![]() |
Als jij eieren kookt
Wacht je dan tot het water kookt en pjolter je dan het ei er in, of doe je het ei meteen in het water en zet je ze samen op het vuur? En als de laatste optie, koud of heet water?
|
pjolter <33
en, uhm, ik kook eerst het water, geloof ik. |
Volgens mij in heet, ongekookt water.
|
water en eieren tegelijk in koud water en dan op het vuur.
|
Wat een stom topic.
|
Je bent gewoon jaloers.
|
Vreselijk :P
|
Ik doe heet water + eieren en ik kook ze 8 tot 10 minuten
Voor zachtgekookte eieren kook ik eerst het water en dan leg ik ze er precies vier minuten in. |
- verkeerd subforum
- katjaban :( - eieren in het koude water leggen en dan aan de kook brengen. Na het koken even eieren laten "schrikken" onder koude kraan. |
Ik kook geen eieren want ik vind zachtgekookte eieren vies. :o
Maar mijn moeder doet koud water en eitjes in de pan en zet dan het vuur aan. :Y |
Geen katjaban :( dit is een serieus topic!!!!!!!!!
Oja, laten schrikken doe ik natuurlijk ook (y) |
Water en eieren gelijk bij elkaar en dan laten koken.
|
Koud water en meteen een ei in pleuren en dan op gevoel dat ding een keer er uit halen als het stuitert als een malle.
|
ik breng eerst water aan de kook en doe dan pas de eieren erin. dan 5 minuten voor een zacht ei en 7/8 voor hard.
|
Verkapt ik-weet-niet-hoe-ik-eieren-moet-koken-dus-ik-kies-gewoon-de-meest-voorkomende-optie-uit-dit-topic-topic.
Ik wacht tot het water kookt. Oh, en ik prik er een gaatje in aan de onderkant. En dan een paar minuten. Maar ik kook eigenlijk nooit eieren, want gebakken is veel lekkerder. |
Ik doe m'n eieren in de pan, water erbij, snufje zout en dan wachten tot het kookt en dan kook ik ze op gevoel :)
|
Oh ja, zout erbij inderdaad. Als ze dan breken dan lopen ze niet leeg! :Y
|
Ik doe ze gelijk in de pan met koud water op het vuur. En dan laat ik ze 3 minuten koken, daarna even laten schrikken met koud water.
|
Citaat:
|
Ik heb net nog eieren gekookt. Eieren in koud water en dan wachten tot het kookt + nog 4 minuten ofzo.
En dan het ei op een broodje doen, helemaal fijnhakken en er een gore prut van maken met mayonaise en dan wat tomaat, zout + peper. Omnomnomnom. |
Ik hou meer van gebakken eieren
|
E&D topic. ;) Maar van mij mag ie blijven als je zo graag wil weten hoe DK-ers hun eitje eten en niet van E&D-ers. ;)
Ik hou ook meer van gebakken eieren, maar anders water laten koken en dan eieren erin, 4 voor zacht en 8-10 voor hard. |
Citaat:
|
Dit is wel HET kantine topic. _o_
|
Succestopic!
|
Citaat:
|
Ik hou de pan onder de kraan en zet dan de hete kraan aan. Het duurt even voor die echt heet is, dus in de pan zit dan lauw water. Daarin de eieren, met een gaatje erin, en wat zout. Dan op het vuur zetten. Als het water kookt nog 4 minuten. Met een sauslepel een ei uit de pan vissen en laten schrikken, daarna het volgende ei eruit vissen en laten schrikken, enzovoort. Het ei dat ik er het eerst uithaal is voor mij.
|
Citaat:
|
Ei meteen erin en dan aan de kook brengen.
Ik vind het overigens bizar dat dit topic nog open is. :D |
Ik weet nog dat ik voor m'n tentamen warmte- en stofoverdracht moest uitrekenen hoelang je een ei moest laten koken voordat het hard gekookt was oid.
|
ik wil nog wel een keertje een ei slowcooken op precies 65 graden :)
|
Oh ja, ik laat mijn eieren na het koken ook schrikken, maar dat doe ik gewoon door het hete water uit de pan te gieten en 'm dan te vullen met koud water.
Waarom prikken sommige mensen gaatjes in hun eieren? |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Het deed mij denken aan deze tentamenvraag
|
Waarom laten mensen eieren schrikken? Ik doe ze ook in koud water, maar dat is niet even, dat is gelijk een kwartier, zodat ze afkoelen. Dus volgens mij is dat iets anders.
|
Dan pellen ze makkelijker volgens mij bij het laten schrikken.
|
ze pellen makkelijker inderdaad. en als je zachtgekookte eitjes niet afkoelt zijn ze binnen no-time ook (te) hard :)
|
Ik bak eieren met italiaanse kruiden :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Water uit de Quooker (kokend dus) en dan zodra het kookt ei er in. Dan weet ik zeker dat ik maar één keer op de tijd moet letten.
|
Oh, mijn vriend had van mn moeder een piepei gekregen voor zn verjaardag ofzo. Dat is een plastic eitje dat je bij je eieren moet bewaren in de koelkast, en je tegelijkertijd bij de andere eieren in het water legt.
Het ei geeft dan drie keer een melodietje, voor zacht (killing me softly :') ), half en hardgekookt zodat je precies weet wanneer je ei klaar is. Helaas is het ei nu kapot. :( |
:"D
|
Citaat:
|
ALS ik ze kook, dan mik ik ze met koud water in een pan. Of heet, als de hete kraan toevallig meteen heet water geeft. Ik mik altijd alles met het water in de pan, zie niet in waarom je moet wachten tot het kookt :confused:
|
whopla in het koude water ermee zeg ik!
|
Citaat:
|
ei in het water en dan laat je het ongeveer 10 minuten koken,
met koud water... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18. |