![]() |
Camera
Hallo,
al een tijdje ben ik bezig met mijn profielwerkstuk, deze gaat over de camera. Hierbij heeft mijn docent een som opgesteld waar ik totaal niet uitkom. Zijn vraag is wat de afstand is tussen twee pixels. Dit betekent de afstand tussen het centrum van Pixel A tot het centrum van Pixel B. Hij heeft mij daarbij wat informatie gegeven. Zoals de formule: tg(1/2)x=((1/2)^d*pixel)/f Dit was ook gegeven. De 'file' waar het om gaat is de foto van hieronder (ik heb het maar als link gezet want anders word de pagina te lang) http://img24.imageshack.us/img24/7499/img0720cl.jpg File Name IMG_0720.JPG Camera Model Canon EOS 400D DIGITAL Shooting Date/Time 28-09-2009 9:37:38 Shooting Mode Full Auto Tv( Shutter Speed ) 1/100 Av( Aperture Value ) 6.3 Metering Mode Evaluative Metering Exposure Compensation 0 ISO Speed 400 Lens 18.0 - 200.0 mm Focal Length 200.0 mm Image Size 3888x2592 pixels Object distance 2980 mm Hier ben ik al een tijdje mee bezig, aan vele kanten hulp gevraagd maar tevergeefs. Misschien is er iemand aanwezig die er verstand van heeft? MVG en alvast bedankt voor het lezen Maik. (ik ben ook te berijken via maikdeweerdt@quicknet.nl - mail / msn ) |
Afbeelding openen in paint.
x en y coordinaten noteren van "0 cm" en "30 cm" afstand (hoeveelheid pixels) tussen deze punten uitrekenen met pythagoras Dat is het eerste waar ik aan denk, maar dan heb ik die formule (waar ik nu niks van snap) niet gebruikt.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37. |