![]() |
Van het MBO naar havo?
Hallo, ik ben Lotte en ik zit nu in het eerst jaar van een MBO opleiding. Deze opleiding valt mij helaas nog erg tegen..
Zou het ook kunnen dan ik na het eerste jaar Havo kan gaan doen? Of wordt het dan een te grote verandering? Van veel vrijheid naar veel leren en "studeren". Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zou zelf niet weten wat ik zou moeten doen...:confused: |
ik was zelf gestopt in 4 havo, toen naar het mbo gegaan, toen in het begin van het 2e jaar daarmee gestopt, de rest van het jaar gewerkt, en het jaar daarna havo gedaan (vavo). bij mij ging het heel goed.
ik denk als je het gewoon echt wilt, je het ook wel kunt! |
Ik weet niet welk niveau MBO je nu doet, maar is het in het geval van een niveau 4 opleiding niet mogelijk om meteen richting het HBO te gaan?
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan zeker wel de Havo gaan doen, zoek eens naar een instelling (vaak ROC's) die Vavo (= http://nl.wikipedia.org/wiki/Vavo ) bij je in de buurt aanbiedt, zij kunnen je vast wel informatie geven over hoeveel uur je dan bijvoorbeeld les gaat hebben en misschien kunnen ze ook op basis van jouw cijfers zeggen of het verstandig is of niet, maar als je echt gemotiveerd bent, kom je al een heel eind :) |
heel erg bedankt. ik ga er zeker even over nadenken wat ik ga doen!
Echt super bedankt! |
Hallo Lotte,
Ik ben bezig mijn Havo te halen op een Vavo-school. Het is even omschakelen, want je krijgt redelijk veel huiswerk. Maar het is goed te doen, als je je huiswerk vanaf het begin af aan goed bijhoudt. Wanneer je vragen hebt over het Vavo-onderwijs, mag je me altijd een berichtje sturen. Groeten! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46. |