![]() |
Wat was je kerstdiner?
Het mijne dit (bij mijn ouders):
Komkommer-munt-smoothie met gedroogde tomaat Geglaceerde wortel met citroen Pompoensoep Snoekbaars met venkel Champignons met spinazie Met paddenstoelen gevulde tortelloni met roomsaus en truffel Spoom met appelijs Beef Wellington met spruitjes en kastanjes Kaas Fruit en ijs |
Bij ons het gebruikelijke:
Als toetje vanille-roomijs met warme kersen en slagroom Als ik alles moet opnoemen wat we aten bij het gourmetten, ben ik volgend jaar nog niet klaar, dus dat doe ik maar niet. |
Bij de moeder van m'n vriend:
- Toastjes met gerookte zalm of eiersalade - Knoflook-stokbrood (uit de oven) - Schorseneren met twee soorten oude kaas (uit de oven) - Komkommer-roomsalade - Vleesfondue (blokjes rund- en varkensvlees) met allerlei soorten sausjes - Zelfgemaakte frietjes - IJskoffie met likeur - Kersen ...als ik 't me goed herinner :). En bij m'n broer thuis: - Chinese rijsttafel voor 12 personen (foe young hai, babi pangang, koe low yok, saté, pisang goreng, gebakken garnalen, mihoen, bami goreng, nasi goreng, witte rijst, kroepoek, etc.) |
het mijne mijn ouders hadden kasteel biuj ons in de buurt afgehuurt en alle familie vrienden en kennisen kwamen en dan een 7 gangen menu het was saai heel lang wachten tussen de gangen in en mijn laptop was kapot gevallen toen ik uit de auto stapte
|
Kerstavond: Vissteengril (met tonijn, zalm, kabeljauw, tong, garnalen)
1e Kerstdag (ik gekookt): Tempura (van garnaal, kabeljauw, zalm, couchette, paprika, Shii take, ui) met rijst en misosoep en toe lychees 2e Kerstdag: Voor: carpaccio. Hoofd: tong, kiprollade, zelfgemaakte friet, sperziebonen, stoofperen, witlof met cranberries en verschillende sauzen. Na: Hemelse modder. |
1e Kerstdag: (schoonzus gekookt) zalmcocktail, courgettesoep, konijn met aardappels en sperzieboontjes, stratiatellaijs en chocolademousse, koffie met chocolaatjes en dessert mints.
2e Kerstdag: (ik gekookt) Voorgerecht: carpaccio met rucola, pijnboompitjes en pecorino. Hoofdgerecht: lam gebraden in witte wijn, tomaten met knoflook en rozemarijn uit de oven en puree. Nagerecht: zelfgemaakte citroengelato met een Moscato d'Asti. Later op de avond nog een stukje warme perentaart met kruidnagel. |
Kerstavond gegeten bij mijn moeder, was het volgende:
Salade van gemengde sla met pompoenpitten, gegrilde kip en peer. Erg lekker (y) * Chinese tomatensoep * Aardappelbolletjes met varkensrollade in portsaus met vijgen en stoofpeertjes, gesuikerde worteltjes, salade van taugé met noten en sperzieboontjes met peultjes en noten * Rijstepudding met warm rood fruit Was erg lekker :) Eerste kerstdag bij m'n schoonouders een soort iets tussen lunch en diner in met allerlei losse hapjes: zelfgemaakte pizza met salami en tonijn, hartige taart met ham en ei, ovenschotel met feta, gehakt en spinazie, toastjes met kaas en salades, miniragoutbakjes met champignonsragout etc. Was omdat m'n schoonzusje om half zes de trein naar Oostenrijk moest hebben en we dus niet op een normale tijd konden eten. Maar was wel leuk :) Tweede kerstdag bij m'n oom en tante. Achtgangendiner met 16 mensen. Was best okee al had ik het wat simpeler gedaan met zoveel mensen en zoveel smaken want er waren veel mensen die veel dingen niet lustten :o Amuse van paté met appel en kappertjes * Trio van hollandse garnalen, witlof met blauwe kaas en rauwe ham met pijnboompitten * Langoustine met scholrolletje * Spoom (=prosecco met bosvruchtenijs) * Lamskarbonaadje met aardappelpuree met zongedroogde tomaatjes en romanov (zo'n bloemkool/brocolliding) * Kaasplankje met drie soorten kaas en notenbrood met appelstroop * Koffie of thee met zelfgebakken koekjes Blijkbaar ben ik een gang vergeten, kan er echt niet meer opkomen :o |
Kerstavond: gourmet
1e kerstdag: macaroni :p 2e kerstdag: varkenshaas en gebakken aardappelen |
kerstavond: mac 'n cheese met een tomaat los uit de hand :bloos:
1e kerstdag (broer van vriend): voor: carpaccio hoofd: aardappelgratin, cordon bleu, broccoli en salade na: fruitsalade met wittewijnsaus 2e kerstdag (vrienden van ouders) voor: gegrillde garnalen op rucola hoofd: gelardeerde varkenshaas, aardappelpuree en de groente ben ik vergeten na: mango-ijs en mangostukjes met passievruchtensaus 3e kerstdag (ouders) aperitief: irish coffee hoofd: rundvlees, aardappels en wortels gestoofd in guiness, met doperwtjes na: groene geleipudding bekleed met cranberrycompote |
Ik was heerlijk in Dubai!
Kerstavond: 1 witte wijn, thaise curry schotel met tijgergarnalen en witte rijst nog een wit wijntje 1e kerstdag: Libanees uit eten gegaan: salade met aubergine, kikkererwten - olijven gevuld met knoflook, feta, gember - gefrituurde uitjes met spinazie - enorme gamba's in witte wijn, rijst turks brood - 2 glazen champagne, 1 caiparinha, 1 Amaretto, 1 wodka ( Belvedere ) 2e kerstavond: voor: humus met salade hoofd: lamsrack in rodewijnsaus, gamba's, aardappeltjes Gestoomde groenten, salade met bietjes na: paar hapjes pistachemousse |
Kipfilet met kaas.
Zelf moeten maken. Alles was dicht. Was errug lekkah. |
Wat hebben jullie allemaal uitgebreid gegeten zeg. Wij ook wel een beetje maar niet zo als jullie.
Kerstavond: Geen idee meer 1ste kerstdag thuis: Macaroni (niet passend eigenlijk met de kerst, maar goed) 2de kerstdag bij opa/oma: Voor: home made groentesoep Hoofd: varkerkensrollade, appeltjes/snijbonen, aardappelen Na: niet gehad |
Met 10 vrienden hebben we gedineerd en heb ik gekookt samen met twee anderen:
Voorgerecht: Carpaccio met ruccola, pijnboompitjes en pesto Champignonnentaartjes met kaas Hoofdgerecht: Stoofpot Ratatouille En op tafel stond nog rijst en een salade met appel, walnoten en geitenkaas Nagerecht: Zelfgemaakte tiramisu Dame blanche Bij mijn ouders gingen we alleen maar gourmetten en kliekjes eten. |
Biefstuk met patat en rodewijnsaus.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37. |