Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Relatie man-man (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1788406)

max-grunn 16-01-2010 08:53

Relatie man-man

Hoi
Ik zat met de vraag, wat een symbool kan zijn tussen een relatie tussen 2 mannen.
Vind een ring meer iets voor man-vrouw. Waar denken jullie aan? Om door zoiets symbolisch te laten zien dat je als man wat met een andere man heb.

Qimm 16-01-2010 10:20

uh ja, dragen jullie überhaupt (graag) sierraden? Een ring vind ik heel universeel, niet perse man-vrouw.
En waarom wil je een symbool als je niet eens wat voor 1?

Kazet Nagorra 16-01-2010 10:46

Een roze sjaal?

Even serieus, of iets een "symbool" is bepaal je zelf, en wat i.h.a. als symbool gezien wordt door anderen heb je geen invloed op.

Arachnia 16-01-2010 10:48

Tongpiercing.

Zie All Stars.

Mephisto 16-01-2010 11:14

Een cockring om je vinger doen?

Mephisto 16-01-2010 11:21

denk overigens dat een roze handtasje ook wel laat zien dat je een relatie met een man hebt.

AzN 16-01-2010 14:38

Dog tags met elkaars naam + geboortedatum of datums die voor jullie relatie belangrijk zijn of 'n korte boodschap aan elkaar? Of ehm.. dezelfde oorring of piercing? :)

max-grunn 16-01-2010 16:21

haha wat een reacties, maar in gaand op Qimm,
Ik was gwn benieuwd, wat jullie er van zouden vinden. Ik vind ring ook wel kunnen, maar dat doet al veel aan men man-vrouw relatie denken (niets mis mee) maar of dr ook iets voor een man-man relatie staat;)
En ik wist niet echt een ander woord voor symbool, maar zie het als wat man-vrouw relatie heeft met ring;)

Qimm 16-01-2010 16:49

een symbool is iets wat jullie aanspreekt, iets wat bij jullie past. Er zijn genoeg man-vrouw stellen die geen ring hebben als symbool voor hun relatie. Kies iets uit wat bij júllie past, is dat een ring dan is dat een ring, is het een matchende tattoo dan is het dat of misschien een armband, ketting, piercing, whatever.

max-grunn 16-01-2010 16:57

Ja ok daar heb je een punt, alleen weet ik nou niet wat bij ons past, hij weet van niks dat wil ik zo houden tot iets krijgt waar die ook blij mee is;)

Gumball XV 16-01-2010 17:29

Er bestaat denk ik geen echt symbool voor een relatie, je bent zelf het symbool van de relatie, en dat kun je uiten door het aan elkaar te vertellen.

Maar als je hem dan toch wat wil geven moet je denken aan iets wat bij jullie beide past, dat kan van alles zijn, een ring, ketting, sleutelhanger etc. van alles. Je moet wel alleen rekening mee houden dat het iets is dat voor jullie beide een emotionele waarde heeft. Dit moet je niet zien als symbool maar als een soort bevestiging dat je van diegene houd.

als jullie echt van elkaar houden maakt het niet uit wat je hem geeft.

Alpha_Omega 16-01-2010 17:37

Ring is toch prima (Y)

anders een mannelijke (of juist niet ;) ) metalen armband ofzo?

max-grunn 16-01-2010 18:00

Citaat:

Gumball XV schreef: (Bericht 30091274)
Er bestaat denk ik geen echt symbool voor een relatie, je bent zelf het symbool van de relatie, en dat kun je uiten door het aan elkaar te vertellen.

Maar als je hem dan toch wat wil geven moet je denken aan iets wat bij jullie beide past, dat kan van alles zijn, een ring, ketting, sleutelhanger etc. van alles. Je moet wel alleen rekening mee houden dat het iets is dat voor jullie beide een emotionele waarde heeft. Dit moet je niet zien als symbool maar als een soort bevestiging dat je van diegene houd.

als jullie echt van elkaar houden maakt het niet uit wat je hem geeft.

Bedankt voor je reactie, ik ken hem alleen nog niet zo lang, dus daar moet ik wel achter komen denk ik, dat laatste klopt ook, ik mag niks voor hem kopen dat vindt hij niet nodig want dat wil die iets groters terug doen..

Gumball XV 16-01-2010 18:04

Citaat:

max-grunn schreef: (Bericht 30091359)
Bedankt voor je reactie, ik ken hem alleen nog niet zo lang, dus daar moet ik wel achter komen denk ik, dat laatste klopt ook, ik mag niks voor hem kopen dat vindt hij niet nodig want dat wil die iets groters terug doen..

graag gedaan,

waarom zou je niks mogen kopen van hem dan?, en waarom zou je het dan doen.

Qimm 16-01-2010 18:05

als jullie nog niet zo lang wat hebben zou ik nog niet meteen beginnen met zulke beladen dingen, maar dat is misschien persoonlijk

tuttebel 16-01-2010 18:12

piercings! tenminste dat heb ik met mijn vriendje.:p
of een dog-tag of armbandje. en een mannelijke ring kan ook, vind het niet persé iets heteroos.

max-grunn 16-01-2010 18:32

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 30091376)
als jullie nog niet zo lang wat hebben zou ik nog niet meteen beginnen met zulke beladen dingen, maar dat is misschien persoonlijk

Das miss waar, maar een relatie heeft vaak ook iets tastbaars dat, dat laat zien.

blauw engeltje 17-01-2010 08:14

Citaat:

max-grunn schreef: (Bericht 30091422)
Das miss waar, maar een relatie heeft vaak ook iets tastbaars dat, dat laat zien.

echt? :confused:

oh my god, we've been doing it wrong for years! :eek:

max-grunn 17-01-2010 08:42

Wat krijg je ook altijd leuke reacties op de forums, ik vraag alleen jullie mening voor een tastbare verklaring tussen mannen in een man-man relatie.
Benbenieuwd naar de memingen niet naar onzinnige reacties.
Alvast bedankt.

blauw engeltje 17-01-2010 10:02

maar waarom vind je een man-man relatie zo anders dan een man-vrouw relatie dat je er een 'speciaal' symbool voor zoekt? dàt is pas onzin(nig)...
als jij vindt dat een ring (alleen) iets is voor man-vrouw (wat anderen duidelijk niét vinden), nou, dan moet jij dus maar besluiten wat jij voor jezelf dan iets symbolisch vindt voor een man-man-relatie. er zijn genoeg voorbeelden gegeven van dingen die mensen aan elkaar geven als 'symbolisch' voor hun relatie, zoals armbanden of sleutelhangers, als jij je zin dan niet vindt... tja!

Qimm 17-01-2010 10:32

iets tastbaars maakt je relatie niet 'echter' ofzo

Verder heb je plenty normale reacties gehad, niet zo janken

cenerentola 17-01-2010 12:02

Een ring of een andere sieraad vind ik beladen voor een relatie die nog niet zo heel lang duurt. Jouw vriend heeft gezegd dat hij geen cadeaus van jou wil aannemen, dwing hem dan ook niet om dure spullen aan te nemen. Als je dan toch iets wil geven, wat jullie liefde symboliseert, geef hem dan iets klein, zoals een leuke foto van jullie twee in een lijstje.

fizzle-fluffy 17-01-2010 14:40

Ik zie niet wat er mis is met een ring. Mijn moeder gaat trouwen met een vrouw en die doen ook ringen. Een ring is een teken van oneindigheid en bintenis, niet van een man en een vrouw. :)
Maar dan, dat is inderdaad voor een huwelijk, niet voor een verse relatie. Ik denk dat de duur van de relatie belangrijker is dan dat het hetero of homo is, bij zoiets als een ring?

max-grunn 17-01-2010 15:13

Haha bedankt voor de reacties. Allereerst was ik gwn benieuwd naar andermans mening, zelf vind ik een ring ook niet verkeerd, maar je kan je aan de ene kant o derscheiden van een man-vrouw relatie maar aan de andere kant gwn zelfde symbool gebruiken;) iig bedankt voor de reacties ik kan hier wel wat mee:)

hometownheroine 17-01-2010 15:29

Ring kan toch gewoon?
je hebt ook "mannenringen", van die brede enzo ;)

Qimm 17-01-2010 17:12

waarom wil je je onderscheiden van een man-vrouw relatie?

Sade 17-01-2010 18:47

Zo'n "I Love Bob" (of wat zijn naam ook is) tatoeage, en als het dan uit gaat er een dik zwart kruis over heen laten zetten (y)

max-grunn 17-01-2010 19:14

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 30093822)
waarom wil je je onderscheiden van een man-vrouw relatie?

Nee, dat hoeft voor mij ook niet. Maar een man-man relatie is niet hetzelfde.

Sade 17-01-2010 19:41

Waarom zou een man-man relatie (of vrouw-vrouw voor mijn part) anders zijn?

WAT 17-01-2010 22:06

Een kennis van me verveelde zich een keer op zijn werk en had toen twee ringen van ductape gemaakt. Zij waren toen al een hele tijd samen en hij heeft een van de ringen toen aan zijn vriendje gegeven als 'voorproefje' voor als ze een echte ring zouden gaan halen. Ik vond het wel een schattig spontaan idee.

Zelf had ik met mijn ex bijvoorbeeld allebij wat anders, ik had hem een ring gegeven die ik echt bij hem vond passen maar vanwege zijn werk heeft hij die altijd aan een ketting om zijn nek gehad en ik had een hangertje van hem gekregen. Op zich niet perse dingen die je direct zou denken binnen een relatie(doelend op de beeltenis op de ring en de hanger, niet over de items zelf) maar voor ons werkte het.

Rode Panda 17-01-2010 22:10

een oorbel of een bepaalde piercing? o.a. in de nek

Qimm 17-01-2010 22:29

Citaat:

max-grunn schreef: (Bericht 30094303)

jawel

Martiño 18-01-2010 00:26

Wat Qimm hierboven zegt. Een relatie is vooral iets tussen twee personen, het geslacht is maar een beperkt aspect van je persoonlijkheid.

Citaat:

Rode Panda schreef: (Bericht 30095266)
een oorbel of een bepaalde piercing? o.a. in de nek

he bah :(

Martiño 18-01-2010 00:27

Ohja, en mijn vriend en ik hebben ook ooit een ring gekocht. Die van hem heeft hij op vakantie in het water laten vallen en ligt nu ergens op de bodem van de middellandse zee, en die van mij heb ik heel lang als sleutelhanger gebruikt en ligt nu in de la van mn nachtkastje. :') :p

max-grunn 18-01-2010 07:38

Maarja hij wou geen ring, hij heeft dmv een liefdesverklaring gedaan omdat hij geen cadeau wil hebben. En die verklaring zal k altijd bewaren

Azèche_oud 18-01-2010 12:12

Citaat:

max-grunn schreef: (Bericht 30096302)
Maarja hij wou geen ring, hij heeft dmv een liefdesverklaring gedaan omdat hij geen cadeau wil hebben. En die verklaring zal k altijd bewaren

Wat lief!
Ennem, ik heb ooit met een meisje gewoon beschuiten gebruikt als symbool, van 'een beschuitje eten', weetjewel. Als je iets blijvends wil geven, kan je ook een gedicht schrijven, dat kan je onthouden en zodoende altijd bij je dragen.

Anoniemmeisje. 18-01-2010 12:28

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 30092492)
iets tastbaars maakt je relatie niet 'echter' ofzo

Verder heb je plenty normale reacties gehad, niet zo janken

Jaa.

metallica 18-01-2010 23:06

Citaat:

tuttebel schreef: (Bericht 30091390)
piercings! tenminste dat heb ik met mijn vriendje.:p
of een dog-tag of armbandje. en een mannelijke ring kan ook, vind het niet persé iets heteroos.

Dit, al zou ik zelf niet voor een ring kiezen als je pas bij elkaar bent. Doet me zelf teveel denken aan trouwen :o

cenerentola 18-01-2010 23:24

Citaat:

max-grunn schreef: (Bericht 30094303)

Wat is er anders dan?:confused:

max-grunn 19-01-2010 07:46

Naja wordt volgens mij verkeerd begrepen denk ik, maar heb nu genoeg ideeen gelezen.

surimeid 19-01-2010 08:27

een naam ketting van elkaar...:facepalm:

Azèche_oud 19-01-2010 08:33

Citaat:

surimeid schreef: (Bericht 30100040)
een naam ketting van elkaar...:facepalm:

:D
Met van die gouden krulletters! *O*

surimeid 19-01-2010 09:16

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 30100045)
:D
Met van die gouden krulletters! *O*

ja dan weet iedereen dat je met een man gaat en niet te vergeten een hartje er bij...
dan is het meteen duidelijk...;)

Azèche_oud 19-01-2010 09:35

Citaat:

surimeid schreef: (Bericht 30100115)
ja dan weet iedereen dat je met een man gaat en niet te vergeten een hartje er bij...
dan is het meteen duidelijk...;)

Leuke comingout :D

max-grunn 20-01-2010 00:06

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 30100147)
Leuke comingout :D

Das al niet meer nodig....

Syori 20-01-2010 17:28

Ik snap nog steeds niet wat er nou zo 'anders' is in een relatie tussen twee mannen, maar dat zal wel aan mij liggen..

Ontopic: Een symbool is persoonlijk, dus kies gewoon iets uit dat jullie allebei fijn vinden. Sowieso maakt een 'tastbaar' symbool een relatie natuurlijk niet 'echter'.

Boeing 747-400 20-01-2010 18:59

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 30096083)
Die van hem heeft hij op vakantie in het water laten vallen en ligt nu ergens op de bodem van de middellandse zee

Is van zijn vinger afgegleden toen hij in het water sprong om te snorkelen;)
Laten vallen klinkt dan ook weer gelijk zo dramatisch...

Ontopic: Ik zie ook niet echt het verschil tussen man/vrouw of man/man. Ring kan best, maar dan moet je dat wel alletwee leuk vinden. Zijn ook genoeg man/vrouw relaties die daar geen behoefte aan hebben. Dus inderdaad gewoon iets wat jullie beiden leuk vinden.

jens_b 21-01-2010 11:20

Mannen dragen weleens van die duimringen, maar of iets symbolische waarde heeft moet je natuurlijk met z'n tweeën bepalen. Ik zou het gewoon niet doen, scheelt in de kosten en je kunt elkaar ook gewoon liefhebben ipv het op een oppervlakkige manier aan de rest van de wereld te tonen.

JB

Vogelvrij 21-01-2010 14:09

Citaat:

Siorin schreef: (Bericht 30106048)
Ik snap nog steeds niet wat er nou zo 'anders' is in een relatie tussen twee mannen, maar dat zal wel aan mij liggen..

Ontopic: Een symbool is persoonlijk, dus kies gewoon iets uit dat jullie allebei fijn vinden. Sowieso maakt een 'tastbaar' symbool een relatie natuurlijk niet 'echter'.

Het verbaast mij juist dat er hier zo veel mensen zeggen dat daar geen verschil tussen zou zijn, het lijkt mij logisch dat een relatie tussen twee mannen anders is dan een relatie tussen een man en een vrouw en dat dat weer anders is dan een relatie tussen twee vrouwen. Ik heb erover nagedacht, omdat ik dat natuurlijk ook wilde beargumenteren, maar ik merkte dat ik snel bij generalisaties uitkwam als: 'als je een man en vrouw hebt, is het misschien moeilijker om te bepalen wat je op televisie wil zien omdat de ene van voetbal houdt en de andere van dramaseries', maar daarbij kun je natuurlijk weer zeggen dat dat niet altijd zo hoeft te zijn. Toch denk ik dat veel programma's wel een mannelijk of een vrouwelijk publiek voor ogen heeft, dus het kan wel een aspect zijn. Aan de andere kant is de televisie wellicht niet het belangrijkste in een relatie (niet in de mijne in elk geval:P), maar toch, als je het combineert met andere algemene interesses, kan dat wel een factor zijn. In elk geval is het bij een heteroseksuele relatie vanzelfsprekender wie er zwanger gaat worden als er een kinderwens is, dat lijkt me wel een heel belangrijk aspect die een heteroseksuele relatie wezenlijk anders maakt dan een homoseksuele relatie. Maar dat geldt weer alleen als er een kinderwens is. Nou ja, ik ben ook geen relatie-expert, maar het is in deze samenleving zo belangrijk of je een man of vrouw bent, daar beginnen alle enquetes mee, in elk onderzoek komt dat terug en er zijn ook vaak echt verschillen tussen, dus dat moet toch ook van invloed zijn op een relatie. Ik weet het niet, maar mijn gevoel zegt in elk geval dat het erg verschilt. Ook al verschillen natuurlijk alle relaties van elkaar, maar ik denk dat er toch andere patronen aan te tonen zijn. Ik weet ook niet of er onderzoek naar gedaan is, naar de manier waarop ze ruzie maken en overleg hebben en activiteiten ondernemen of zo?

OT ben ik het volledig met Siorin eens. Kies iets wat hij ook leuk vindt. Ik weet eigenlijk niet of er een algemeen geaccepteerd symbool is voor een relatie met twee mannen (een ketting met daaraan twee keer het mannensymbool of iets dergelijks), maar je kan zelf best een symbool maken, dat is niet zo moeilijk, als je iemand gewoon iets liefs geeft, krijgt het vanzelf betekenis.

Qimm 21-01-2010 17:16

ja maar persoon A houdt van persoon B en of dat nou M&M, M&V of V&V das toch gewoon hetzelfde?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.