![]() |
Juiste studiekeuze?
Hallo,
Ik ben dit jaar in september begonnen met de pabo, nu blijkt dit totaal niet bij mij te passen. Het is niks voor mij om voor grote groepen te staan, ik klap helemaal dicht! Nu heb ik op school het erover gehad en tot het besluit gekomen dat ik wat anders ga zoeken en daar in februari mee ga beginnen (ik wil niet eerst nog een half jaar werken, ik wil wel naar school blijven gaan). Alleen is het voor mij nu een en al chaos, ik heb geen idee meer waar ik moet beginnen met zoeken en op welk deel (van mezelf) ik me beter kan gaan richten. Ik hou erg veel van het creatief bezigzijn, ben zelf ook wel redelijk creatief en muziek is ook erg belangrijk in mijn leven. Nu hebben ze me op school verteld over creatieve therapie en dit lijkt me opzich wel leuk, maar toch stoot iets me af. Als je een diploma creatieve therapie haalt, is er maar 15% kans dat je aan een baan komt, en dit maakt mij besluiten dat ik geen creatieve therapie wil gaan doen. Nu vraag ik me af, heeft iemand misschien een idee waar ik zou kunnen beginnen met zoeken? :confused: Alvast bedankt... |
http://www.123test.nl/studie/ ? Enorm flauw, maar bij dat soort testjes wordt mij altijd vrij duidelijk gemaakt in welke richting ik zou kunnen denken, en er staan ook wel vaak dingen tussen waar je zelf nog niet aan had gedacht. Je kunt ook van die uitgebreide tests doen bij psychologen oid? maar dat kost wel geld. Het lijkt mij altijd wel interessant, want ik weet nog steeds niet wat ik wil worden :D
|
Pabo lijkt mij oo wel wat, maar doe eerst de havo
|
Hebben ze binnen je hogeschool geen studentpsycholoog? Deze kan je begeleiden bij je studiekeuze. Je kan dan vaak gratis testjes maken en ze spreken over wat je graag zou willen.
|
Misschien dat culturele maatschappelijke vorming iets voor je is?
Of illustratie/grafische vormgeving aan de Willem de Kooning academie.. hoewel daar volgens mij ook niet zo veel zekerheid op de arbeidsmarkt is na de afronding. |
oh, ik ben trouwens een dag naar het Waterink instituut gegaan in Amsterdam.
daar moest ik de hele dag testen maken over o.a. je persoonlijkheid, je ruimtelijk inzicht, taalniveau enz. Dat begint rond 9 uur en duurt tot 3 uur ongeveer. Het is een lange zit, maar ik had er wel veel aan. Aan het einde krijg je een uitgebreid gesprek en worden de opleidingen genoemd die bij je passen, en na een week krijg je ook nog een verslag thuis gestuurd. Er werd een opleiding genoemd waarin ik mij nooit echt in had verdiept. Docent beeldende vorming. Ik had me daarin nog nooit verdiept omdat ik mijzelf nooit als docent zag, maar nu ben ik er achter gekomen dat het eigenlijk heel goed bij me past en ben ik van plan het echt te studeren. Dus ik zou ook een studietest doen, het helpt je vaak wel verder. |
Citaat:
|
Volgens mij kun je bij de UvA een gratis studiekeuzetest maken, maar dan moet je er wel voor naar Amsterdam komen.
|
Citaat:
sorry voor de late reactie.. :rolleyes: |
Kijk anders eens naar de studie Social Work, gedurende je propedeuse kies je dan vanuit je ervaring met de studies voor creatieve therapie, CMV, SPH of MWD.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50. |