Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Denk je... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=178487)

BELLEKE 06-08-2002 11:20

Denk je...

altijd aan iets???? Dat vraag k me af
x

xsten 06-08-2002 13:07

Lijkt mij van wel. Je bent je er misschien niet altijd van bewust dat je aan het denken bent, maar ondertussen denk je wel volgens mij. Ook op de momenten dat je gewoon ergens naar aan het staren bent, in de veronderstelling dat je niet denkt.

Amoa 06-08-2002 13:27

Als ik staar, dan zit ik juist te denken! Dan denk ik zo veel aan iets dat ik alles om me heen vergeet.
Ik denk dat je niet altijd aan iets hoeft te denken, probeer maar eens te mediteren. Na een tijdje heb je zoveel ademhalingen of schaapjes geteld dat je nergens meer aan denkt, het is dus anders dan slapen want dan denk je wel ergens aan in je onderbewustzijn.

Kirk22 06-08-2002 16:11

Citaat:

BELLEKE schreef:
x

maak es een normale titel van je topic.
Weet ik veel.

krijgdepleuris 06-08-2002 17:04

ik denk niet dat je dat kunt weten, als je aan niets denkt dan denk je daar niet aan en weet je dus niet dat je niet denkt, zodra je daat denken: 'hee, denk ik nu??' dan denk je ergens aan en ben je dus aan het denken.

Knutselsmurfie 06-08-2002 20:39

Ik denk wel dat je altijd aan iets denkt (huh :confused: ), maar ehm ja, zoals iemand hierboven al zei... al denk je van ej, ik denk nu aan niks, denk je aan het feit dat je denkt dat je aan niks denkt zeg maar... hehe, tsja... :)

DJ Incompetent 09-08-2002 04:31

als ik slaap slaap ik :cool:

Elfjuh 09-08-2002 10:46

Citaat:

Ik DENK van wel (even een grapje tussendoor). Volgens mij zijn de enige momenten wanneer je niet denkt, die momenten wanneer je slaapt. Dan gaat denken over in dromen ;)

Doeidoei,

Palazafski 09-08-2002 11:14

volgens mij wel, sommige mensen niet, maar ik denk in ieder geval nu alweer veel te veel :confused:

mzzzl P.W.

Lafhoofd 09-08-2002 15:57

probeer maar eens om nergens aan te denken, lukt mij niet, ik denk altijd wel ergens aan. als ik probeer niet te denken denk ik vaak 'ik moet niet denken'... :s

Not for Sale 09-08-2002 16:05

Citaat:

Elfjuh schreef:

Ik DENK van wel (even een grapje tussendoor). Volgens mij zijn de enige momenten wanneer je niet denkt, die momenten wanneer je slaapt. Dan gaat denken over in dromen ;)

Doeidoei,

volgens mij denk je wel in je slaap.
Maar het is wel mogelijk denk ik om allerlei dingen te doen, op de automatische piloot, zombily, zonder bewuste / gekanaliseerde gedachten.

Yamyam 09-08-2002 21:10

Ik denk het :D

Angel Of Faith 18-08-2002 12:16

Volgens mij denk je wel altijd aan iets, je moet maar eens proberen mediteren en in jezelf zeggen nu mag ik aan niets denken, jah dan denk je ook weer :D . Het maakt niet uit je denkt zoiezo altijd :p .

KontraDix 18-08-2002 15:14

Citaat:

Angel Of Faith schreef:
Volgens mij denk je wel altijd aan iets, je moet maar eens proberen mediteren en in jezelf zeggen nu mag ik aan niets denken, jah dan denk je ook weer :D . Het maakt niet uit je denkt zoiezo altijd :p .
Juist in meditatie kan het je lukken om gedachteloos te zijn.
Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat je gaat denken: ik mag niet denken. De gedachten die opkomen kun je voorbij laten zweven...stel je maar voor dat ze het ene oor in komen en het andere oor uit gaan...op een gegeven moment (als je oefent :)) wordt je geest leeg...

McCaine 18-08-2002 15:53

Niet uppen na een week.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.