![]() |
Wat is jullie favoriete walvis?
Die titel spreekt voor zich.
MVG, Henck |
Je vergeet de dolfijnen.
En de bultrug. |
Bedankt voor je bijdrage, Il Fisto. Ik vrees dat het nu te laat is om deze 2 knuppels nog aan de poll toe te voegen:facepalm: Mijn excuses voor het ongemak.
Groeten, Henk |
Groenlandse walvis :o
Edit: Al zou ik, als lesbo, natuurlijk potvis moeten zeggen :) |
Fuck walvissen, Cthulhu is de.. goddelijkheid, I guess?
|
Ik stem potvis want Etmakas :y
|
Stormlooptopic;)
|
Narwhals, they are pro, right?
|
Topic van het jaar imo.
|
Ik stem bultrug. Zeezoogdieren :cool:
|
Neeeeeee, meer Narwhals!
|
Er zijn hier wel significant veel liefhebbers van POTvissen;)
|
Citaat:
Walvissen zijn een groep van circa 82 soorten grote, in het water levende zoogdieren behorende tot de orde Cetacea. Wiki. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dolfijnen waren volgens mij geen echte walvissen. Volgens Nederlandstalig vakjargon misschien wel, maar dat telt uiteraard niet. Hier noemen we een centipede tenslotte ook een duizendpoot :facepalm:
|
er zijn 2 categoriën walvissen, balein en tand, orka en dolfijn horen bij de tandgroep, meeste andere walvissen bij balein
|
De bultrug natuurlijk!
|
Orca schrijf je toch met een c ??
ja hoor .. de eigenlijke naam is Orcinus orca en wij nederlanders moeten van de zelfverklaarde taalpooiers van het groene boekje met een K schrijven.. orca schrijf je met een C ! |
Citaat:
Ja leuk voor je, ga ergens ander whinen De potvis gaat nog steeds aan de leiding, wat ik al had verwacht. Frappant vind ik dat de dolfijn nog geen volle zalen trekt. Dit terwijl deze dikwijls als lievelingsdier wordt genoemd bij kleine kinderen. |
Orka!
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik neem hier een inhaalslag van de Orka waar. Ben benieuwd of deze de toppositie kan grijpen ten koste van de Potvis |
ORKA!!
|
Ik vind de Beloega mooi, dat witte heeft wel wat speciaals :)
|
Orka's vind 'k wel mooi. :)
|
Citaat:
|
Ik zei ook potvis, maar vind het gek dat andere mensen dat ook vinden eigenlijk hihi. Waarom vinden jullie 'm leuk?
Ik vind dolfijnen trouwens ook heel leuk! En orka's, heerlijk bloeddorstige beesten zijn dat :P |
Ik heb maar op Orka's gestemd, maar dat zijn in feite dolfijnen. De Orka is dus 2 keer een mogelijke keuze in dit geval. De classificatie die veel mensen aan de Orka geven als 'walvis', is puur gebaseerd op de grootte van het dier.
|
Een orka is een tandwalvis, net als de dolfijn. ;)
|
Waarom heet een walvis eigenlijk walvis? Hij hoort toch niet op wal? En het is ook geen vis. :')
|
Omdat 't een zoogdier is en die horen toch met enige regelmaat 'op wal' (lees: boven wateroppervlak) te komen? :P
|
maar dat wisten ze vroeger nog niet, en toen heetten ze voor zover ik weet ook al walvissen
denk dat de verklaring er eerder in ligt dat ze wel ens aanspoelen, if dat ze zo groot zijn dat je ze voor land/de wal kunt aanzien |
Potvis.
Meh, blauwe vinvissen zijn gewoon de beste. |
Basilosaurus? :')
|
Orka omdat ze scheit hebben aan zeehonden
Pwnd:cool: |
Z0mg nek aan nek race Potvis VS Orka!
|
Ik voorspel een duidelijke overwinning voor de Potvis. Simpelweg omdat het hier een tijdloze vis betreft.
|
Citaat:
Het etymologisch woordenboek zegt dat het tweede deel (vis) ter verduidelijking is toegevoegd. Vroeger was het (h)wal, vergelijk oudengels hwael (whale), oudnoors hvalr. Mogelijk verwant met Latijns squalus (zeezoogdier), oudpruisisch kalis (meerval), misschien aansluitend bij meerval. |
Oeiii de Orka pakt de leiding. 13-10. Volgens mij is dit een mokerslag voor de Potvis;)
Spannunt!!!! |
Potvis heeft nog een stem. Omdat ze tegen reuzeninvissen vechten :o
|
Orkaaa :rolleyes:...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04. |