![]() |
Retourneren H&M artikelen
Pff, ik hoop dat dit de juiste plaats is om dit te vragen!
Ik heb een bestelling gedaan bij H&M, via internet, en heb het ontvangen. Het is een jas van 30 euro en een vest van 15 euro. Er zit een acceptgiro bij. Het vest wil ik retourneren omdat het bij nader inzien echt ontzettend lelijk is. Nouja de retourbon invullen snap ik wel, en op de acceptgiro kon ik ook gewoon invullen: 45 euro - 15 euro = 30 euro + 1 euro retourkosten = 31 euro. Dus ik moet 31 euro betalen. Ook zit er op het retourformulier een retouretiket, die ik er als sticker af kan halen. Mijn vraag: moet ik nu de ingevulde retourbon er tussenuit scheuren (er staan scheurlijntjes, dus dat neem ik aan) en die samen met het vest in een pakje doen? en vervolgens het retouretiket (de sticker) op het pakje plakken. de acceptgiro naar de bank :S en alles samen opsturen... Trouwens, op het retouretiket staat ook; "ruimte bestemd voor het aanbrengen van barcodesticker", moet ik daar nog iets mee? Bijvoorbeeld de sticker met barcode die op het vest zat erop plakken? Help me eventjes alsjeblieft. :) |
Citaat:
Citaat:
|
Euhh ik vraag me af of het in rekening brengen van "retourkosten" wel is toegestaan. Maar misschien weet iemand dat.
|
Citaat:
Mocht het nou overigens zo zijn dat TS alsnog een postzegel moet kopen, dan hoeft die 1 euro dus niet betaald te worden. |
Je moet wel een sticker opplakken, zit er bij.
Je moet ook idd 1 euro betalen, maar geen postzegel. Gewoon retourblaadje erin doen, sticker erop plakken en naar postkantoor of milo gaan. |
je moet ook de verzendkosten betalen, die komen er nog bij
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Behalve als je alles terugstuurt, dan hoef je die verzendkosten niet te betalen.
|
Citaat:
|
Je kan ook het hele bedrag betalen.
En daarna dat jasje terug brengen in de winkel. |
Conclusie: Betaal voor wat je moet betalen via internetbankieren? en stuur wat je niet meer moet terug retour en bestaat even de retourkosten gewoon op.
|
Citaat:
Wanneer je een pakket retour zendt, heb je het recht te vragen of je een afgiftestempel van een TNT-balie mag krijgen. Ik weet het precieze niet helemaal (zou ik wel moeten doen :bloos: ), maar je pakketje is dan ook in te scannen voor verzending. Dit is aan TNT, maar hoeft bij mijn weten niet per sé. Jij mag het in ieder geval leeg laten. |
Citaat:
|
bij sommige (alle?) postkantoren kun je pakjes ook gewoon in een bak gooien (brievenbus voor pakjes); dan krijg je natuurlijk geen sticker met code...
|
Citaat:
|
Citaat:
maar de pakketjes kwamen in het verleden wel aan, en daar gaat het om;) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar naar mijn weten heb je gelijk dat het standaard gedaan wordt. Ik ga morgen even navragen of het een gunst is (of goede dienstverlening), of dat het dus echt moet! |
Citaat:
Dit. Je krijgt je geld gewoon terug. Is toch net zo makkelijk? |
Maar als je iets retourneert in de winkel krijg je toch een tegoedkaart? Of is dat nu veranderd?
|
Heb even gekeken op de site. Je hebt gelijk Tink! In de winkel krijg je een tegoedbon. Als je het terugstuurt krijg je je geld terug.
Maar ik heb best vaak kleding teruggebracht naar de winkel en toen kreeg ik gewoon mijn geld terug. Hebben ze dus veranderd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |