![]() |
Afspraak vergeten in het ziekenhuis
Vanmiddag had ik een afspraak bij de polikliniek, die ik helaas vergeten ben. Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt inmiddels, maar de vrouw aan de telefoon gaf aan dat de vergeten afspraak wel in rekening zal worden gebracht. Heeft iemand een idee hoe hoog dat bedrag is? Is het echt het bedrag van een behandeling?
Ja ik weet het, het is mijn eigen schuld. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. |
Dat ligt aan de soort behandeling.
Of het kan het standaardtarief van 20 euro zijn. |
Hm, op de afdelingen waar ik stage liep dreigden ze daar wel altijd mee, maar volgensmij werd het zelden in de praktijk gebracht.
De kosten zijn natuurlijk afhankelijk van wat voor soort afspraak. Consult/onderzoek/behandeling, etc. |
Ik ben allergisch voor van alles en had daarvoor een controle afspraak bij de dermatoloog. Ik praat dan een paar minuten met die man en dan ga ik weer naar huis. Valt er nu wat meer over te zeggen?
|
Als het alleen een consult was, dan moet je de kosten van het consult waarschijnlijk betalen alsof je er geweest was, dus (als ze het al doen) krijg je waarschijnlijk een rekening van een paar tientjes.
De reden dat ik het vroeg was omdat behandelingen en onderzoeken een stuk duurder zijn (want meer personeel, tijd en middelen nodig), nu is het alleen maar één arts die even niet gewerkt heeft. |
Kun je ze niet het makkelijkst even opbellen met die vraag? Heb ik ook wel eens bij een tandarts gedaan, dat vinden ze echt niet raar als je dat doet.
|
idd, volgens mij zijn dit regels die zorgverleners zelf opstellen. het kan dus bij ieder ziekenhuis/arts anders zijn.
|
Citaat:
Maar goed, het was een consult, dus dan moet ik rekenen op een paar tientjes?Of iniedergeval; niet honderden euro's? |
Het lijkt mij niet, even gaan googlen: http://www.dokter.nl/index.php/Wette...rts-spoed.html.
Heb je trouwens al je eigen risico van dit jaar gebruikt (155 euro)? Als dat zo is, dan kost het je sowieso niks, want dan vergoed je verzekering het. |
Citaat:
|
Dat is waar, je hebt nu met name een aantal 'budget verzekeringen', waar ze alleen bij gecontracteerde ziekenhuizen de zorg vergoeden.
|
Citaat:
Bedankt voor de link, die had ik ook gevonden :). Consult bij de polikliniek staat er echter niet tussen. Bedankt voor de hulp allemaal! |
Citaat:
|
Idd, verzuimkosten zijn voor eigen rekening.
|
Bij mijn tandartsverzekering staat het ook specifiek bij de dingen die uitgesloten worden van vergoeding, neem aan dat dat voor andere afspraken ook geldt.
|
Als het de eerste keer was en je hebt netjes je excuses aangeboden kan het best zijn dat ze het alleen zeggen maar niet doen. Mijn ervaring is dat het vooral gebeurt bij patiënten die keer op keer afspraken vergeten en/of doen alsof het maar normaal is. Een keertje iets vergeten is menselijk.
|
Citaat:
|
Nee, en bij een dermatoloog zal het ook niet gauw verloren tijd zijn, tenzij je voor een ingreepje gepland stond; die lopen toch altijd uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07. |