![]() |
Cavia eet niet meer
Ik heb twee caviaas en daarvan is er 1 altijd heel druk en echt een vreetzakkie. Altijd knagen aan de tralies om eten, maar nu wilt hij opeens niks meer eten:confused: En hij poept ook niet volgensmij, want normaal is de kooi echt vies na 3 dagen met twee caviaas er in en nu niet. Als ik op internet lees dan lees ik dat ik naar de dierenarts moet enzo, maar nou ga ik morge weg 1 nachtje met de rest van mijn familie en ik wil natuurlijk niet dat ik straks thuis kom en zie dat hij dood in zijn hokje ligt. Hebben jullie hier misschien ervaring mee of hebben jullie tips wat ik kan doen?
|
Als een cavia niet meer eet is hij er wel écht iets aan de hand en moet je naar de dierenarts. Dikke kans dat hij ook niet meer drinkt, en dan is het snel afgelopen met zo'n beestje!
|
Hij drinkt wel en ik dacht net wat eten ze nou het liefst en had ze gras gegeven en dat at hij wel gelukkig maar de rest niet.
|
Ga ermee naar de dierenarts. Als je uitlegt dat je cavia niet eet dan krijg je vast voorrang en kunnen ze er vandaag nog naar kijken.
|
Slachten en opeten. Zoals de incas dat vroeger ook deden.
|
Kan het dat zijn tandjes te lang zijn? Of dat hij een ontsteking in zijn bekje heeft? Misschien dat hij daardoor geen harde dingen kan eten. Maar idd onmiddellijk naar de dierenarts, want die beestjes kunnen maar zó weinig hebben...
|
Cavia's moet je ook altijd elke week wegen, zo voorkom je heel veel. Één van mijn eigen cavia's was twee dagen geleden ook ziek. Ze had een luchtweginfectie. Ik heb veel ervaring met cavia's. Zodra ze stoppen met eten, ben je vaak al te laat, omdat cavia's te onderdanig zijn om te laten zien dat ze ziek zijn.
Als jouw cavia dit overleeft, ga 'm dan elke week wegen op een keukenweegschaal. Als ie 100gram of meer afvalt, dan is er iets aan de hand. Ook als het gewicht sowieso al zakt is er vaak wat aan de hand. Soms kunnen dat verschillende dingen zijn. Dat ze het voer niet lusten e.d. Liefs, Eend |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44. |