Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   In mn gezicht gehoest (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1788113)

JakeSully 13-01-2010 21:46

In mn gezicht gehoest

Ik zat vandaag in de bus toen er een zeer slecht verzorgde man (zwerver/junk like) de rij achter mij ging zitten.
Op het moment dat ik mij omdraai (omdat een klasgenootje, die wat verder weg zat, wat tegen mij zei), hoest die kerel in mijn gezicht (n):s:( ik kon me nog snel half omdraaien.

Alles behalve fris dus, toen ik uit de bus was heb ik direct me mond gespoelt en me gezicht schoongemaakt.
Kan deze man nog iets van een ziekte doorgegeven hebben op deze manier (ivm. zijn zeer slechte verzorging)? (en dan bedoel ik geen griepje, die overleef ik wel ;))?

Arachnia 13-01-2010 21:48

Ben je bang voor hondsdolheid ofzo?

Als je 't echt paranoia zeker wil weten, kan je altijd langs de huisarts gaan.

JakeSully 13-01-2010 21:51

Als je het niet weet, reageer dan niet :)
Overigens wil ik jou reactie wel eens zien als je hetzelfde over komt.

Arachnia 13-01-2010 21:52

Citaat:

JakeSully schreef: (Bericht 30082416)
Als je het niet weet, reageer dan niet :)
Overigens wil ik jou reactie wel eens zien als je hetzelfde over komt.

Nou, nou, nergens voor nodig hoor.
Ik zou hoogstwaarschijnlijk terughoesten.

Ik weet het inderdaad niet, daarom verwijs ik je door naar iemand die 't mogelijk wel weet.

Sarah 13-01-2010 21:53

Vooral griep en verkoudheid worden overgedragen door hoesten. Maar dat bedoel je niet. Wat bedoel je wél?

JakeSully 13-01-2010 21:58

Niks, ik ben gerustgesteld. Thanks!

Volk 13-01-2010 22:12

Citaat:

JakeSully schreef: (Bericht 30082405)
Ik zat vandaag in de bus toen er een zeer slecht verzorgde man (zwerver/junk like) de rij achter mij ging zitten.
Op het moment dat ik mij omdraai (omdat een klasgenootje, die wat verder weg zat, wat tegen mij zei), hoest die kerel in mijn gezicht (n):s:( ik kon me nog snel half omdraaien.

Alles behalve fris dus, toen ik uit de bus was heb ik direct me mond gespoelt en me gezicht schoongemaakt.
Kan deze man nog iets van een ziekte doorgegeven hebben op deze manier (ivm. zijn zeer slechte verzorging)? (en dan bedoel ik geen griepje, die overleef ik wel ;))?

Hier moest ik hardop om lachen.

Pas op voor sars(y)

Thinus 14-01-2010 13:24

waarschijnelijk transformeer je nu zelf ook in junkie, toen je vanochtend opstond was bier het eerste wat in je opkwam toch?

MTpower 14-01-2010 15:17

Gevalletje smetvrees. Placebo's met dure namen schijnen nog al eens te werken.

Andijvie 14-01-2010 16:18

't Is natuurlijk gewoon ranzig als iemand je recht in je gezicht hoest. Ik was gisteren nog aan de beurt in de supermarkt :| Maar je hoeft echt niet bang te zijn dat je er iets engs van krijgt :)

ganralph 14-01-2010 16:34

je hoeft echt geen smetvrees hebben om dit vies te vinden hoor...

maar ik zou me idd geen zorgen maken over ziektes

Balance 14-01-2010 16:52

Beetje lief reageren allemaal. Niet iedereen weet hoe welke ziektes worden overgedragen en dit is een prima plek om er naar te vragen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.