Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Wat heeft 2009 jou gebracht? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1784411)

Missy 16-12-2009 19:51

Wat heeft 2009 jou gebracht?

Ik weet het. Pas over twee weken is het pas einde van het jaar. Maar zulk soort topics zijn leuk om te lezen.

Was 2009 voor jou een topjaar? Op welk gebied? Was het een flutjaar? Welke belangrijke momenten zijn er dit jaar voorbij gekomen? Wat heb je dit jaar bereikt? Heb je een nieuwe baan? Nieuw huis? Ben je over gegaan? Heb je een nieuw vriendje?

Hoe was emotioneel/lichamelijk/geestelijk/financieel dit jaar voor je?

Wat verwacht je voor 2010?

Rivka 16-12-2009 19:54

Hmm, niet mijn beste jaar ooit. Ik had veel last van stemmingswisselingen en ik voelde me een tijd heel eenzaam met huilbuien enzo. Wel heb ik toch een nieuwe vriendin gemaakt:)

Barabas 16-12-2009 19:54

Op sociaal gebied een topjaar, als het om school gaat gewoon pure aids.

Kazet Nagorra 16-12-2009 19:56

365 Dagen.

Missy 16-12-2009 19:58

Tot mei was het gewoon een flutjaar, aangezien ik maar aan modderde wat betreft school. In april eindelijk gestopt, fulltime gaan werken tot september, wat financieel ook erg lekker is. Succesvol begonnen aan een nieuwe opleiding, wat tot nu toe op rolletjes loopt.

Op sociaal gebied is het ook een topjaar. Vriendje, leuke nieuwe vriendinnen, veel leuke dingen gedaan. Ook leuke dingen in de planning. Veel dingen die al lang op mijn verlanglijstje stonden gedaan of behaald, zoals mijn rijbewijs, auto gekocht, duikdiploma, duikvakantie.

Ik heb dit jaar veel geleerd over mezelf in positieve zin. Als deze lijn zich doorzet wordt 2010 een topjaar.

Mean 16-12-2009 19:59

Het eerste halfjaar was super, tweede halfjaar heeft een echte dal gehad maar het gaat nu weer super eigenlijk. 2010 kan niet meer stuk (y)

Dingaantouwtje 16-12-2009 20:01

Scheiding, verkering uit, verhuizen, huilen

en ook

een rol in een toneelstuk, een auditie voor een film, vrienden, inspiratie, FB worden.

dus een wisselvallig jaar :D

Pippeloen 16-12-2009 20:18

van april t/m augustus was het zwaar kut omdat m'n vriend toen in het buitenland zat. De aanloop daar naartoe was voor mij ook niet leuk omdat ik er erg verdrietig van werd als ik dacht aan hoelang ik hem moest missen.
Van augustus tot nu gaat het weer prima, ik ben heel blij dat we weer samen zijn en het gaat heel goed tussen ons.
Ik heb de laatste tijd ook veel werk (soms al weken van te voren) en dat was eerst niet dus daar ben ik ook blij mee.
Oh ja en ik ben weer 10 kilo afgevallen in de zomer, dat was ook dikke pret.

En verder nog wat persoonlijke en belangrijke dingen maar dat ga ik niet op een openbaar forum plempen.

Miekje* 16-12-2009 20:24

Het eerste deel van het jaar was erg tof, de laatste maanden (vanaf begin november zo'n beetje) eigenlijk niet zo leuk, maar dat ligt vooral aan mezelf /emo.

Absinthe 16-12-2009 20:26

Relatie uitgemaakt, hele mooie dingen in mijn laatste maanden op de academie gemaakt, afgestudeerd, een hele goede nieuwe (oude) vriend gemaakt, een moeilijke start als werkende vrouw gemaakt, nu al een stuk meer zelfvertrouwen.

Een belangrijk jaar, vooral.
(en ik heb veel 'gemaakt' zo te zien :p)

Rode Panda 16-12-2009 20:28

1 januari - vriendin
fantastische tijd mee doorgebracht
hard groeien (geestelijk en in positieve zinnen)
los kunnen laten
rugoperatie
het samen uitmaken
half jaar gewoont bij mijn ex, best time of my life
vooropleiding kunstacademie
sneller mijn downheid de baas kunnen zijn

godverdomme wat een fucking tering goed jaar! :cool: WAUW! Als ik er nu zo naar kijk, pffff wat ben ik gegroeid! Het onzekere Basje is nu niet meer! :cool:

:o wuhuhu wat fucking leip chill

en de zomer was GE-WEL-DIG

Absinthe 16-12-2009 20:29

Oh ja, en ik had ook een heel sexy zomer.

Sherlock 16-12-2009 21:01

Topjaar!

1. Sociale kring flink vergroot
2. Zelfvertrouwen flink omhoog gegaan
3. School was goed te doen
4. 16 geworden:P
5. Het forum ontdekt*O*

Rode Panda 16-12-2009 21:03

16 ;xje

Mean 16-12-2009 21:05

Citaat:

JasperJD schreef: (Bericht 29982566)
2. Zelfvertrouwen flink omhoog gegaan

Sherlock 16-12-2009 21:10

Citaat:

Rode Panda schreef: (Bericht 29982578)
16 ;xje

Het is een mijlpaal:o

Hanneke 16-12-2009 21:41

Forumbaas af (zonder koppelteken!)
Enorm gave zomer
VWO-diploma
Studie valt me enorm mee, het gaat niet ideaal maar toch goed genoeg (onder voorbehoud!)

(Y)

Maar ik vind het sowieso altijd moeilijk om negatieve dingen te bedenken, omdat ik die meestal vrij snel vergeet. Dus mja!

Neko* 16-12-2009 22:14

Pff, 2009 is zo'n jaar wat echt voorbij gevlogen is. Alle plusjes en minnetjes op een rijtje:

+ Na heel veel zorgen en twijfels geslaagd met allemaal voldoendes
- Moeder veel problemen na hernia
+ Een revalidatieprogramma gevolgd
+ Rijbewijs gehaald.
+ Gaan samenwonen
+ Gaan studeren
+ Weer contact krijgen met een oude vriendin
- Relatie gaat uit

Zoiets, geloof ik..

Arachnia 16-12-2009 22:17

+Veel vriendjes en vriendinnetjes.
+Veel leuke vrijdagen/weekenden/feestjes.
+Begrip waar ik het minst verwacht.
+Vriend gevonden waarmee ik lekker nonchalant kan filosoferen. Als dat kan.
-Proces Verbaal aan m'n broek.
-Juridische probleempjes.
-Toekomst gaan langzaam naar de mallemoeren.

+++fuckbuddy. :o

fizzle-fluffy 16-12-2009 23:13

ik had een heel jaarverslag getypt en toen drukte ik verkeerd en was het weg. Wat een kutjaar. -O-

fizzle-fluffy 16-12-2009 23:14

nou het komt erop neer dat het HEEEEEL kut begon en steeds gaver werd en toen slaagde ik voor mijn vwo en verhuisde ik naar utrecht en mijn moeder naar engeland en mijn kat naar belgie en kwam er opnieuw een dieptepunt omdat mijn kat wegliep en mijn stiefmoeder een feeks was en nu doet zij juist weer steeds liever en mijn kutbaantje is steeds minder kut en ik ga het jaar afsluiten met een spetterende kerst. Met mijn vriendje, bij mama*O*

Freyja 16-12-2009 23:28

Een eigen kerstboom! (Met mijn vriendje.) Hij is zo ongelooflijk vies kitsch, we gaan een foto maken van onszelf erbij en 'm dan opsturen naar iedereen :D Alleen ben ik bang dat mensen het serieus gaan nemen :(

Oh en ik heb keihard gewonnen met het groot dictee van ons groepje. Eat that, journalist-vriendin!

Nou ja ok, en dan ook
-doctorandus geworden
-hernieuwde toelating kunstacademie doorgekomen + goeie cijfers dit semester
-sexy vriendje met krullen
-nieuwe leuke mensen ontmoet

Trimm Trabb 17-12-2009 00:06

2009 heeft me niet heel veel boeiends en nieuws gebracht, maar het was desalniettemin (leuk woord voor galgje) een leuk jaar.

- Na héél veel stress tóch m'n BSA gehaald en begonnen aan het 2e jaar van m'n studie
- Lekkah met m'n beste vriend naar Engeland gegaan om rond te rijden en muziek te luisteren en naar surfers te kijken.
- Naar veel andere festivals/concerten geweest
- Nieuw werk gevonden en een hele hoop leuke mensen leren kennen
- Oude vrienden beter leren kennen en meer leren waarderen
- Erachter gekomen waar sommigen van mijn grenzen liggen

WAT 17-12-2009 00:11

- na 1,5 jaar er achter komen dat je ex al 2 maand vreemd gaat met verschillende meiden uit de kroeg en sportschool
- weer thuis wonen bij m'n ouders
+ nieuwe opleiding
+ opleiding goede cijfers
+ nieuw vriendje

Uice 17-12-2009 01:15

Mijn Mash.

CreativeMusic 17-12-2009 07:51

Ik ben echt onwijs gegroeid.
Maar 2010 wordt echt mijn jaar;). Het kan alleen maar nog beter gaan.

Chick Rock 17-12-2009 10:47

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 29983151)
Oh en ik heb keihard gewonnen met het groot dictee van ons groepje. Eat that, journalist-vriendin!

Dat moet vast gewoon aan elkaar :o.

OT:
- ik ben na lang piekeren toch op kamers gegaan, en dat pakte uit als de beste beslissing van mijn leven: ik heb veel meer contact met mijn vrienden, kan makkelijker actief zijn binnen de studievereniging en eigenlijk makkelijker actief zijn in mijn hele leven.
- ik kwam er een paar weken geleden achter dat ik het helemaal niet zo slecht doe op m'n studie, zoals ik weleens denk, maar dat ik de afgelopen anderhalf jaar niets lager heb gehaald dan een 7 *O*.
- ik ben twee keer op vakantie geweest, naar Parijs en Rome, en dat was echt geweldig, en stond bovendien al een tijd op m'n verlanglijstje.
- ik heb m'n eerste (:o) echte ervaring opgedaan met een jongen (gedate dus), helaas liep dat heel kut af. Maar uiteindelijk doet dat niets af aan de (oke, wel positieve) ervaring die ik ermee heb opgedaan.
- ik ben twee keer in de week gaan sporten, en dat vond ik heel erg goed van mezelf, aangezien het niet zo makkelijk voor me is om zoiets op te pakken. Helaas ben ik daar al voor de zomervakantie weer mee gekapt, en heb ik daar nu dus een erg slecht gevoel over :o.

Maar overall: het was een goed jaar! Maar het kan wel nog veel beter ;).

Rationeel 17-12-2009 11:21

afgestudeerd, baan gekregen, verhuisd van studentenhuis naar eigen stek en 4 keer op vakantie geweest.

zo ongeveer :)

Sherlock 17-12-2009 11:24

Ik heb dit jaar ook voor het eerst nuchter gezoend:O

Philosophy 17-12-2009 12:28

Mijn havo-diploma gehaald, ontslag genomen, op kamers gegaan, vriendje, nieuwe vrienden gemaakt en helaas veel twijfels over m'n studie.

Trimm Trabb 17-12-2009 12:49

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 29983297)
Mijn Mash.

ntb!

Cherry Springs 17-12-2009 18:25

Helemaal in perspectief met 2008 was 2009 een fucking awesome topjaar. Het heeft mij onder andere een vriendje gebracht, een sociaal leven, meer vrienden, 4 hele leuke vakanties, wijsheid en kennis, kunstzinnigheid, een nieuwe baan, financiële meevaller, goed, ook wel schooldrukte enzo, maar vooral veel leuks. Ik hou van 2009. :)

CreativeMusic 17-12-2009 19:07

Citaat:

JasperJD schreef: (Bericht 29983963)
Ik heb dit jaar ook voor het eerst nuchter gezoend:O

(y):D:D:D:D:D:D:rolleyes:

Secret Agent 17-12-2009 19:34

2009 was best wel een rampjaar.
Want:
- Relatie ging uit
- Gezakt voor stage
- Gestopt met opleiding (drie weken voor einddatum...)
- Aantal vriendschappen verbroken
- Gestopt met een ontzettend leuke baan
- Kutwerk met kutcollega's
- Ik was/ben ontzettend emo.

Maar er waren ook leuke dingen:
- Nieuw vriendje *o*
- Twee keer in Bosnië geweest <3
- Eindelijk hulp gezocht
- De relatie met mijn ouders is verbeterd

Lorelei 17-12-2009 21:43

+ Eeeeeeeeeeeeeeeeeindelijk studeren! :cool: *O* Dat weegt echt ruimschoots op tegen alle mindere kanten van dit jaar. <3

- Maar ook een enorme portie liefdesverdriet, bindingsangst en weet ik veel wat helaas.

Miekje* 18-12-2009 12:14

+ Sneeuw!
+ Een lief hondje

Martiño 18-12-2009 12:31

Ik vind het altijd een beetje raar om aan het einde van het jaar lijstjes te maken enzo, voor mij heeft het niet zoveel betekenis behalve dat er een kalenderjaar voorbij is, maar ik begin niet "opnieuw" en ik sluit ook niet echt iets af ofzo. Maargoed.

In 2009 heb ik allebei mijn stages afgerond, die waren erg leuk en leerzaam, (++) en ik heb ook nog tijd kunnen maken om te reizen (++), lekker een paar keer naar het buitenland, stedentripjes, enzovoorts. Verder was het eigenlijk vooral een rustig jaar qua gebeurtenissen.

Naast stage is er weinig noemenswaardig gebeurd, ik heb niet zo heel veel nieuwe mensen leren kennen, maar met de mensen die ik al kende was het wel weer erg gezellig. Ik had premiere van de film waar mijn toneelvereniging in meespeelde, maar ik zat er maar een minuutje in en de meeste opnames waren in 2008, dus ook niet echt noemenswaardig. Ik heb nog steeds hetzelfde werk, doe dezelfde studie, en dezelfde hobby's. Het was leuk, maar om het nu echt bijzondere hoogtepunten van 2009 te noemen... nee.

Negatief was dat ik in het voorjaar een paar keer goed lang ziek ben geweest, maar de grootste negatieve gebeurtenis was eigenlijk dat mijn tante vrij jong is overleden in mei. Daar ben ik enorm van geschrokken en daar heb ik nog veel verdriet van, vooral rond de feestdagen omdat mijn oom en mijn nichtjes nu kerst moeten vieren zonder haar. Ik ben dan wel weer blij dat mijn familie hun heel goed probeert op te vangen, maar het blijft nog een moeilijke situatie, en dat zal het nog wel lang blijven.

Thinus 18-12-2009 14:07

1 top ervaring gehad wat ik van me leven nooit zal vergeten maar verder moet 2010 het jaar worden wat 2009 had moeten zijn hehe.

CreativeMusic 18-12-2009 14:11

niemand die die lange verhalen echt leest toch:O

Mean 18-12-2009 14:13

Een nieuw leuker forum (y)

Azèche_oud 18-12-2009 14:18

+: Uit de kast gekomen, nieuwe vrienden gemaakt
-: Ziek geworden

Eigenlijk een heel gewoon jaar.

honkballertje 18-12-2009 14:56

veel lage cijfers

Sherlock 18-12-2009 15:27

Citaat:

CreativeMusic schreef: (Bericht 29988663)

soms wel soms niet;)

capibara 18-12-2009 15:45

Tof afstudeerproject gehad, goede cijfers.
Relatie uit, nieuwe relatie aan.
Flinke uitbreiding van m'n platencollectie.
Toffe festivals/concerten/etc.

Martiño 18-12-2009 18:04

Citaat:

Sorry hoor :)

Stefenootje 18-12-2009 18:07

Niet echt iets bijzonders, extra kilo's vooral.

Barabas 18-12-2009 18:11

Citaat:

Ik lees die korte juist niet.

N00dles 18-12-2009 18:20

Zo op de valreep een Mexicaans griepje. Of een zware verkoudheid, maar Mexicaanse griep klinkt wat sensationeler.

CreativeMusic 18-12-2009 20:57

Citaat:

Barabas schreef: (Bericht 29989939)
Ik lees die korte juist niet.

:D:D(n)

CreativeMusic 18-12-2009 20:58

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 29989901)
Sorry hoor :)

Maakt niet uit hoor:)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.