Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   ruzie met je beste vriend.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1787208)

laantje 07-01-2010 18:25

ruzie met je beste vriend..

Ik heb ruzie met mijn beste vriend omdat we samen sms'en weet je wel en dan zetten we daar gewoon 'ik hou van je' en 'sgatje' enzo in maar we bedoelen er niks mee..

nu heeft een vriendin van mij dat gelezen en is er tijdens het omkleden bij de gym over begonnen en nu weet bijna iedereen dat!

iedereen denkt nu dat we op elkaar zijn en zit allemaal tegen ons te zeiken..

weet iemand hoe ik hier vanaf moet komen??

Mutant_oud 07-01-2010 18:33

Hoe oud zijn jullie, wat een kinderachtig gedoe zeg bij jullie op school :|

Zeg gewoon dat hij je beste vriend is en dat je daar toch zeker van mag houden enzo...?

Overigens is het schatje.

laantje 07-01-2010 18:35

14.., jaa idd, want tegen mij zegt iedereen apart wel gewoon allemaal dat het kinderachtig is dat ze zeggen dat ik op hem ben maar jaa als de andere er bij zijn dan zeggen ze het allemaal..

jaa dat heb ik al gezegd maar dan zeggen ze allemaal dat het waarschijnlijk meer is enzo..

jaa, sorry

Mutant_oud 07-01-2010 18:57

Ik zou het me niet aantrekken, waarschijnlijk gebeurt er over een week iets waar ze het dan allemaal over gaan hebben...

laantje 07-01-2010 19:06

jaa, dat is waarr..

jjohan 07-01-2010 19:27

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 30056455)
Overigens is het schatje.

sgatje is sms-taal omdat dat korter is en ze heeft het hier tog ook over een sms

Edit: en dat woord tog wat ik hier gebruik is natuurlijk ook weer smstaal

jjohan 07-01-2010 19:27

Edit: oeps verkeerde knop

Springy 07-01-2010 19:39

Ik begrijp het niet helemaal, waarom heb je nu ruzie met die vriend? Denkt hij dat je het met opzet hebt rondgebazuind?

SiemdeCyper 07-01-2010 19:45

Inderdaad waarom is dat een reden om ruzie te maken? Zij heeft het rondbazuint. ik zou juist ruziemaken met die vriendin.

Mutant_oud 07-01-2010 20:08

Citaat:

jjohan schreef: (Bericht 30056682)
sgatje is sms-taal omdat dat korter is en ze heeft het hier tog ook over een sms

Edit: en dat woord tog wat ik hier gebruik is natuurlijk ook weer smstaal

Ik sms ook, maar ik gebruik meestal wel de Nederlandse spelling, naast de meest bekendere afkortingen. Maar we zijn hier niet aan het smsen. En ik begrijp het heus wel, maar dat maakt niet dat ik me er minder aan erger, mijn ex verbeterde ik ook altijd als hij sjat (Belgisch voor sgat) schreef. Overigens gebruikte ik vroeger altijd een x ipv een ks. Nix ipv niks en dat soort dingen, het sluipt erin, maar ik probeer het wel in de hand te houden. Niet zó moeilijk.

Edit: en daarbij smsen jullie toch bijna allemaal gratis, of niet? dan maakt de lengte van zo'n bericht toch ook niet uit. En als jullie niet gratis smsen, zou ik een andere provider gaan zoeken. En als het om de snelheid gaat... luiheid!

2e edit: Niet dat het hierom gaat, maar ik erger me er wel aan. Mijn excuses.

Xentric 07-01-2010 22:29

ik snap niet waarom jij en je beste vriend dan ruzie hebben? :confused:

cenerentola 09-01-2010 17:27

Citaat:

Xentric schreef: (Bericht 30057772)
ik snap niet waarom jij en je beste vriend dan ruzie hebben? :confused:

Omdat zij het berichtje van haar beste vriend aan een ander heeft laten lezen, is hij in zijn vertrouwen beschaamd. Daarnaast heeft die beste vriend afstand van haar genomen, om het tegendeel van de roddel te bewijzen. Misschien is haar beste vriend wel verliefd op haar en waren zijn sms-jes wel gemeend, maar is hij bang om zijn gevoelens op een normale manier te uiten. Hij schaamt zich voor zijn gevoelens en neemt nu afstand van haar, omdat iedereen hem ermee pest. Ach ja, ik verzin maar wat.

Het is natuurlijk heel vervelend als mensen leugens over je verspreiden en jou hiermee continue confronteren. Uiteindelijk zal het wel overgaan en is het echt zo erg dat mensen denken dat je iets hebt met je beste vriend? Hij is tenslotte je beste vriend, ook al is hij niet je vriendje, je zou je niet voor hem moeten schamen.

Als je de ruzie op wilt lossen, ga met je beste vriend praten en vertel hem dat je het niets kan schelen wat mensen over jullie zeggen. Vertel hem dat je vrienden wilt blijven en vergeet je niet te verontschuldigen voor het laten zien van een smsje.

Bactelilie 13-01-2010 21:24

ik zou zeggen, negeer die pesterijen! als je er niets van zegt, houden ze er waarschijnlijk wel mee op. maak intussen duidelijk aan die vriendin van je dat het echt niet zo is. echte vriendinnen vertellen elkaar dat immers...

MTpower 14-01-2010 15:20

Lach het gewoon weg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.