![]() |
Kortegedichtentopic #4
Een nieuwe forumbaas, een nieuwe KGT, zometeen een nieuwe Kettingreactie, een nieuwe Dans op Papier! :)
De vorige |
Badend in het licht,
smachtend naar jou. Verlangend als een kind, een kind dat snoep krijgen zou. Ik wacht al zo lang nerveus van de klok die tikt. Nieuwsgierig als een poes in een mand die door het licht toch even schrikt. Ik denk maar 'oefening baart kunst'.. Want ik wil zo graag mooie gedichten kunnen schrijven.. :bloos: |
Je weet: Inspiratie en je gedicht zijn er al op het moment dat je schrijven gaat: je moet alleen wat ruimte in je hoofd maken om het te toe te laten en gebruiken. Oefening baart zeker kunst, nieuwe woorden zijn nieuwe zinnen! Misschien vind je het leuk om eens een gedichtje op kettingreactie te maken, dat is een erg leuke en goede oefening :)
|
Oefening baart zeker kunst!
Je kunt ook zo af en toe een apart topic voor een gedicht maken, zodat je meer reacties krijgt om je te helpen met het verbeteren van je gedicht en je schrijven :) (of vraag om een uitdaging in het vingeroefeningentopic!) |
Ik ben een wereld
Ik ben hun stad Ik eet hun voedel en zij maken kracht Beetje maf, van alles wat in mij leeft, ben ik aan de macht. |
De wereld heeft kanker.
Of zoiets. Dat komt niet door niets, Met mens als de bron, dat die en ik zoiets kon r.i.p. aarde |
Citaat:
|
hihi ja :bloos:
|
Geen woord gezwegen,
geen gedachte achterwege gelaten loopt hij weg. Vluchten is de oplossing. |
@Neko; mooi. (Y)(Y)
|
Vriendje
Here's Melany Bobble Her boyfriend is Trouble Whenever she calls He comes on the double |
Lost:
Doodgegaan, gegaan naar de dood, de dood in gegaan. je ligt begraven, met een traan. |
Leuk kitten!
|
Kak
Sputter, spetter wat een gekletter Van porselein wit naar vies goor bruin met noten Wat heb ik ontzettend van deze kakpartij genoten |
:|
Heel.. herkenbaar :) |
Je beneemt me de eetlust!
En gezien de opzet van dat gedicht, is dat een groot compliment :) |
Citaat:
|
Briljant. :')
|
Varkentje
Mijn benen zijn gebroken, een varken snuift mijn angst Likt aan mijn bloed, aan mijn uitstekende bot Ik schreeuw terwijl mijn vlees rot Knaagt aan mijn botten en eet mij levend op. Ik kon niks anders zeggen dan: "Varkentje, ooit gehoord van stop?" |
Je word beter Panda!
|
heerlijk <33
|
Het drankje.
Met een grote X, gloeiend paars en in een reageer buisje gepakt uit het mysterieuze kluisje. Achter het schilderij van mijn vader. Veranderde ik in een zombie, past wel in het cliche kader. |
Hmm. Panda, dat gedicht liep bijna helemaal goed! Alleen jammer dat de laatse regels niet zo lopen.
|
elk antwoord brengt de
dichter dichter bij de vraag |
Er is niemand meer om voor te zingen;
mijn longen en mijn hart staan stil. 'k Huil niet om alle nare dingen maar daar ik graag weer zingen wil. |
"maar daar ik graag weer zingen wil"
Moet daar niet dat zijn? ;o Of is het heel goed Nederlands en heb ik er gewoon nog nooit van gehoord |
Het klopt gewoon hoor Abzg :)
Voor de mensen die mij missen: Kerstdrukte, ik heb dinsdag pas weer echt forumtijd. |
Citaat:
|
Ik adem op je hart
En hoop dat het genoeg is Ik streel mijn gedachten aan jou En hoop dat je het voelt Ik ben niet goed met woorden En ik ben ook niet dapper Dus fluister ik je naam En hoop dat je het hoort En ik wens dat niemand je ziet En dat je van mij blijft Zodat ik stiekem naar je kan kijken En hoop dat je het niet merkt Ik wil alles aan je geven En hoop dat je het hebben wil Ik adem op je hart En hoop dat het genoeg is |
Hier is de zon en ze ging onder
mijn voeten. Ik draag water alsof het de zee is -heen en weer, maar nooit maak ik hier overvloed. Niemand huilt hier nog, geen traan wast zijn weg door schaamte. Niemand hoopt hier nog. Geen droom legt zich neer in droge aarde. Dus ík huil, tot iemand opstaat, tot iemand onverwacht leert zwemmen, tot de hoop niet langer wegebt, zolang draag ik water, daag ik haar uit de zee en huil ik haar over je uit. |
Meisje, meisje in de kou.
Kop op, meid. Wat huil je nou? Heeft het leven geen nut, heeft jouw leven geen zin? Praat tegen me, want ik gooi je met alle liefde terug het water in. /kutflow. |
Laat me deze ene keer
voor mezelf kiezen. Maar dan wel zonder jou erbij te verliezen. |
Ik wil een serenade.
Die licht geeft in de nacht en zo zoet is als chocolade. |
netjes.
|
Tostie
Spektakel op mijn tong feest ik m'n smoel Zo'n extreme blijdschap en toch blijf ik koel. |
Ik hak je lijf,
Ik kras je leden en op je gezicht schrijf ik een gedicht. |
heel mooi fizzle..
|
Citaat:
|
:bloos:
|
Mooi, maar ik vind de laatste regel niet soepel lopen.
|
Dan leg je zeker de klemtoon op 'schrijf' in plaats van op 'ik'? ;)
Want in het ritme met de vorige regels is logisch: en OP je geZICHT schrijf IK een geDICHT |
Niet kort, maar ook niet topic-waardig. Ik wil er óf meer poëzie van maken, of meer proza, maar het blijft tot nu toe ergens in het midden steken.
Slaaplied huil toch niet, liefje, rust maar het is zó voorbij warm je in mijn armen - zo lang ’t duurt – ik zal er voor je zijn wees toch niet bang, je zal heel mooi dromen zeg mijn grootmoeder gedag ik mis haar zo ik mis haar schoot huil toch niet je schoonheid zal nooit verloren gaan ik nam een laatste foto ik sloeg een laatste blik vertel me liever een herinnering zeg dat je tenminste een heel klein beetje van me houdt fluisteren mag ook geef je over kind, wentel je in vergetelheid, vecht niet langer ik ben de vijand niet meer - ik ook van jou – nee dat zijn geen tranen, ontroering ken ik niet. kus me, lieveling, kus me ik mis je nu al ik mis je warmte ze noemen me koelbloedig misschien ben ik dat ook |
Citaat:
|
Niet geknipt zijn voor je beroep
Plukje hier, puntje daar, knipt de kapster met haar schaar. Dan opeens, dat was was mijn oor! Nu bij nieuw kapsel: verminderd gehoor. (vriendje zit nu bij de kapper!) |
Citaat:
De laatste regel heeft m.i. een lettergreep te veel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit raakt me helemaal! Ik krijg er kippenvel van, wauw. :o |
Citaat:
|
Quis, ik heb er helemaal overheen gelezen! Raar is dat!
Ik vind hem echt heel mooi, ben het met Abzg eens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32. |