Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Wat eet/drink jij op oudjaar? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1786058)

dennis018 29-12-2009 20:06

Wat eet/drink jij op oudjaar?

Wat eet/drink jij op oudjaar? hou je het op oliebollen, of ga je heel luxe aan de kaviaar ;) zuip je je kapot.. of ga je voor de jip en janneke champagne ;) ?

Ik eet meestal 1-2 oliebollen, een appelflap en wat toastjes zalm & paling op oudjaar
en drinken 1-2 glazen champagne

Sarah 29-12-2009 20:08

Heel gek misschien, maar ik eet elk jaar iets anders.

Hawahaai 29-12-2009 20:34

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30023790)
Heel gek misschien, maar ik eet elk jaar iets anders.

:D
Ik ook, al zijn oliebollen als lunch op oudjaarsdag wel vaste prik.

jeffreytjee 30-12-2009 14:39

wij meestal van die stomme dingen champanje en caviaar
en ik daarna alleen nog breezer

duivelaartje 30-12-2009 15:06

Ik ga met vrienden weer uitgebreid koken. Ik heb 5 hapjes uitgekozen om te maken:

- fricandeau rolletjes met mozzarella, zongedroogde tomaatjes en verse basilicum
- wraps met runderrookvlees, kruidenkaas, rauwe spinazie en kruiden
- wraps met gerookte zalm, dillesaus en creme fraiche
- ciabatta met tapenade, mozzarella en verse basilicum
- nacho's met kaas, creme fraiche, mais en natuurlijk zelfgemaakt guacamole

En dan komt er nog een soep, hoofdgerecht met waarschijnlijk kip, kaasplankje, dessert (maar dat wordt door anderen verzorgd) en dan is het denk ik al bijna 12 uur.

En tussendoor drinken we wijn en om 12 uur champagne/prosecco.

Larry Flint 30-12-2009 15:39

Hmmm nou verheug je maar vast op die 1-2 paar oliebollen ;) voor je het weet heb je ze op! :o

Ik heb geen idee wat ik eet want dat ligt er aan waar ik ben (Y) maar ongetwijfeld een mix van oliebollen, champagne en lekkere hapjes.

Mutant_oud 30-12-2009 15:46

Citaat:

duivelaartje schreef: (Bericht 30026249)
Ik ga met vrienden weer uitgebreid koken. Ik heb 5 hapjes uitgekozen om te maken:

- fricandeau rolletjes met mozzarella, zongedroogde tomaatjes en verse basilicum
- wraps met runderrookvlees, kruidenkaas, rauwe spinazie en kruiden
- wraps met gerookte zalm, dillesaus en creme fraiche
- ciabatta met tapenade, mozzarella en verse basilicum
- nacho's met kaas, creme fraiche, mais en natuurlijk zelfgemaakt guacamole

En dan komt er nog een soep, hoofdgerecht met waarschijnlijk kip, kaasplankje, dessert (maar dat wordt door anderen verzorgd) en dan is het denk ik al bijna 12 uur.

En tussendoor drinken we wijn en om 12 uur champagne/prosecco.

Oeh die klinken lekker!!! Die ga ik opslaan voor een ander keertje.

Ik wou qua hapjes simpele toastjes doen met kruidenkaas en paté en dan rolletjes gandaham met een gedroogde pruim en geitenkaas. Maar intussen zijn we nog maar met zijn 2 en laat ik de rolletjes achterwege.
Als hoofgerecht eten we gourmet, al jaren niet meer gedaan, dus ik heb zo'n standaard-gourmet-schotel + een wild-gourmet-schotel (ook weer gerekend op meer personen...). Dus we hebben vlees té over ^^.
Als dessert heb ik een ijstaart.

Als aperitief ga ik een cocktail maken van witte porto, tonic en roze grenadine (framboos). Echt heel lekker, ook al jaren niet meer gemaakt.
Verder drink ik mijn lievelingswodka (Ursus Roter) en Inge drinkt bier (Grolsch). Dit is het eerste jaar dat ik geen echte champagne heb, maar lychee-cider van Stassen.

Faded-Away 31-12-2009 09:56

Volgensmij gaan we gourmetten en doen we ook nog choco-fondue. Origineel hè.:P En ik heb zojuist mijn vriendje gevraagd om oliebollen mee te nemen, want die krijgen we vanavond niet neem ik aan en ik wil toch wel oliebollen met oud&nieuw.(A)

Larry Flint 31-12-2009 10:13

Nou ik heb boodschappen gedaan en het wordt:

Om te drinken koffie/thee/prosecco/sap en om te eten toastjes met brie, gevulde dadels met monchou, nootjes, blokjes old amsterdam. Misschien marineer ik nog wat olijfjes of maak ik mozzarella/tomaat/pesto spiesjes ofzo :). Oh en kaneelsterren, ipv oliebollen :o.

wup 31-12-2009 10:40

Ik moet werken, dus krijg wat mijn baas heeft geregeld. Dat worden sowieso allerlei soorten sushi, mini loempia´s en hopelijk ook oliebollen, maar vast wel.
Mijn vader is nu aan het bakken, maar daar kom ik morgen denk ik pas.

IKBENBABSNIET 31-12-2009 11:03

Ik drink alleen maar

White Trash 31-12-2009 11:13

Citaat:

IKBENBABSNIET schreef: (Bericht 30028987)
Ik drink alleen maar

Dit.

AzN 31-12-2009 12:19

Ik ga straks voor 't eerst zelf oliebollen bakken en hoe mislukt ze ook gaan worden, ik zal ervan eten. Al moet ik 't beslag oplepelen! :cool:

CrashAndBurn 31-12-2009 13:01

Wijn een oliebol en toastjes.

Arachnia 31-12-2009 13:02

Wijn/Cola/Baileys.

En hoogstwaarschijnlijk frituur ofzo.

House_sexy 31-12-2009 18:37

Net alvast even zelf wat gekookt, en heb amaretto-brownies gemaakt met hazelnoten, gewone brownies en een quiche lorraine :) voor op het feestje ( iedereen neemt wat mee )
en daar zal het wel wijn/prosecco en cola light worden

Disturbedangel 01-01-2010 11:58

Ik heb een oliebol gegeten, 's nachts een kipcorn en voornamelijk heeeeel veel gedronken ;x

JJoosje 01-01-2010 12:01

Champagne, oliebollen, kaaskoekjes, appelflappen, worstenbroodjes en salades.. Het meeste zelf gemaakt.. :D

Daantje_0705 02-01-2010 14:37

We hadden allerlei hapjes. Uiteraard oliebollen en appelbeignets, verder hadden wij een pastasalade gemaakt met pasta, gemengde slamix, mais, kidneyboontjes, paprika, cervelaat, gerookte kip, pijnboompitjes, spekreepjes en dressing, toastjes met salades en verschillende kazen, toastjes met zelfgemaakte pesto en parmezaanse kaas, hartige taart, etc. Drinken erbij gewoon iets fris en tegen twaalven champagne/prosecco :)

House_sexy 02-01-2010 19:43

^ wat braaf, pas tegen 12en aan de drank ;)!

Bij ons was dat toch anders.. :|; veel brownies gegeten, we hadden quiche lorraine, muffins, stokbrood, tonijnsalade, kaasjes, toastjes, chips, tortilla chips met home-made dip, roomkaas, grillworst, pizzapuntjes... heel veel lekkere hapjes!

daarbij wijn, rose, cosmopolitan, likeurtjes en daarna champagne!

vlinderrr92 03-01-2010 14:25

Hmmm wat heb ik allemaal op? Heel veel..:$
Oliebol met banketbakkersroompudding, 5 nieuwjaarsrolletjes met veel slagroom (traditie), veel blokjes kaas en komkommer, appelenvelopje met poedersuiker, paar happen appelrozijnenoliebol, glaasje gluhwein, glaasje champagne.. en dit alleen maar ind e avond..

angelprisjuh 04-01-2010 11:17

Bij mij iig vaste prik..oliebollen, berlinerbollen..
En qua drinken, tsja net waar ik trek in heb ;-)

MTpower 06-01-2010 11:31

Ik heb me zoals ieder jaar volgepropt met oliebollen / appelbeignets / toastjes en andere rotzooi die niet goed voor je is. Weggespoeld met prosecco (weer eens wat anders dan champagne :P) en bier uiteraard.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.