![]() |
Beste film van 2009 verkiezing
Ik vind Precious de beste film van 2009 en jullie?
|
Hier kom ik later op terug :)
|
Van 2009, voor zover ik heb gezien, moet ik wel inglorious basterds kiezen. Een van de weinige films dit jaar waar ik van heb genoten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
inglourious basterds
|
Gaat het bij "2009" om de NL-release of de IMDB-notering?
|
Ik zou zeggen: kies alleen uit de 2009-films volgens IMDB/Moviemeter. Nederlandse bioscoopreleases zijn soms veel later. Nadeel is echter dat enkele goeie 2008-titels die in 2009 zijn vertoond de lijst niet halen (ik noem Synecdoche, New York).
Ik heb van dit jaar niet bijster veel films gezien: 9 Astro Boy --> Slechtste film van 2009 #1 Brüno Coraline District 9 Inglourious Basterds --> Beste film van 2009 Moon Public Enemies Terminator: Salvation --> Slechtste film van 2009 #2 Up Watchmen Whatever Works |
Geheugensteuntje: LIJST MET DE BELANGRIJKSTE RELEASES VAN 2009 (Moviemeter, 200+ stemmen)
Spoiler
|
1. Eden Lake
2. Transformers 2 3. Star Trek 4. Drag me to Hell 5. Eastern Plays 6. Fast & Furious 7. The Wrestler 8. Rachel Getting Married 9. Moon 10. Orphan Zijn de 10 beste die ik gezien heb. |
Ik ga ook voor Inglourious Basterds.
Maar De Helaasheid der Dingen heb ik nog niet gezien, en ik verwacht dat die ook wel hoog zou eindigen. |
District 9 was ook een zwaar goede film
|
Inglourious Basterds
District 9 The Boat That Rocked Zijn 'hoogtepuntjes', voor de rest was het eigenlijk best een flutjaar wat films betreft :) (500) Days Of Summer wordt overal goed gewaardeerd, maar die heb ik nog niet gezien :) |
Citaat:
|
1. (500) Days of Summer.
2. Public Enemies. 3. Inglourious Basterds. 4. I Love You, Man. 5. Up. |
Inglourious Basterds
|
Inglourious Basterds.
|
Citaat:
|
Ik vond Public enemies en Up echt jammerlijke tegenvallers.
|
Citaat:
Citaat:
|
ik heb ook wel genoten van doghouse maar om hem goed te noemen....:P
|
Van wat ik gezien heb vond ik Star Trek en Inglourious Basterds het meest memorabel, helaas heb ik niet alle films kunnen zien die ik graag had willen gezien dit jaar, maarja.
Als ik moet kiezen ga ik voor Inglourious Basterds want Christopher Waltz. (y) Verder vond ik Up wél leuk :o The Informant met Matt Damon was ook erg goed. Mindere films vond ik Spion van Oranje (:facepalm:) en Wolverine. |
The Horsemen was wel leuk, Last House on the Left ook wel..
Slechtste film vind ik inglourious bastards :P Wie was daar nou de hoofdpersoon? En ik irriteerde me zo enorm aan dat accent van Brad Pitt slechte film.... |
Sodeju, ik heb echt té weinig films uit 2009 gezien -O-
Inglourious Basterds viel enorm tegen, evenals Drag Me To Hell. En dat waren toch wel de films waar ik veel van had verwacht. Heel ver ga ik niet komen, maar toch een poging: 1: Up 2: Invictus 3: Darwin's Secret Notebooks 4: District 9 5: Coraline 6: Kara no Kyōkai: A Study in Murder, Part II 7: Murder/Saat yan faan (Een guilty pleasure. Ik zeg het er maar even bij....) 8: Moon 9: Millennium: Män som hatar kvinnor (Ja, ik moest het opzoeken) 10: The Wrestler Ik moet nog steeds The Hurt Locker kijken. Dat schijnt de beste film van 2009 te zijn :y |
Hmm, dat valt nog wel mee, eigenlijk. Okay, er zitten geen meesterwerken bij, maar toch...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De slechtste films van dit jaar waren: Komt een vrouw bij de dokter Watchmen Mikro Eglima The Curious Case of Benjamin Button Harry Potter and the Halfblood Prince Angels & Demons Das Weisse Band Halloween II The Limits of Control De Storm Oh, fuck, Paranormal Activity was ook zo ontzettend ruk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van wat ik tot nu toe gezien heb:
|
waarom ben ik The Hangover vergeten?:O
|
Citaat:
(anders The Curious Case of Benjamin Button, vandaar...) |
Citaat:
|
Citaat:
Voorbeeld: Hilarisch slecht en dus leuk: Story of Ricky, The Man Who Saved the World Gewoon slecht en dus kut: Transformers 1, Fast & Furious 1 |
Citaat:
Ik heb trouwens nooit gezegd dat F&F of Transformers zo hilarisch slecht zijn dat het leuk is. Een film is goed of een film is slecht. Een film is niet zo slecht dat hij leuk is. |
Niet zo bar veel gezien dit jaar, maar van wat ik heb gezien, gaat het denk ik moon worden,
District 9 en Zombieland zouden denk ik een kans maken, als ik ze had gezien:p |
Fuck, Zombieland vergeten :|
Die hoort ook wel in mijn top 10. Exit The Wrestler dus. |
Citaat:
|
Weinig films gezien dit jaar. Star Trek vond ik erg tof, maar om nou te zeggen dat het 'de beste film van 2009' is, nee. Zelfde geldt voor (500) Days of Summer (die overigens gaaf was).Ik heb eigenlijk zo één twee drie geen beste film :o.
|
Vermoedelijk weinig kans maar:
1. Troubled Water 2. De SM-rechter 3. Inglourious Basterds 4. Moon Maar: veel van de eerder genoemde films niet gezien (actie/horror zijn ook een beetje uitgesloten) |
Inglourious Basterds denk ik.
Nominaties voor de "wc papier" award: Xmen Origins: Wolverine G.I. Joe Transformers 2 |
500 days of summer. Ik kan echt huilen om die film :bloos:
|
land of the lost vond ik hilarisch
district 9 was tof want human evaporator wapentuig enzo |
Ik heb Harry Brown nog te zien, maar die komt in Nederland pas 25-2 in de Nederlandse bioscopen.
Verder waren Up, Inglourious Basterds en Män som hatar kvinnor zeker prima te doen. |
Niet zoveel films gezien dit jaar vrees ik. Ik vond Up wel aardig, en The Wrestler. Inglurious Basterds vond ik nogal meuk. Net als Zombieland, trouwens (dan liever Diary of the Dead, of Dance of the Dead, van vorig jaar).
|
Hm, altijd zo moeilijk. Vooral omdat de films die ik t hoogst waardeer niet altijd per se de beste films zijn :p
Dus dit is een lijstje met combi van beste en/of leukste/mooiste films van 2009: 1. Millennium: Män som hatar kvinnor 2. My sister's keeper 3. Confessions of a shopaholic (omdat ik daar toch wel zó blij van werd) 4. Drag me to hell Verder heb ik niet zo veel 2009 films gezien eigenlijk...of nou ja, niet wat past in de categorie 'beste film van het jaar' :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06. |