![]() |
Sigaretten
Na hoeveel sigaretten roken wordt je eigenlijk verslaafd en als je verslaafd bent en je stopt blijft de trek in een sigaret dan (ken iemand die na 2 jaar nog trek heeft)
|
Na 1.
HUUUHUHUHUHUUUUU. |
Het is lastig te zeggen wanneer iemand verslaafd is en helemaal na een bepaald aantal sigaretten. Ik denk dat niet vast staat en per persoon verschilt. Je kan iemand pas verslaafd noemen als die het nodig heeft om zich goed te voelen. En dat kan de persoon het beste van zichzelf bepalen. Je hebt ook 2 verschillende soorten verslaafd, geestelijk en lichamelijk. Ik denk dat de geestelijke verslaving het langst duurt en de lichamelijke na 2 weken niet roken weg is. Ben zelf ook gestopt, sinds 1 januari, en zin in een sigaret heb ik wel maar me lichaam heeft het niet nodig. Dus zo verslaafd was ik ook niet.
Hoop dat je hier iets aan hebt. :p |
Ik denk dat er wenig mensen zijn die na 1 sigaret al verslaafd zijn. Als dat al zo is gaan ze door omdat ze het lekekr vinden (en dat is bijzonder na 1 sigaret, want die is meestal fucking goor) of om stoer te doen, en dan door die volgende sigaretten verslaafd raken. Het is echt niet zo dat je lichaam na een sigaret al niet meer zonder nicotine kan.
Zelf rook ik af en toe een paar sigaretten tijdens het uitgaan, maar daarbuiten nooit. Dan heb ik er gwn geen zin aan. |
Mijn vader is meer dan 10 jaar gestopt, mijn moeder meer dan 15 jaar en zelfs die hebben af en toe nog trek in een sigaret.
Zelf heb ik een tijd alleen in het weekend gerookt en dan meestal alleen toen ik uitging, het kwam voor dat ik maanden niet rookte. Ik had er geen trek in, geen behoefte aan. Om verschillende redenen/omstandigheden ben ik meer gaan roken en ik denk dat ik nu niet meer zo simpel zonder zou kunnen :) Ik denk dat je in bepaalde omstandigheden altijd wel trek zult houden, al is de drang om ernaar te grijpen veel minder als je al jaren bent gestopt. |
eens verslaafd altijd verslaafd
|
Citaat:
|
ik vind dat roken te zwart wit wordt gezien: je rookt of je rookt niet terwijl er ook nog veel grijs tussen zit.
ik rook doordeweeks af en toe savonds een sigaret als ik zin heb. En in het weekend meestal wel meer, en als ik drink. maar als iemand vraagt of ik rook zeg ik nee. |
Citaat:
Als iemand mij vraagt of ik harddrugs gebruik, zeg ik wel ja (mits diegene daar mij dan niet vreemd op aan gaat kijken enz), maar ik gebruik niet zoveel en al helemaal niet regelmatig. Of iemand gebruikt ja of nee vind ik afhangen van de hoeveelheid en regelmaat waarmee iemand iemand gebruikt. Als iemand zo heel af en toe een pilletje neemt op een feest vind ik niet dat diegene drugs gebruikt, maar als iemand regelmatig wat nieuws probeert en vaker gebruikt vind ik dat wel. Roken schaar ik dan ook onder drugsgebruik, nicotine zorgt immers voor de verslaving. Jij rookt zo af en toe door de weeks wel wel, en in het weekend vaak, dus dan vind ik dat je rookt. Ik vind ook dat ik drugs gebruik, vroeger deed ik het best vaak, nu wat minder maar af en toe nog wel en soms wat nieuwe dingen. No offence trouwens hoor, ik heb niets tegen rokers ;) edit: Wat een onzin lul ik eigenlijk :p Ik dwaald een beetje af, nu lees ik dat je dat zegt over dat grijze gebied...mja, ik vind dus ook wel dat dat er is, maar ik denk dat ik die grens bij roken veel lager vind. Ik rook zelf zo heel soms een peukje, maar eigenlijk alleen als ik super vaag of hard aan het trippen ben, maar vind mezelf geen roker. Als jij minder had gerookt vond ik je ook geen roker:) |
Citaat:
|
:D jij vindt jezelf geen roker;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
oh damn ja idd sorry :o super dom haha stond gewoon in je post. ik steek het maar op het tijdstip
|
Citaat:
|
waar ik nou eigenlijk bang voor ben is : ik rook ongv. 1/2 joints per week met tabak natuurlijk maar wil geen verslaving krijgen aan tabak maar zit de kans erin dat dit kan gebeuren?
|
ja
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09. |