![]() |
schildpadden
Wie heeft er schildpadjes en hoe heten ze? En hoe oud zijn ze? :D
|
ik heb er vroeger wel eens een op straat gevonden, ik had hem dolly genoemt, (naar de schildpad van boesboes) maar ik mocht hem nie houden van me pa, hij heeft hem naar de overburen gebracht, die hadden een vijver. (t was denk ik een waterschildpad, kweeniemeerprecies). k heb geen flauw idee hoe oud het beest was.
|
Ik had 2 roodwangschildpadden en die heette Quicky en Speedy.
|
Ik had tot voorkort twee roodwang schildpadden
1 en 2 genoemd :p Ze waren ongeveer 15 en 20 centimeter ennuh ik denk zo'n 5 jaar oud |
ik had er vroeger 1 van de kinderboerderij gehad. Hij heette joepie. Mijn moeder ging boeken lezen over schildpadden en las dat ze sambonellebacterien bij hun dragen en toen moest die weg. We hadden hem naar een schildpaddenopvangcentrum gedaan.
|
ja wij hebben schildpadden, sinds kort pas.
nu heb ik er meteen een vraag over als niemand het erg vindt :o we hebben ze bij ons in de vijver gedaan. (het zijn er 3 en ze zijn ongeveer 15 - 20 cm, roodwangschildpadden zijn het) Nu heb ik gehoord dat ze s'winters naar binnen moeten in een bak met zand ofzo? is dit waar? weet iemand dit? |
Owh.. dit is een lang geleden forum.. nouja ik ga toch antwoorden :P
Ik heb een schildpadje genaamd Bert(je) hij is ongeveer 6,5 cm en 1,5 jaar oud :) Voor een hoop informatie over schildpadden (@ Bartje) zie www.waterschildpad.nl |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20. |