![]() |
oorpijn in skigondel
hallo hallo!
ik ga echt elk jaar op wintersport, maar ik zit met een probleempje. steeds als ik in de gondel zit, van boven naar beneden, krijg ik ontzettende oorpijn en gaan mijn oren dichtzitten. dit is normaal, dat weet ik wel, alleen het duurt echt lang voordat het weg is... als ik een uur aan het gapen en aan het slikken ben voel ik het nog steeds. heeft iemand hier een oplossing voor? het is echt heel irritant! |
Komt door het hoogte verschil. De eerste keer dat ik vloog had ik daar ook heel veel last van, maar daarna heb ik de hele reis lolly's gegeten. Kauwgum e.d. baatte bij mij niet, maar kauwgum did the trick. Weet niet, maar misschien een tip?
En moet dit niet op L&G? |
Citaat:
Inderdaad kauwgum. Volgens mij hebben ze bij ANWB-winkels speciale kauwgum daarvoor (of voor vliegen, van die vliegtuigsnoepjes helpen ook wel) |
Je kunt ook je oren klaren, dat doe je door je neus dicht te knijpen en dan door je neus uit proberen te ademen. Je oren "ploppen" dan, en dan is het goed. Probeer maar eens, nu werkt het ook al :p
|
En Eropuit! --> L&G
|
Neusspray werkte bij mij altijd ook! Ik weet ook niet waarom en het is wel een beetje nasty want neusspray is vies als je neus niet verstopt zit en je het kunt proeven, maar het hielp echt heel goed. :)
|
wat ook goed werkt - maar het staat wat stom - is plastic bekertjes op je oren zetten tijdens het stijgen. zelf heb ik er niet veel last van, maar ik ken mensen die het in het vliegtuig doen.
|
Ik zag bij de ANWB ook oordopjes die daartegen zouden helpen, maar dan heb je dus wel als nadeel dat je een tijdje minder goed hoort.
|
Dat oren ploppen heb ik geprobeerd ja, maar het lukte niet echt haha, en het deed best pijn.
misschien zijn die oordopjes en die kauwgum wel iets. bedankt iig voor het reageren! |
Ik snap het niet dat mensen hun oren niet kunnen laten ploppen. Een vriend van mij had er ook heel erg last van in het vliegtuig, en hij had nog nooit gehoord van "oren ploppen". Hij probeerde het wel, maar wist niet echt hoe en zei dat het ook veel pijn deed wanneer hij dat probeerde. Toch geloof ik dat het DE oplossing is.
Denk maar aan het duiken naar de bodem van een zwembad. Er komt een grote druk op je oren te staan.. Mijn vader heeft me toen geleerd om mijn oren te ploppen, dan kun je weer een stuk dieper duiken. Ik zou zeggen: probeer het te leren, want het is de manier om druk van je oren af te halen.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40. |