Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   verliefd op me ex (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1788613)

anomiempje 17-01-2010 21:53

verliefd op me ex

haay

ik ben verliefd op me ex maar ik heb het zelf uitgemaakt
ik heb het idee dat hij me nog wel leuk vind maar ik weet het niet zeker
ik weet eigelijk niet waarom ik het uit had gemaakt maar waarschijnlijk omdat ik er
nog niet aan toe was om een vriend te hebben. een jaar geleden heb ik het uit gemaakt.
ik denk de hele dag aan hem en hij gaat maar niet uit me hood

wat moet ik doen? ik heb echt geen idee

Reverend 17-01-2010 22:04

Het aan hem vertellen en vragen of er nog een kans is shit te fixen?

Lijkt me vrij voor de hand liggend.

Sade 17-01-2010 23:17

Ben je er nu wel aan toe om een vriend te hebben dan?

Reverend 17-01-2010 23:21

En dat ook, natuurlijk. Als je het daarna weer uit gaat maken omdat je er tóch nog niet aan toe was dan verdien je echt wat domestic violence.

Sade 17-01-2010 23:22

Kortom, denk daar nog maar eens goed over na voordat je weer contact met hem zoekt ;)

Mijn ervaring is overigens dat het doorstarten van een relatie, als het tussentijds uit is geweest, vaak erg leuk líjkt maar in de praktijk een beetje tegen valt.

cenerentola 18-01-2010 13:00

Wat je moet doen? Bij hem teruggaan!(y) Als hij jou nog leuk vindt en jij hem, dan is het zonde om het niet te proberen!

Thinus 18-01-2010 15:10

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 30095741)
Als je het daarna weer uit gaat maken omdat je er tóch nog niet aan toe was dan verdien je echt wat domestic violence.

:D

SiemdeCyper 18-01-2010 18:18

Vraag hem terug, probeer het opnieuw als hij instemt. Heeft hij er geen trek meer in, danniet. Helaas pindakaas er zwemmen meer vissen in de zee. Maar als hij jou ook nog ziet zitten, waarom niet?

stout! 19-01-2010 11:59

Citaat:

Sade schreef: (Bericht 30095745)
Mijn ervaring is overigens dat het doorstarten van een relatie, als het tussentijds uit is geweest, vaak erg leuk líjkt maar in de praktijk een beetje tegen valt.

Mijn ervaring is dat het opnieuw beginnen nadat het een tijdje uit is geweest, de beste keuze van je leven kan zijn :D.

Optima 21-01-2010 04:28

1

jens_b 21-01-2010 11:06

Gewoon eerlijk zijn tegen hem, dat werkt echt het allerbeste! Zeg tegen hem wat je voor hem voelt en zorg dat je een beetje zekerheid en volwassenheid uitstraalt. Er is geen tijd om het rustig aan opnieuw op te bouwen; dan zul je zien dat je jezelf snoeihard tegenkomt en je steeds kutter gaat voelen en daardoor ook weer stomme dingen gaat zeggen en doen.

Gewoon een uurtje praten en oprecht laten blijken wat je van hem denkt. Kies er een goeie avond voor uit (check even of hij niet vroeg op moet staan de volgende dag). Niet omdat je bij hem wilt blijven die nacht maar omdat je dan weet dat hij rustig in zijn hoofd is. Mannen zijn gauw afgeleid (geloof me) als ze iets te doen hebben.

Succes.

JB

surimeid 21-01-2010 11:13

ga naar hem toe en vraag het hem...
als je het weet dan kun je stappen ondernemen...:d

justsmile 23-01-2010 19:43

ik ben ook verliefd op me ex.
alleen heeft hij een vriendin.

kopmuntkip 23-01-2010 21:40

Ex = ex

Jehebtmelief 23-01-2010 21:43

Ergens snap ik niet waarom veel mensen altijd weer terug vallen op hun ex.
Het is toch niet voor niets een ex? Bedenk eens waarom het uit is gegaan.

Maar goed, als je hem echt zo graag weer terug wilt: flirt met hem, spreek 'm erover aan.
Je kan het beste gewoon duidelijk zijn.

Gambokkur 27-01-2010 17:50

Citaat:

stout! schreef: (Bericht 30100458)
Mijn ervaring is dat het opnieuw beginnen nadat het een tijdje uit is geweest, de beste keuze van je leven kan zijn :D.

... zegt een 24-jarige.

ontopic : volgens mij komt daar een knipperlichtrelatie uit voort.

Reverend 28-01-2010 01:57

Citaat:

Gambokkur schreef: (Bericht 30133197)
... zegt een 24-jarige.

:facepalm:

remy476 28-01-2010 14:32

Citaat:

Optima schreef: (Bericht 30107635)

Ik zou zeggen: niet doen. Ik heb een keer een doorstart gemaakt, en dat werkte ook niet.

idem hier

Daantjer 28-01-2010 15:11

ik zou zeggen: doen

Mereltje <3 28-01-2010 21:30

Citaat:

Jehebtmelief schreef: (Bericht 30117465)
Ergens snap ik niet waarom veel mensen altijd weer terug vallen op hun ex.
Het is toch niet voor niets een ex? Bedenk eens waarom het uit is gegaan.

Maar goed, als je hem echt zo graag weer terug wilt: flirt met hem, spreek 'm erover aan.
Je kan het beste gewoon duidelijk zijn.

Nja daar ben ik het niet helemaal mee eens, het ligt aan de reden..
Ik maakte het uit met een ex omdat ik zag dat hij zo in de knoop zat met zichzelf en hij nam nooit eens tijd voor zichzelf, hij wilde alleen maar met mij bezig zijn..
Daarom heb ik het toen uitgemaakt, hoe erg ik het ook vond, maar daardoor zie ik nu wel in ( het is nu ong een jaar geleden) dat het nu veel beter met hem gaat aangezien hij nu veel meer met zijn eigen dingen bezig is en alles niet meer zo wegstopt.
Ik vind hem in veel opzichten veranderd en veel ''leuker'' nu.
Als ik zou durven om hem weer te vragen dan zou ik het doen, of t nou een ex is of niet. Want uiteindelijk denk ik dat ik heel gelukkig met hem kan worden.

kopmuntkip 28-01-2010 22:10

Citaat:

Mereltje <3 schreef: (Bericht 30137458)
Nja daar ben ik het niet helemaal mee eens, het ligt aan de reden..
Ik maakte het uit met een ex omdat ik zag dat hij zo in de knoop zat met zichzelf en hij nam nooit eens tijd voor zichzelf, hij wilde alleen maar met mij bezig zijn..
Daarom heb ik het toen uitgemaakt, hoe erg ik het ook vond, maar daardoor zie ik nu wel in ( het is nu ong een jaar geleden) dat het nu veel beter met hem gaat aangezien hij nu veel meer met zijn eigen dingen bezig is en alles niet meer zo wegstopt.
Ik vind hem in veel opzichten veranderd en veel ''leuker'' nu.
Als ik zou durven om hem weer te vragen dan zou ik het doen, of t nou een ex is of niet. Want uiteindelijk denk ik dat ik heel gelukkig met hem kan worden.

Nooit tijd voor zichzelf? wtf? wat ben jij voor een vriendin?

Mereltje <3 28-01-2010 22:24

Citaat:

kopmuntkip schreef: (Bericht 30137564)

Nou, toen ik hem net leerde kennen ging het helemaal niet goed met hem, hij had geen vrienden, thuis ging het niet goed, hij had geen school en geen werk en toen heeftie zich heel erg aan mij vastgeklampt omdat ik de enige was die echt om hem gaf.
Ookal zei ik dat hij ook dingen voor zichzelf moest doen bijv: toen hij weer naar school ging, ging hij goed om met mensen uit zijn klas maar als ze dan vroegen of hij na school iets wilde gaan doen dan zei hij altijd: nee ik wil bij mijn vriendin zijn. Ookal zei ik dat ik er helemaal geen problemen mee zou hebben als hij met anderen omging en dat ik het juist fijn vond voor hem.
Uiteindelijk heb ik daarom de knoop doorgehakt zodat hij meer op zijn eigen benen ging staan en dat hij zich niet meer zo aan mij vastklampte.

miekmuis 29-01-2010 08:40

Citaat:

kopmuntkip schreef: (Bericht 30137564)

Lijkt me juist heel gezond wat zij heeft gedaan?

Syori 29-01-2010 14:50

^Mee eens.

kopmuntkip 29-01-2010 15:06

Citaat:

Mereltje <3 schreef: (Bericht 30137605)
Nou, toen ik hem net leerde kennen ging het helemaal niet goed met hem, hij had geen vrienden, thuis ging het niet goed, hij had geen school en geen werk en toen heeftie zich heel erg aan mij vastgeklampt omdat ik de enige was die echt om hem gaf.
Ookal zei ik dat hij ook dingen voor zichzelf moest doen bijv: toen hij weer naar school ging, ging hij goed om met mensen uit zijn klas maar als ze dan vroegen of hij na school iets wilde gaan doen dan zei hij altijd: nee ik wil bij mijn vriendin zijn. Ookal zei ik dat ik er helemaal geen problemen mee zou hebben als hij met anderen omging en dat ik het juist fijn vond voor hem.
Uiteindelijk heb ik daarom de knoop doorgehakt zodat hij meer op zijn eigen benen ging staan en dat hij zich niet meer zo aan mij vastklampte.

Oke, dat begrijp ik. Wel een kutpositie dan. Wel uitzonderlijk en respectvol.
Waarom zeg ik dat? => vanwege ik die shit tevaak hoor

Mereltje <3 01-02-2010 20:35

Citaat:

kopmuntkip schreef: (Bericht 30139879)
Oke, dat begrijp ik. Wel een kutpositie dan. Wel uitzonderlijk en respectvol.
Waarom zeg ik dat? => vanwege ik die shit tevaak hoor

Ja het heeft mijn hart echt gebroken.. hij was verder echt het beste wat me ooit is overkomen, daarom zou ik het nu wel weer met hem willen proberen. Maja toen heb ik uiteindelijk toch gekozen voor het uitmaken aangezien ik het hem niet langer (zichzelf) meer wilde aandoen.

Daantjer 01-02-2010 20:43

2 verliefd-op-ex topics :D
Maar als je hem nog leuk vind vraag je hem toch gewoon opnieuw?

Afwezignummer2 02-02-2010 18:53

Citaat:

Gambokkur schreef: (Bericht 30133197)
... zegt een 24-jarige.

ontopic : volgens mij komt daar een knipperlichtrelatie uit voort.

Omschrijf knipperlichtrelatie?;) Heel veel relaties zijn weleens aan het knipperlichteren, maar wordt het niet echt uitgemaakt met woorden, die relaties werken uiteindelijk gewoon goed.

rugrat91 02-02-2010 19:31

group hug in the showers

Optima 03-02-2010 15:24

[1

Afwezignummer2 03-02-2010 15:35

Citaat:

Optima schreef: (Bericht 30157553)
Ja das het mooie! Je geheugen gaat dingen anders voorstellen en dan kun je niet zo helder meer zien waarom het soms uit is gegaan. Dan vertroebelen de scherpe randjes, en lijkt iemand toch ineens wel heel leuk.

Je kunt nooit alles precies onthouden en je zal nooit de tijd hebben om het helemaal overnieuw af te spelen in je hoofd, dus vergeet je de minder belangrijke dingen, de verliefdheid meestal.

Chantal072 03-02-2010 16:49

Ik had precies hetzelfde probleem..
het ging uit na 5 maanden, omdat hij een ander meisje leuker vond.
na een weekje was het tussen hun ook alweer over..
en me ex en ik hadden daarna nog een paar keer afgesproken, en het was hartstikke gezellig!
en nu zie en spreek ik hem nooit meer, omdat ik hem terug wil.
Ik doe dat, omdat het beste is om hem de ruimte te geven, en hem te laten inzien dat hij niet zonder jou kan.

en uhm..
iemand vroeg; waarom valt iedereen op zijn/haar ex?
Omdat je met exen meestal heel veel hebt meegemaakt, en als je ECHT van elkaar gehouden hebt, dan kan je elkaar niet 1 2 3 loslaten..

dus ik zeg; geef hem de ruimte!:)

xxx

Repelsteel 06-02-2010 12:16

als hij écht niet uit je hood wil gaan moet je maar wat gangstervriendjes erbij halen..

Mr.Mark 06-02-2010 18:17

Citaat:

Repelsteel schreef: (Bericht 30167776)
als hij écht niet uit je hood wil gaan moet je maar wat gangstervriendjes erbij halen..

haha, ja de enige oplossing dan..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.