![]() |
Productlevenscyclus
Ik zat even wat dingen te lezen over de productlevenscyclus, maar kon er maar niet achter komen of procesinnovatie de cyclus ook kan verlengen, net zoals productinnovatie dat doet..
|
Proces innovatie dient voor de tot stand koming van het product lijkt me, heeft weinig met de levenscyclus van een product te maken....
|
Een procesinnovatie is een vernieuwing van de technische middelen in het voortbrengingsproces dat de producten/diensten van de organisatie realiseert. Denk aan automatisering, robotisering, procesbeheersing met computers, intranet, videoconferencing, ERP-systemen, maar ook een nieuw ergonomisch handgereedschap. Het doel van procesinnovatie kan zijn de kosten te verlagen, doorlooptijd te verkorten, arbeid te besparen, de werkomstandigheden, de veiligheid of het milieu te verbeteren enz.
Dit lees ik net op internet, als de doorlooptijd verkort wordt, geeft dat dan niet aan dat de productlevenscyclus dan ook verkort wordt? Kreeg namelijk de vraag wat product- en procesinnovatie met de cyclus doen. Verkorten of verlengen.. |
Of je er nu een uur over doet of twee uur over doet om een product te maken maakt voor de levensduur geen zak uit. Het doet er niet toe hoe je het maakt, het gaat puur om het product zelf.
Zoek in je BOEK eens die twee begrippen op.. ze hebben namelijk niks met elkaar te maken. Het ene geeft aan 'hoe maak ik mijn product' en de ander zegt 'hoe ligt mijn product in de winkel komende x jaren'. Anders dan de naam heeft dat weinig met elkaar gemeen. |
Door procesinnovatie kan 't product misschien worden verkocht tegen 'n lagere verkoopprijs, omdat de productiekosten per stuk dalen door die procesinnovatie. Hierdoor zou 't product toch beter op kunnen tegen (prijs)concurrenten en langer op de markt kunnen blijven? :confused:
|
Citaat:
Procesinnovatie houdt in dat je een wijziging in je proces doorvoert, waardoor je een product weer een nieuw leven in kan blazen, waardoor je in mijn ogen de plc verlengt. En dus niet over dat je een product in 1 of 2 uur maakt. Nee een grote verandering waardoor je product weer meer kan verkopen.. Jij hebt er blijkbaar geen verstand van. Dus als antwoord op je vraag zou ik geven dat procesinnovatie de plc kan verlengen |
Citaat:
Als je auto's maakt en dat ineens aan de lopende band gaat doen is dat een proces innovatie, maar veranderd de levensduur van die exact dezelfde auto niet. Het maakt hooguit de auto goedkoper, waardoor je er wat meer verkoopt, maar de auto verouderd nog net zo snel tov andere nieuwere autos ongeacht van dat proceswijziging. Edit; Okay net even gevraagt aan docent Strategisch management en organisatie van de uva of procesinnovatie de levensduur van een product verlengt. Nee dat kan niet. En als het dat wel doet is het zo klein dat het te verwaarlozen is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |