![]() |
Baantje voor iemand van 13?
Hee,
<3 Weet iemand een baantje voor mensen van 13? :bloos: En geen kranten of folders lopen. Want dat heb ik al wel vaker gedaan, maar dat vind ik zo verschrikkelijk :$ xxx |
ik ben ook 13 en ik pas best veel op... gewoon bij mensen uit de buurt enzo.. is dat misschien iets?
xx |
Het is hier de bedoeling om je voor te stellen, daarom heb ik je topic verplaatst naar Tieners en Pubers en de topic titel aangepast. Ik denk dat je daar meer reactie zal krijgen. :)
|
Uhm tja is niet veel...
oppassen... Misschien zwart werken in een restaurant ofzo...? Of bij de pizzeria :D |
idd, voor een 13-jarige is er neitzoveel keus... wacht een jaartje, dan mag je in sommige supermarkten werken (iig bij de supermarkt waar ik werk), zeker in de vakantie
|
Op je 13e werken is zonde. Voor het schamele uurloon hoef je het echt niet te doen.........:facepalm:
|
Op je dertiende mag je volgensmij nog niet werken.
|
Oppassen, vakkenvullen, krantenwijk?
Of mag dat alles pas vanaf je 14-15e? |
Voor vakkenvullen moet je meestal 16 zijn geloof ik. Waarom wil je eigenlijk per se werken? Je verdient op jouw leeftijd inderdaad bijna niks en het kost allemaal tijd en je kan je hele leven nog werken!
En als ik jou was zou ik inderdaad voor oppassen gaan, dat is zo ongeveer het enige wat jij mag waar je nog wat mee kan verdienen. |
ga lekker oppassen, en mss kan je (zwart ,dus wel oppassen met werkgever) in de zomer wat meer krijgen zoals plukken of gewoon helpen in recreatie.
En er is niks mis met snel gaan werken als je het zelf wilt, hoe eerder je in staat bent om je lasten te betalen (hoewel je die nu nog geen hebt natuurlijk, maar denk over een paar jaar aan verzekering) en te sparen voor later hoe beter. |
Als je 13 bent wil je ook geld verdienen hoor, heb ik ook! Mensen van 13 hebben vaak ouders die zeggen van; betaal het zelf maar, je bent daar al groot genoeg voor, maar je krijgt meestal net té weinig zakgeld, maar idd, er is niet veel op dat gebied, ik hou het nog even uit met het folderen maar als ik 15 ben, ben ik er ook echt weg!
|
zoek een baantje zwart. verdient lekker en contant.
we hebben bij Machine fabriek Heij een meid lopen van 13 die daar de kantine/wc/gang enzo schoonmaakt. bij die vent van bergtoys, doet iemand van niet veel ouder dan jij de tuin. ook ken ik iemand die maakt autos/vrachtwagens schoon bij de hofstede. (een sloopbedrijf) verder is er wit weinig te doen voor iemand van 13 door verschillende regels en wetten. |
Ik heb mijn ouders afgesproken, dat als ik 4 minuten ren, ik 1,- krijg.
Best handig! Zeker omdat je steeds langer kan rennen, en dus meer verdient! |
Vraag je ouders of je tegen betaling wat klusjes in huis mag doen?
Of ga vakkenvullen, maar dat is wel zwaar werk. |
stja dat zou ik wel us wille wete ik moet ook......
minder..... |
Citaat:
heb pas bij iemand van 12 opgepast ookal is hij gehandicapt:D:D |
vakkenvullen mag pas als je 15 bent.
volgens mij kan je wel in de kassen werken, al denk ik dat ze daar in deze tijd van het jaar niet veel te doen hebben, mss voor van de zomervakantie.. |
Citaat:
|
Je mag vanaf je 15e vakkenvullen. En dan is het nog maar de vraag of ze je wel willen aannemen omdat het vrij jong is. Op je 13e mag je echt heel weinig. Oppassen, en krantenwijk, heel misschien in de kassen werken, maar daar houd het bij op. Misschien kan je thuis klusjes doen en daar geld voor vragen :)
|
Citaat:
bepaald soort stoffen word gewerkt die gevaarlijk kunnen wezen tenminste die info heb ik gekregen toen ik informeerde bij de kas bij ons in het dorp. |
Citaat:
nee de kassen moet je echt 16 voor zijn |
Bij ons in het dorp kan het vanaf je 14e :P
|
Ik loop folders maar ik pas ook wel op dus als ik jou was zou ik gewoon gaan oppassen, verdient lekker en je doet bijna niks!
|
Citaat:
|
Ik haalde de afwasmachine leeg enzo. Kreeg ik voor leeghalen 50 cent en volzetten 50 cent. Dus als je zorgt dat je veel vies maakt, kan dat ding gewoon 3x per dag draaien, het is misschien 10 minuten van je tijd (per keer) en dat hou je dan op een lijstje bij. Kun je aan het eind van de week dat extra zakcentje innen en heb je meer te besteden.
Je kan natuurlijk ook meerdere dingen afspreken, stofzuigen van de huiskamer, ramen lappen, dat soort dingen. Het zijn kutklusjes, maar werken is ook niet leuk :p Verder zou ik het ook niet weten voor iemand van 13.. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14. |