![]() |
Winkel
Bent u nooit benieuwd misschien,
waar ik mijn woorden haal zodat u ze ook kunt kopen en hoeveel ik dan betaal? Het is een heel oud pand met een bel die nog echt rinkelt. ‘k Ben vaak de enige die winkelt en vast de trouwste klant. Bij elk bijvoeglijk naamwoord ééntje gratis van de zaak. Uitroeptekens zijn wat prijzig dus die koop ik niet zo vaak “!” De man achter de kassa, die mij persoonlijk kent, lacht altijd even vriendelijk voor hij mijn woorden scant. Hij mompelt: ‘goede keuze’ of ‘dat wordt me een verhaal’. Ik neurie vast gedichten en zeg dat ik met pin betaal. |
Leuk en Mooi
|
Wat een lief gedichtje <333
|
Dankjullie :)
Zijn er nog mensen met feedback? Wat zien jullie liever anders? Is het niet te simpel gerijmd? |
Liefde! Feedback volgt later. :)
|
Ik ben onder de indruk! Erg origineel gevonden en de rijm vind ik erg ongedwongen overkomen. Mijn complimenten.
|
Feedback? Nee, dit gedicht is geweldig prachtig perfect mooi lief en duisent schattig!! :o
|
Ik kan ook niet op feedback komen, dit is gewoon een juweeltje. Het doet mij denken aan de gedichten van Annie M.G. Smidt.
Wat ik mij wel afvraag is waarom je het uitroepteken tussen aanhalingstekens hebt staan, dat leest imo niet zo lekker. |
Deze strofe vind ik leuk, die heeft echt een goed ritme:
Citaat:
|
Bedankt allen voor de reacties. :)
Het uitroepteken tussen aanhalingstekens is om aan te geven dat ik hem 'nu wel koop'. |
Ik zou er enkele aanhalingstekens van maken, denk ik, volgens mij is dat ook wat gangbaarder. Maar ik vind dat op zich wel grappig, snap wel waarom je die gebruikt hebt :)
|
Uhu, ik snapte ook al meteen waarom je de aanhalingstekens gebruikte!
Maar ik kwam eigenlijk om feedback te geven! ;) Ik liet dit gedicht vandaag aan een vriendin zien en die viel meteen op dat je telkens verschillende rijmschema's gebruikt. Ze zei dat ze daardoor het gedicht niet vloeiend kon lezen, iig niet de eerste keer. Misschien heb je daar iets aan. |
Citaat:
Waarom moet perse alles volgens een boekje? 4 keer een strofe abab is ook saai. Leuk gedicht! en eigenlijk herkenbaar. Verder niks op aan te merken. |
Ik vind het wel mooi...:bloos:
|
Citaat:
Verder vind ik dit echt een geniaal gedicht! Het doet me denken aan een verhaaltje dat ik ooit heb gelezen in een okki van dertig jaar geleden. Supermooi! |
Is er een reden dat je switcht van rijmschema?
Oh en ik vind de laatste zin eigenlijk net een lettergreep teveel hebben. Maar echt heel gaaf gedicht verder! |
Citaat:
|
Ik vind dit echt geweldig. Heb er ook helemaal niets op aan te merken. Het loopt lekker, het is origineel en het deed me glimlachen. Echt heel erg goed. :)
|
Magistraal, hier valt echt verder niets op aan te maken, zeker origineel, geen cliche. Vattend pakkend, Top.
|
Ik vind hem erg leuk, alleen de eerste strofe zou van mij wel weg mogen. En ik vind het jammer dat je bij zo'n strak gedicht 1x abba ipv abcb gebruikt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26. |