![]() |
beugel :|
hooii...
ik heb net sinds vanmiddag een blokjesbeugel en eten doet echt nietnormaal pijn.. :( weet iemand iets wat het liefst een beetje makkelijk is om te maken en wat je ook gewoon kan eten met beugel? want om nou elke dag babyprut of stamppot te eten is ook niet geweldig...:| xxxx |
Je moet er nu gewoon even aan wennen. De eerste paar dagen nadat je beugel is aangepast, is eten een beetje vervelend, maar daarna kun je gewoon alles eten. Eet de eerste paar dagen bijvoorbeeld wat zachtere dingen (stamppot, pannenkoeken, rijst met groente).
|
Wat aan te raden is is alles qua vla/yoghurt.Tevens kan je lekkere shakes maken met fruit en yoghurt, dat vult best nog wel (tip yoghurt banaan). Drinkontbijt en alle drankjes met vezels dat vult op zich ook. Owh en soep! Dat kan je sowieso eten en als je je brood er soppig in laat worden dan kan dat ook gewoon.
Verder is het echt gewoon elke keer paar dagen afzien, maar je wordt er wel creatiever op. Succes ermee! |
gewoon lekker veel Ijs,Vla, yoghurt en kwark eten :p !!
tis nog lekker ook ;) |
Citaat:
en anders nog baby pap...:cool: |
en allerhande pasta's
en idd, het duurt maar telkens een paar dagen nadat je bij de orthodont geweest bent hoor, gaat wel gauw beteren! succes ermee :) |
Citaat:
Topicstarter, heb je nou zelf een beugel, of je zus? Zoals hier staat.. |
Citaat:
Ik at meestal veel dingen met rijst en macaroni, verder nam ik naar school danoontjes mee. Bij brood kun je de korstjes eraf snijden, dan zal dat ook wel gaan, verder veel soep en zo. Hopelijk wordt het snel beter en heb je er niet elke keer last van als je naar de orthodontist gaat (ik had elke keer dat ik een week pijn had, hopelijk heb jij dat niet!) |
Hee, herkenbaar probleem :p Ik heb de hele week bijna alleen brood zonder korstjes gegeten, en nu gaat het weer prima. Eten blijft vooralsnog wel lastig, maar ik kan weer redelijk normaal eten. Even volhouden dus, maar ik denk dat de pijn inmiddels een heel eind over zal zijn (y)
|
Citaat:
|
Brinta, dat eet mijn bakker ook. :$
|
soep, aardappelpuree, gehakt
en dus niet toen ik mn beugel 1 dag had spareribs en friet want dat ging niet :'( |
Tip: eet geen spinazie. Dat is echt vreselijk met een beugel.. je krijgt het nooit meer weg. Of ontbijtkoek, blijft er zo lekker tussen zitten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |