet zijn tussen persoon en veronderstelde geest en zelfs dan zou het geheel uiteraard ook nog slechts filosofisch kunnen bestaan. Over dat soort zaken kan ik uiteraard geen oordeel over vellen, dat is ook niet nodig om in "karma" te geloven. |
Citaat:
OT: ik weet ik niet of ik geloof dat geesten bestaan, ik vind het wel eng als ze bestaan. Maar ze zijn niet onnatuurlijk. Kunststoffen zijn onnatuurlijk, want die zijn gemaakt door ons en niet door natuurlijke processen ontstaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Nee ik heb moeite met de definitie natuurlijk = niet door mensen gemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |