![]() |
Olympische Winterspelen 2010 Vancouver
Over precies één maand beginnen in Vancouver de Olympische Spelen. Tijd voor een topic dus. Punt van discussie uiteraard, hoeveel medailles gaan 'we' dit jaar winnen. De vraag is volgens velen niet óf Sven kramer medailles gaat behalen maar eerder hoeveel.
- Wie zijn verder kanshebbers voor een medaille? Ireen Wüst? Annette Gerritsen? Bob de Jong? - Hoe gaan we het doen op de ploegenachtervolging? - Kan Edwin van Calker verrassen op bobsleebaan? - Wordt Nicolien Sauerbreij eindelijk beloond met een plak? - Is Marianne Timmer op tijd fit? - Welke sporten missen jullie op de Winterspelen? - Hoort een sport als curling hier wel tussen? - Kortom hier alles over Vancouver 2010! http://www.mpeta.ca/picts/Logos/Vanc...mpics-logo.jpg 12 t/m 28 februari 2010 Nederlandse deelnemers: Bobsleeën: * * Tweemansbob, mannen: piloot Edwin van Calker en remmers Sybren Jansma en Arnold van Calker (reserve) * Tweemansbob, vrouwen: pilote Esmé Kamphuis en remsters Tine Veenstra en Urta Rozenstruik (reserve) Langebaanschaatsen: Mannen: * Jan Bos (500 en 1000 meter) * Stefan Groothuis (1000 en 1500 meter) * Bob de Jong (5000 en 10.000 meter) * Arjan van der Kieft (10.000) * Jan Blokhuijsen (5000 meter) * Sven Kramer (1500, 5.000 meter en 10.000 meter) * Simon Kuipers (1000 en 1500 meter) * Jan Smeekens (500 meter) * Mark Tuitert (1000 en 1500 meter) * Ronald Mulder (500 meter) Vrouwen: * Margot Boer (500, 1000 en 1500 meter) * Annette Gerritsen (500, 1000 en 1500 meter), * Laurine van Riessen (500, 1000 en 1500 meter) * Diane Valkenburg (3000 meter) * Elma de Vries (5000 meter) * Ireen Wüst (1000, 1500 en 3000 meter) * Thijsje Oenema (500 meter) * Renate Groenewold (3000 meter) * Jorien Voorhuis (5000 meter) Shorttrack: Mannen: * Niels Kerstholt (1500 meter) * Sjinkie Knegt (1000 meter) Vrouwen: * Annita van Doorn, (1000 meter) * Vrouwenteam 3000 meter relay: Annita van Doorn, Sanne van Kerkhof, Liesbeth Mau Asam, Jorien ter Mors en Maaike Vos Snowboarden: * Nicolien Sauerbreij (parallel reuzenslalom) * Dolf van der Wal (halfpipe) Medaillewinnaars: 4x Goud: Sven Kramer (5000m), Mark Tuitert (1500m), Ireen Wüst (1500m), Nicolien Sauerbreij (parallel reuzenslalom) 1x Zilver: Annette Gerritsen (1000m) 3x Brons: Laurine van Riessen (1000m), Bob de Jong (10.000m), Ploegenachtervolging mannen |
je vergeet ploegenachtervolging ;)
sven wint er 3 denk ik (5 km 10km ploegenachtervolging) voor de rest heel misschien nog wüst naar goud op 1500 maar ik denk zilver of brons sauerbreij wint denk ik ook een bronze of zilvere plak. totaal is dan dus 5 plakken. waarvan 3 goud 1 zilver en 1 brons (denk ik) stefan groothuis is goed maar davis is gewoonweg overheerser op 1000 en 1500. met welke afstanden doet davis nou uiteindelijk allemaal mee? |
Citaat:
Je vergeet Bob de Jong die tegenwoordig toch ook meestal wel goed is voor een 2de plaats op de 5km en de 10 km en Margot Boer en Annette Gerritsen zijn misschien ook nog wel goed voor het erepodium. |
Citaat:
|
totaal is dan dus 6 gok ik waarvan 3 goud 2 zilver 1 brons
|
Citaat:
De mannen maken een goede kans op een gouden plek, ik ben benieuwd hoever de vrouwen komen eigenlijk. |
Ik ga Phelps wel in de gaten houden. Die zal wel weer de meeste medailles pakken.
|
Citaat:
|
Ik las gisteren een artikel in de krant over de vriendin van Ireen Wüst, Sanne van Kerkhof, zij gaat ook naar de Olympische spelen (shorttrack).
Schijnbaar hebben ze het zo lang mogelijk verborgen proberen te houden voor de buitenwereld dat er iets speelt tussen hun. Wel apart lijkt me als je partner ook op de Olympische Spelen actief is. |
Ireen Wüst pakt laatste ticket op de 1000m ten koste van Marianne Timmer.
Leuk voor Ireen, maar die mocht al op twee andere afstanden meedoen. Carl Verheijen mist de olympische spelen op 1 seconde, Jan Blokhuijsen kwalificeert zich wel voor Vancouver. |
Netjes heb er op zich wel zin in(Y)
|
Ik vind de opening altijd zo mooi <3
|
Citaat:
Zeker na Peking, zullen de verwachtingen groot zijn. Ik ben benieuwd wat de Canadezen voor ons in petto hebben(y) |
Canada is sowieso een winland(Y)
|
Jammer voor Marianne Timmer.
Heb er wel weer zin in (y) Helaas heb ik wel een beetje weinig van het schaatsen gevolgd de laatste tijd. |
Er bestaat nog een kans dat Marianne Timmer mee mag/kan doen op de ploegenachtervolging.
|
Ik geloof nu niet meer toch?
|
Oh, mijn moeder wil een nieuwe tv voor die beginnen!
En ja, Marianne Timmer mag mee als reserve :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of omdat ze weet dat de kans heel klein is dat ze alsnog echt mee mag doen of omdat ze in spanning zit of er nog iemand af valt of niet en ze dat niet wilt maar wilt genieten van de spelen(ookal doet ze zelf niet mee) ;) |
of ze acht haar prestaties op dit moment niet goed genoeg
|
Ze mag wel even fit trainen.
Want op dit moment is ze niet zo goed. |
Bobsleeër Timothy Beck draagt bij de openingsceremonie van de Olympische Winterspelen de Nederlandse vlag!
Hij deed eerder mee aan de OS van 2002 in Salt Lake City en in 2004 in Athene. |
Citaat:
lekker begin(n) |
tvp.
|
Fuck... en ook al 30 doping gevallen:o
|
Sport gaat de goeie kant op (Y)
|
Ik begon met posten hea;p
|
Hup Scandinavië Hup :D
|
Zo, het eerste goud voor Nederland is binnen met een OR!
Voor de rest is het podium toch wel verrassend! |
Voor wie?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, maar daarna had ik geen zin om tv te kijken.
|
Ik was gister bier drinken ik kreeg het in de kroeg te horen van de barman(Y)
|
Wat een gedoe met het Olympisch ijs zeg.
Eerst al de ijsmeester van Calgary ingevlogen, nu een ijsmachine, gaan we straks misschien gewoon in Calgary schaatsen?? Jammer dat de commerciële belangen weer belangrijker zijn dan de belangen van de sporters! Vanavond weer medaille kansen op de 500m voor vrouwen, wie blijft er wakker? |
Ik ga het vanaf morgen wat meer volgen want Carnaval zit een beetje in de weg:O
|
Annette Gerritsen :(
De rit ervoor zei ik nog 'er is nog niemand gevallen' (n) Margot boer zit er na de eerste ronde goed bij met een vierde tijd. |
Heerlijk dat cross snowboarden <3
|
Afdaling gister was weer mooi(Y)
|
Citaat:
nog heerlijker is om te zien dat we nu goud zilver en brons hebben door een zilvere en bronze plak op de 1000 meter voor vrouwen :) |
Mooie revanche van Annette en Laurine is toch wel een verrassing, super om te zien hoe blij ze allebei waren.
Dit weekend komt de bobslee in actie ... ik ben benieuwd! Het ijshockeytoernooi is trouwens ook fantastisch, zeker nu eindelijk eens de NHLspelers mee kunnen doen. |
En daar is de verrassing van het toernooi: goud voor Mark Tuitert!!!
|
Hele sterke tijd ook(Y)
|
jep, baanrecord!
Vanavond misschien wel weer medaillekansen! En Davis schijnt nu definitief afgezegd te hebben voor de achtervolging! |
Waarom eigenlijk?
|
Citaat:
Muhaha, jammer. Marc Tuitert = de best. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40. |