![]() |
Werken in het buitenland
Hallo!
Ik wil in de zomer graag naar het buitenland om daar te werken op een camping/in een hotel, bijvoorbeeld achter de receptie of als lid van een animatieteam. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken. Via Google ben ik al bij verschillende organisaties terecht gekomen, maar ik vind het moeilijk me daar een beeld bij te vormen. Ik wil (uiteraard) wel bij een professionele organisatie terecht komen, zowel in hun manier van omgaan met vakantiewerkers als hun algemene werk. Heeft iemand dit al eens gedaan, heeft iemand tips? Waar moet ik zoeken, wat zijn goede organisaties, wat voor bureau's kan ik aanschrijven? Bedankt! |
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als jij! Ik wil ook graag deze zomer in het buitenland werken, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet regelen. Ik heb al gekeken bij organisaties zoals Eurocamp etc., maar dat is niks voor mij omdat ik niet zo lang beschikbaar ben (alleen juli-augustus). Misschien dat het wel wat voor jou is?
|
Hoi,
Ik heb twee zomers (2008 en 2009) op twee verschillende campings in Frankrijk gewerkt. Dit heb ik gedaan via de organisatie Double a (fijne organisatie, erg persoonlijk) verder heb je nog de organisatie Vancancesoleil die erg goed schijnen te betalen, de animatiecompagnie waar je ook voor een maandje kan werken en natuurlijk zou je zelf camping kunnen aanschrijven. Je moet zelf eerst weten wat je wilt, naar wel land je wilt gaan. Bij die organisaties krijg je ook altijd een gesprek en de site kan ook al voldoende informeren. Als je het na het gesprek niet meer leuk vindt dan kun je er altijd nog vanaf zien, of je wordt er alleen maar enthousiaster van natuurlijk! |
Bedankt!
Animatie compagnie heb ik gekeken, lijkt me niet echt iets. Eurocamp inderdaad, ik kwam niet meer op de naam, bedankt :) En heb je misschien een site van Double a? Kan op Google niks vinden... En! Ik heb gesolliciteerd bij Vacansoleil en mag dinsdag op gesprek :) |
Goed zo! Succes
site van double a is gewoon: www.doublea.nl |
Hoi,
Ik ben nieuw op dit Forum. Mezelf aangemeld omdat ik ook in het buitenland ga werken en info zoek van anderen. Het werk heb ik al gevonden (ging redelijk vlot) via www.buitenland-werken.nl (= een vacaturewebsite). Ik ga aan het werk in Parijs. Op www.buitenland-werken.nl staat wel informatie over wat je allemaal moet regelen maar ik zoek veel meer informatie. Er staat dat ik geen verblijfsvergunning nodig heb omdat ik in de EU ga werken. Is dat echt zo ? Wat moet ik verder regelen ? Werkpapieren etc ? Ik vind het vervelend om het aan mijn toekomstige werkgever te vragen vandaar mijn vraag alhier ! Misschien dat jullie het weten omdat sommigen hier zo te zien al veel verder zijn met hun baan in het buitenland. grtz, Vincent |
Citaat:
|
Volgens mij heeft Joost gelijk (Y)
Daarnaast ben ik aangenomen bij Vacansoleil *O* Dus deze topic kan wat mij betreft dicht. Bedankt voor de tips iedereen! |
@ Vincent, dat klopt inderdaad. Je hebt geen werkvergunning of visum nodig. Afhankelijk van hoe lang je er bent en wat de precieze regels zijn, kan het wel zo zijn dat je aan het einde van het fiscale jaar belastingaangifte zal moeten doen. Denk dat je dat gewoon het best aan je werkgever kan vragen, hij zal best begrijpen dat jij als buitenlander niet precies weet wat de lokale regels zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29. |