![]() |
Bassisten!
Hee, spelen hier meer mensen basgitaar? Vertel erover!
Lijkt me leuk als hier meer mensen over hun passie kunnen vertellen. Ik ben zelf een meisje, speel in een band, houd van Pino Palladino, de bassist van John Mayer, en speel ongeveer drie jaar. Veel mensen vinden me buitengewoon goed :) Hoe lang speel je al en welk merk heb je? Speel je in een band? Wie is je favoriete bassist? tell me |
Ik heb een richwood jocker standard.
Ik speel niet zo lang, 3 maanden ofzo maar het lukt al best goed. (Ik kwam in de winkel voor een nieuwe set snaren voor mn elektrische gitaar, neem een bass mee terug) Mijn favoriete bassist is Olivier Riedel (van Rammstein). ik speel in een band, maar speel gewoon elektrische gitaar |
helaas niet....:(
|
|
Ik speel geen basgitaar, maar ik vind het wel een geniaal instrument en Victor Wooten (Y)
|
Jep. Ik speel het nu een half jaar na 8 jaar elektrisch gitaar dus ik kan het wel behoorlijk. En mijn favoriet is Flea (van Red Hot Chili Peppers). En Christopher Wolstenholme (van Muse) is ook erg vet. :)
Citaat:
|
Ja Muse is echt geweldig.. heb ze ook gezien, de bassist is echt om te huilen zo goed.
|
Ik zou je eerlijk gezegd niet kunnen vertellen hoelang ik al speel, maar dit is m'n main bas
http://www.kydnav.nl/bas/IMG_0016.jpg Een MTD Kingston Heir 5, fretloos En ligt die tussen mijn andere bassen.. Hoewel links er niet meer zo uitziet maar deze kleur en zwarte hardware+nieuwe pickups. Oh, en mijn favoriete bassisten van het moment zijn Pete Iannacone, James Jamerson en Bootsy Collins (y) |
Mooi! ik heb laatst aan de aanschaf van een 5-snarige bas gedacht, maar ik zie de voordelen niet zo. Waarom heb jij een 5-snarige?
Ik kreeg eergister toevallig een kadootje van mn pa: een nieuwe Fender Jazz Bass! was ik wel blij mee :D |
Ik speel nu zelf ruim een jaar bas en ik ben naar mijn mening erg goed.
Ik speel in 2 bandjes, 1 Funkbandje en 1 Jazz/fusion/indie bandje. Mijn favo bassisten zijn Marcus Miller en John Entwistle. Ik zal later wel wat foto's plaatsen van mn bassen. Ik heb een Ibanez ATK-300 RM en een Aria STB (sunburst fender jazz bass copy) |
Ik speel nu bijna 4 jaar geloof ik, maar ik kan het niet garanderen :p
Speel in 2 bandjes, een funk/rock/pop (alround zeg maar gewoon) coverbandje en een death-metal band. Nogal verschillend van elkaar maar ik hou dan ook van alle soorten muziek en zo kom ik volledig aan m'n trekken. Dit uit zich trouwens ook in m'n gitaren, ik speel momenteel een Marcus Miller signature Fender Jazz Bass, waar ik overigens wel de pick-up guard van af heb geschroefd omdat ie me alleen maar in de weg zat bij het slappen of met een plec spelen, en een Ibanez Soundgear SRX-500 maar in een andere (mooiere) kleur waarvan ik geen plaatje kan vinden. Mijn favoriete bassisten zijn Peter Iwers, Marcus Miller en ik moet zeggen dat ik Jason Newsted (en dan vooral zijn solowerk) ook helemaal te gek vind. |
Dag allen!
In verband met het opzetten van een promotietour van de nieuwe plaat, zoek ik een bassist, in omgeving Utrecht, van 18 tot 25 jaar, om tezamen de muziek een nieuwe vorm en geluid te geven. Mocht jij iemand zijn of iemand kennen die zich aangesproken voelt tot het soort muziek en denkt hier iets aan toe te kunnen voegen, laat het mij weten. Voor een impressie: www.myspace.com/thijsheij Gr. Thijs Heij Voor vragen stuur een PM of mail naar: info@thijsheij.nl |
Ik speel geen bass, maar een van mijn favorieten is Les Claypool, van Primus. (y) En Jack Bruce van Cream kan er ook wel wat van.
|
Les Claypool is wel één van dé besten die er waren/zijn.
My name is Mud blijft een klassiekertje ;-) |
Deze man is echt geweldig: http://www.youtube.com/watch?v=iy3V2...eature=related
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59. |