![]() |
Er zijn altijd dagen
Er waren dagen in het donker.
Er waren dagen dat ik nachten rondliep op zoek naar iets om kwijt te raken, want ik verlies zo graag. Ik mis zo graag, wat is er mooier dan iets kwijt te zijn. Er waren dagen dat ik je niets vertelde – er zijn maar zoveel woorden voor een zwart dat zelfs mijn stem absorbeerde. Met armgebaren en voetgestamp probeerde ik, maar tevergeefs. Hoe zie je het verschil tussen vluchten weg van iets en ergens heen? Er waren dagen dat ik glimlachte. Er waren dagen dat je dacht dat ik gelukkig was. Er waren dagen dat ondanks alles ik nog schrijven wilde, dat ik wist dat er ooit een dag en dit waar zou zijn, dat waren niet meer zijn is, er achter zoveel dingen eindelijk punten staan, maar nooit, nooit meer aan het eind |
Mijn diepste respect en grootste complimenten voor je manier van meenemen. Ik word volledig meegevoerd, geabsorbeerd door je woorden.
|
Citaat:
|
heel mooi...
|
Kan het zijn dat ik dit gedicht al kende? Ik heb in elk geval het idee dat ik het al eerder gelezen heb. Het heeft zo'n mooi ritme.
|
:bloos: Bedankt allemaal! Tips en kritiek zijn ook welkom he ;)
@ Vogelvrij: Als je dit gedicht al kent, dan wil ik het ook graag weten want dan heeft iemand anders het ook geschreven... Ik heb het iig gisteravond pas geschreven, dus van mij ken je het verder niet. En ik hoop ook niet van iemand anders :o |
Haha, nee, dan denk ik dat ik me gewoon je thematiek en stijl herinnerde, en niet dit specifieke gedicht, dat absorberen kwam me bekend voor. Ah, ik heb het gevonden, dat gedicht op je hyves, dat gaat over reflecterend licht (jeetje, daar heb ik ook een gedicht over geschreven, bedenk ik me nu...), daar deed het me aan denken. Maar dat is eigenlijk een heel ander soort gedicht. Laat dus maar.
Ik vind de eerste strofe heel mooi, maar de tweede strofe vind ik wat... te veel? Die zin van 'hoe zie je het verschil' loopt bij mij ook niet zo lekker. Die strofe daarna vind ik simpel, maar goed. Die strofe daarna, zie, daar gaat het ook al over schrijven, dat gedicht op je hyves gaat op het laatst ook ineens over schrijven, ik zie toch overeenkomsten! Maar goed, die strofe dus, die is wat verwarrend, maar er zitten leuke dingen in, met dat waar/waren en die punten :) Over het algemeen vind ik het een gedicht waar goede dingen in zitten en met een fijn ritme, maar in zijn totaliteit stoor ik me misschien toch wat te veel aan die herhaling van 'er waren dagen'. |
Nice. :)
|
Supermooi!
Optionele kritiek: Absorbeerde vind ik niet zo bij de rest passen, en de laatste zin vind ik niet erg nodig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |