![]() |
:bloos:
Moi heeft dit gedicht geschreven omdat ,
Mijn mams gaat/heeft fietsen voor mensen met kanker Twaalf dagen nog te leven , en ik voel me zo alleen . en niets zeggen niet bewegen , gaat er steeds weer door je heen . Elf dagen dog te leven Oma kwam nog op bezoek Met een mandje vol met spullen en we aten peperkoek Tien dagen nog te leven `Doe maar even rustig aan` zei de dokter met zijn piestem `doe gezond neem een banaan` Negen dagen nog te leven En ik wil zo graag naar huis Mijn eigen bedje eigen kussen en mijn lieve knuffelmuis Acht dagen nog te leven Mijn vriendinnetjes van school begin ik nu toch wel te missen praten over ons idool Zeven dagen nog te leven En ik ben nu al weer thuis Ik zou het toch niet overleven in dat frote ziekenhuis Zes dagen nog te leven Zowat alles ben ik kwijt Mijn blonde haar en mijn karakter en dan ook nog een mijn strijd Vijf dagen nog te leven Papa en mama op de gang Zeiden:`We moet het haar vertellen , Daarom ben ik echt heel bang. Vier dagen nog te leven Mama kwam zitten naart mijn bed Ik ga DOOD dat moet je weten . Het was over met de pret Drie dagen nog te leven Ik heb staan schreeuwen van de trap Een traan over mijn wang en door mijn keel geen ene hap Twee dagen nog te leven En vandaag was een suprise met de helikopter naar disneyland parijs . Een dagje nog te leven Mijn allerlaatste wens Helemaal geen KANKER meer. Voor geen enkel mens Nul dagen nog te leven en ik voel me zo alleen . en niets zeggen niet bewegen , gaat er steeds weer door je heen . Graag reakties tips commentaar Xx van mij |
Goed hoor! Alleen ik heb het idee dat je het wat snel hebt getypt; hier en daar zitten er wat foutjes in die duidelijk komen omdat je ernaast hebt getypt, niet omdat je niet weet hoe het geschreven moet worden.
Je rijm is soms ook nog wat geforceerd en clicé: dingen als huis/muis zijn erg voor de hand liggend. Zou het niet spannender zijn om daar andere woorden neer te zetten die niet zo vaak gebruikt worden? Ik vind het ook gek dat je in je zevende strofe zegt 'ik heb staan schreeuwen van de trap' terwijl je eerst duidelijk maakt dat de ik-persoon niet meer kan lopen, laat staan schreeuwen. Wel mooi dat je de eerste strofe terug laat komen. Ga zo door! |
Ik zou de hap door je keel veranderen en ik zou de banaan veranderen, dan heb je voor mij de opvallendste geforceerde rijm eruit. Fizzle noemde de huis en de muis, maar die vond ik eigenlijk wel mooi.
Dit gedicht raakt mij eigenlijk meer dan dat het overgrote deel van die professionele rotgedichten doen, en ik vind dat je het erg goed gedaan hebt! toitoitoi |
Bedankt voor jullie tips!
Het komt er op neer dat ik de tiende strofe moest veranderen dus dat word dan Drie dagen nog te leven Waarom ik dat was de vraag? Een traan over mijn wang en Nog twee dagen na vandaag Over die andere tips denk ik nog even na Xx van mij |
Dat is al veel beter!
Probeer je ook even de slordigheidsfoutjes uit je gedicht te halen? :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48. |