![]() |
Mag een niet-advocaat een advocatentoga dragen?
Ik weet dat het voor advocaten verboden is hun toga te dragen buiten de rechtbank (of plaatsen die daaraan gelijk gesteld zijn), tenzij er ontheffing verleend is, maar hoe zit dat voor niet-advocaten? Mogen die (bijv. op een feestje of een open dag o.i.d.) wel een advocatentoga dragen? Ik denk eigenlijk van wel, omdat er volgens mij nergens iets anders bepaald is, maar u never know..
|
Citaat:
Hierin staat niet dat het dragen van een toga buiten de rechtbank verboden is, althans niet zo snel ik in 3 minuten kon vinden. |
ik vermoed ook niet dat je als niet-advocaat opgepakt wordt als je met carnaval/halloween een toga draagt;)
|
Ja in dat besluit (waar LL naar linkt) heb ik ook gekeken, maar daarin wordt aangegeven wanneer een advocaat een toga mag en moet dragen. Ik heb daaruit opgemaakt dat het in andere situaties niet mag. Daarbij komt dat ik weet dat in sommige speciale gevallen 'ontheffing' wordt verleend, het lijkt me dat het dus zonder die ontheffing niet is toegestaan.
En nee, natuurlijk wordt iemand dan niet opgepakt, maar miss wel officieel berispt ofzo. |
Citaat:
|
Maar dat zou bijv. art. 27 lid 2 en 3 totaal overbodig maken?
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |