![]() |
Vierkant rooster
Wij hebben met ons rooster elke dag 8 uur school, behalve dinsdag, 6 uur. Onze medelevende leraren noemen het al het "Vierkante rooster". Maar mag dat eigenlijk wel, 38 uur school per week? :(
Kan iemand miss een link sturen waar wordt bewezen dat dit niet mag? dan kunnen we naar het bestuur gaan als het niet kan. Ook als het wel mag, willen wij dat graag weten. alvast bedankt, PCC VWO-XTRA ALKMAAR |
Volgens mij mag het gewoon hoor :o
|
Lijkt me niet. Ik had in de brugklas pas een vierkant rooster: Iedere dag les van het 1e tot het 8e uur. Dus gewoon niet zeuren is de enige oplossing. Je moet namelijk wel iets hebben om de 1040 uren vol te maken.
|
Citaat:
|
whuuut? 38 uur
overigens denk ik niet dat ze jullie voor hun plezier teveel naar school zouden sturen, ze zullen zich vast wel aan de urennorm houden waarschijnelijk heb je volgende periode een veel relaxter rooster. |
zijn het 38 lesuren of 38 klokuren?
als het lesuren zijn hoe lang duurt dan 1 lesuur? je zult ook wel weer genoeg 1ste uren vrij hebben of tussenuren dus er valt niet veel te klagen (gaat dit trouwens om onder of bovenbouw? als het bovenbouw is moet je al helemaal niet zeuren want dan heb je er ook nog veel tussenuren in.) |
Op de meeste scholen is een lesuur 45 minuten, dus dat is dan sowieso maar 28,5 uur per week :o
|
Citaat:
|
klinkt heel erg bekend =O maar helaas (zo ver ik weet) mogen ze je gewoon een lesrooster van 40 uur per week geven. Gelukkig zit k nu in het eindexamen ( nog ff !!) maar ik ben een van de weinige in mijn klas die (super veel) tussenuren heeft
succes nog ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met je "klok'ure". |
Citaat:
Ik had in de brugklas 32 uur per week en dat zijn dat uren van 50 minuten, in de tweede kwam daar twee uur per week bij voor Spaans. Dat is niet abnormaal. |
Citaat:
|
Er is alleen een minimum aantal uren: http://www.postbus51.nl/nl/home/them...rwijs-vo-.html
|
Ik heb niks te klagen met mijn huidige rooster, 22 les uurtjes.
Maandag: 8:30 t/m 14:30 Dinsdag: 8:30 t/m 16:30 Woensdag 8:30 t/m 12:00 Donderdag 8:30 t/m 12:00 Vrijdag: vrij ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb je nog geluk, ik heb 40 lesuren
|
ik heb 32 lesuren van 45 min
|
Ik 28 van 45 minuten.
Lang leve gym dat ik niet meer heb. En o ja daar zitten mijn 4 tussenuren nog niet bij. |
Ik dacht ook even, 38 uur dat kan toch niet...bijna een hele werk week? En uiteraard, dat kan niet...
Ik heb deze periode gelukkig 34 van 45 minuten scheelt al enorm... 26,1 uur? Je vergeet zeker dat er lessen uitvallen, (dat er een toetsweek is), excursies etc, je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je te veel op school zit... En dan nemen latijn en grieks ook nog wat tijd in beslag... |
Haha,ik heb 29 lesuren in de week! :D
|
Als je 40 uur per week op school zit hoef je in principe geen huiswerk meer te hebben.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41. |