Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Salaris per 4 weken / nog niet binnen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1786776)

creditvraagje 04-01-2010 19:35

Salaris per 4 weken / nog niet binnen?

Hallo,

namens mijn broertje, iets wat ik me ook afvraag: hij werkt in een restaurant via Flexwerk Uitzendbureau, waarbij de uiteindelijke betaling is uitbesteedt aan the Payroll Factory. De 1e betaling is op 4 december geweest. Precies 4 weken hierna was het 1 januari, waardoor er begrijperlijkerwijs geen geld is overgemaakt op die dag.

Nu, de 1e werkdag 4 januari, is het nog niet binnen. Is het aannemelijk dat het 'nog onderweg is'? Zijn baas doet er vrij 'makkelijk' over, maar het gaat voor mijn broertje om 'echt geld'.

Iemand ervaring met deze clubs toevallig?

kopmuntkip 04-01-2010 20:03

maximaal 3 maanden heeft de werkgever de tijd om te betalen

koekjes 04-01-2010 20:55

lijkt me dat t er dan ws morgen opstaat ivm feestdagen en weekend?

Van Het Zelfde 05-01-2010 12:09

Beetje vertraging. Het klopt dat een werknemer er een kwartaal over mag doen om uit te betalen.

Dittrich 05-01-2010 15:59

Laten we van 'werknemer' maar 'werkgever' maken :p

Van Het Zelfde 05-01-2010 18:40

Citaat:

Dittrich schreef: (Bericht 30047805)
Laten we van 'werknemer' maar 'werkgever' maken :p

:facepalm:

Ivo 05-01-2010 19:00

Krijgt je broertje per 4 weken of in 13 gelijke periodes uitbetaald?
Als je broertje per 4 weken betaald krijgt, dan had hij voor de laatste periode van 2009 een week extra betaald moeten krijgen. Het kan ook zijn dat hij achteraf z'n loon krijgt (in geval van variabele uren), dan krijgt hij bij de eerste betaling van dit jaar over 5 weken uitbetaald.

Als je broertje in 13 gelijke periodes betaald krijgt, kan het nog steeds kloppen dat hij nu wat langer op z'n geld moet wachten, maar dan krijgt hij geen cent meer dan normaal. Dan is het puur uit gemak voor de werkgever geweest dat telkens na 28 dagen een volgende periode is uitbetaald en niet na 28,53 dagen.

In elk geval komt het er op neer dat bij de meeste bedrijven die elk jaar 13 betaaldagen kennen, er nu een week extra zit tussen de laatste betaaldag van 2009 en de eerste betaaldag van 2010.

creditvraagje 05-01-2010 19:11

zal aan hem vragen hoe/wat dit geregeld is.

Vorige betaling was zijn eerste aldaar, loonstroken worden digitaal verstrekt maar daarin (ook niet op hun site) is te vinden hoe/wat het werkt. Moet ie inderdaad maar even z'n baas aanschieten, zal verhelderend werken denk ik zo.

Zoals het digitaal vermeld is wordt er per 4 weken uitbetaald; in dat geval zou het nu onderweg moeten zijn m.i.

<EDIT>

Klinkt wel logisch dat ze week 53 meenemen bij deze betaling eigenlijk. In dat geval zijn ze gegevens pas na oud en nieuw (zal wel maandag jl zijn geweest) doorgegeven, en daarmee dan dus ook pas een betaling eind deze week oid

</EDIT>

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.