![]() |
frans jaar achterstand
hey ik doe atm havo 5 (havo 4 niveau op normaal onderwijs) en heb Frans in mijn profiel. ik heb nou enorm veel moeite met teksten etc, en haal regelmatig onvoldoendes. in de 3e heb ik ook een jaar lang geen frans gehad. heeft iemand tips over hoe ik dit kan verbeteren?
|
Wat je zou kunnen doen is Thematische Woordenschat Frans van Intertaal en de Prisma Grammatica Frans aanschaffen. Verder zou je in de boekhandel eens kunnen kijken naar een geschikte cursus Frans op een vergelijkbaar niveau.
|
Wij hadden een docent die geen frans had gehad op zijn opleiding, en hier nooit voor is bijgeschoold. Maar omdat hij een Franse vrouw had ging hij maar aan ons Frans geven.
Het jaar daarna wel een echte Franse docente gehad, die ergerde zich dood dat er maar 1 iemand was die zijn en hebben wisten op zijn frans, maar 3 mensen die tot 20 konden tellen en slechts de helft kon zeggen 'ik ben'. Heb die achterstand nooit ingehaald, net als 90% van de klas trouwens, hele zomervakantie extra boek gehad om woordjes bij te spijkeren (holy shit ergste en minst effectiefe zomervakantie ooit). Voor zover ik dus kan zeggen is frans een te complexe taal om zelfstandig bij te spijkeren. Bijlessen wellicht wel een optie maar die zijn vaak niet heel goedkoop. |
(holy shit ergste en minst effectiefe zomervakantie ooit).
Uberhaupt wel school gehad? het is effectieve!!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oké oké sorry, ik stop al. :facepalm: OT: 5 havo maar niveau 4 havo op normaal onderwijs? Hoe bedoel je precies en wat voor onderwijs volg je dan? |
^ Inderdaad, ik snap ook niet helemaal op wat voor niveau je nou studeert.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48. |