Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   profielkeuze ng/em (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1783330)

satan2 08-12-2009 19:59

profielkeuze ng/em

Hoi allemaal,

Ik zit te twijfelen over mijn profielkeuze.
Het gaat om ngt + ec (natuurkunde, wisB, scheikunde, biologie, economie) en em ( wisB, geschiedenis, aardrijkskunde, economie, m&o)
Ngt is erg breed dus dan houd ik alles open maar em lijkt me erg leuk.
Later wil ik iets met economie doen, of iets met geneeskunde.
Ik zou graag economie, natuurkunde en m&o kiezen maar dat kan niet in 1 pakket.
M&o lijkt mij handig voor vervolgstudies als bedrijfseconomie, international business en accountancy. Natuurkunde vind ik leuk en het lijkt me heel erg handig.
Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt,

:)

Micromensje 09-12-2009 13:24

Ik zou zeggen neem NG met Economie/M&O of EM met bijv. Biologie.

Voordeel van EM kiezen is dat je zowel Economie als M&O kunt volgen, nadeel is dat je dan geen bio/sk etc. hebt.
Als je beide wilt zou ik voor NG met eco/M&O gaan.

Joke:D 09-12-2009 17:08

Waarom kun je geen NGT met M&O en Economie doen?
gewoon N&T met als profielkeuzevak biologie, keuze-examenvak EC, en MO in je vrije deel

heb een stuk of 5 klasgenoten met dat profiel

somery 09-12-2009 21:22

Misschien een roostertechnisch probleem?

Ik heb ook getwijfeld tussen EM en NG, ben begonnen met EM en na een periode overgestapt naar NG. Nou zou ik dus heel eenvoudig kunnen zeggen 'kies NG!', ik had namelijk een grafhekel aan economie.. Maargoed, dat is een beetje te eenvoudig gedacht.
Bij NG is scheikunde erg belangrijk, bij EM geschiedenis en daar praat je niet over. Heeft één van die vakken je voorkeur, of heb je wellicht een hekel aan één van beiden?

Verder: kijk naar de toelatingseisen van eventuele vervolgstudies. Met het oog op mogelijkheden openhouden is het, hoogstwaarschijnlijk, het beste om NG + ec te kiezen.

satan2 10-12-2009 12:39

Ja ik heb een voorkeur voor economie, m&o, biologie en natuurkunde.
Of heb je niet zo veel voordeel bij vervolgstudies als je m&o hebt?

Mr.Mark 10-12-2009 15:14

Wat is eigenlijk het probleem? Als je weet dat je dat wilt doen dan kan je het toch gewoon kiezen?
Je hebt het niet echt over een probleem met kiezen. Je zegt alleen wat je wilt gaan doen.

Micromensje 11-12-2009 18:07

Citaat:

Mr.Mark schreef: (Bericht 29958124)
Wat is eigenlijk het probleem? Als je weet dat je dat wilt doen dan kan je het toch gewoon kiezen?
Je hebt het niet echt over een probleem met kiezen. Je zegt alleen wat je wilt gaan doen.

Maar als je pas in klas 3 of 4 zit lijkt het me logisch dat je nog niet weet wat je hierna wilt.

M&O is trouwens meestal geen vereiste, maar bij economische studies heb je er alleen maar voordeel van.

Met beide profielen zou je in elk geval drie vakken kunnen kiezen die jij opnoemt, dus het is aan jou. Al is NG best pittig als je niet zo van de exacte vakken bent.

Martiño 12-12-2009 21:04

Ik zou zeker natuurkunde en/of wiskunde b in je pakket nemen. Als je ooit de (natuur)wetenschappelijke kant uit wil, heb je daar meer aan als scheikunde en biologie (hoewel die wel nuttig kunnen zijn).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.