![]() |
Champignons langer bewaren
Ik eet graag champignons maar als ik zo'n bakje koop dan gooi ik vaak de helft weg omdat ik altijd maar de helft gebruik en ze toch gauw bruin en zacht worden. Heeft iemand een idee om ze langer te kunnen bewaren? Invriezen kan volgens mij niet en ik kan geen kleinere hoeveelheid kopen maar ik vind dit toch zonde en het past ook weer niet elke dag ergens bij.
|
Kijk je wel bij het kopen of je goede hebt? Als er een paar al een beetje bruinig worden, dan weet je dat de rest doorgaans ook snel volgt. Ik koop zelf graag een bakje waar vooral kleinere champignons inzitten. Ik weet niet of het klopt, maar ik heb toch het idee dat die langer stevig blijven. Bij mij gaat het bakje in elk geval vrijwel altijd op, maar ik gooi dan ook wel erg vaak champignons door een gerecht.
|
Goed opletten welke je koopt inderdaad. Geen voorgesneden champignons kopen.
En ze zijn ook lekker op geroosterd brood als lunch ;) |
Invriezen kan wel, maar dan moet je ze van te voren even blancheren.
En een bakje champignons, daar blijft toch weinig van over als je ze bakt... dat gaat bij mij altijd wel in 1 a 2 dagen op. Je kan ze ook bakken bij de gebakken aardappels, of bij een stukje vlees. |
Champignons zijn bijna overal lekker bij, hier gaat zo'n bakje nooit langer mee dan 2 dagen :o
Mocht het voorkomen dat er nog overblijven, dan bak ik die meestal samen met een uitje en wat paprika op voor op brood. |
Als ik ze koop dan let ik idd wel altijd op dat ik een bakje met kleine, nog mooie witte en harde champignons heb. Tussen de middag eet ik eigenlijk nooit thuis dus op brood opmaken zal niet snel gebeuren (al klinkt het wel erg lekker allemaal). Ik bak ze idd wel bij de aardappels of vlees. Dan maar proberen wat vaker eraan te denken :)
|
Op zondag bak ik vaak een eitje 's ochtends, daar gaat eigenlijk standaard een hele lading champignons op :bloos:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40. |