Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Virus schijnt makkelijk op te lossen maar hoe??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1786923)

spaarvarkentje 05-01-2010 16:16

Virus schijnt makkelijk op te lossen maar hoe???

hallo !!

Ik heb een eigen computer om me kamer en mijn vader heeft ingesteld dat ik niks kan dowloaden... maar daarvoor heb ik een nieuwe msn gedownload maar daarmee heb ik een virus gekregen. dat komt niet door het dowloaden maar een vriend van mij stuurde een link een mijn e-mail stond erin dus ik dachjt dat dat voor mij was. maar dit gebeurd er nu de hele tijd:

Als ik aan het praten ben met iemand loopt de computer vast en verscheind heel snel een gesprek met iemand ( ik weet niet hoe ik het uit moet leggen )
Een andere vriend heeft dat ook en die heeft 11 virus scanners en krijgt hem nog niet weg. maar toen zij hij dat ik het ontvangen bestand moest wissen (gedaan) maar het gebeurt nog steeds!

Mijn vraag:
Hoe haal ik dat virus weg??

XX Spaarvarkentje

freyk 05-01-2010 19:22

Als je vriend met 11 virusscanners dat ding niet weg krijgt, kan je beter met hijackthis een logje maken (handleiding), de inhoud van dat logje in [centraal] spyware, adware en virussen plaatsen, zodat wij het kunnen analyseren en oplossingen aanbieden.

In de tussentijd raad ik jou en die vriend aan om een alternatief voor live messenger te gebruiken, bijvoorbeeld meebo (site), pidgin (programma).

WAT 05-01-2010 19:51

idd wat freyk zegt maar probeer anders de naam van het bestandje te googlen, grote kans dat er meer met hetzelfde probleem zijn en er ook een langere handleiding te vinden is.

Grote kans namelijk dat het niet perse een virus is maar een troyan-horse en niet alle virusscanners halen die weg/kunnen dara mee om gaan.

-SoloWolf- 08-01-2010 10:08

en nog een tip: niet zomaar bestanden openen, ookal komen ze van bekenden. Hoeveel mensen er wel niet een ifected pc/laptop hebben deze dagen xD

JingelBel 10-01-2010 09:57

Ik heb dat virus ook en de broer van mijn beste vriendin zegt dat ik het wachtwoord van mijn msn moet veranderen klopt dat???

freyk 10-01-2010 10:24

Ik zou het alleen via de bekende officiele pagina's je wachtwoord wijzigen.
Daarnaast bestaan er verschillende virussen voor msn.
Dus gebruik aub een ander programma dat msn ondersteund, zoals boven aangegeven.

Wij wachten nog steeds op een hijackthis log, op de plek waar ze moeten staan om geanalyseerd te worden. (ook boven aangegeven)

Barabas 10-01-2010 12:18

Citaat:

JingelBel schreef: (Bericht 30066466)
Ik heb dat virus ook en de broer van mijn beste vriendin zegt dat ik het wachtwoord van mijn msn moet veranderen klopt dat???

Dat is sowieso een goed idee om regelmatig te doen.

Naimin 10-01-2010 12:23

Zoek ergens bij een vriend of vriendin op google hitman (dit is een hele goeie virus scanner, die zelfs virussen eraf kan halen die bijv. norton of avira er niet af krijgt.... zet hem op usb of cd en installeer hem op je pc... je kan hem 30 dagen gratis proberen. na één keer scannen is je virus zeker verwijderd. haal daarna hitman van je pc en je ouders weten van niets :P!!!

Succes

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.