Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Toffe winkels in Amsterdam? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1789132)

RupertTM 21-01-2010 18:53

Toffe winkels in Amsterdam?

Zoals de titel al zegt, ik ga binnenkort naar Amsterdam om daar wat inkopen te doen met een paar vrienden en vriendinnen. Nu ben ik opzoek naar winkeltjes waar ze spullen hebben die je niet snel tegen komt maar wel met een fatsoenlijk prijsje..Voornamelijk toffe kleding, het liefste beetje casual, dus geen gothic/rapper achtige dingen! ;)

Dus, vertel! Welke winkeltjes/winkels mogen we echt niet missen?! :)

Prominence 21-01-2010 20:45

allllright
kalver is zo standaard
ga eens langs het waterlooplein
mis episode niet
er zitten HEEL veel coole winkeltjes in de jodenbreestraat (underground couture)
dont forget to stop by the red light,altijd hele coole couture daar
de runstraat de hartenstraat de oude hoogstraat nieuwe hoogstraat en de albert cuyp :]
daar kan je een hele hoop gruwlijke dingen vandaan halen

Arachnia 21-01-2010 20:49

D'r zit ergens een metal store, maar ik betwijfel of je dat leuk vind.

De Fame(?) is altijd wel baas, boel toffe muziek daar.

Unique 21-01-2010 21:44

Citaat:

Arachnia schreef: (Bericht 30110657)

Waar in Amsterdam?

Hakuna 22-01-2010 11:26

Citaat:

Je meent het, Fame is niks anders dan ht hoofdfiliaal van de Free Records Shop, kun je nagaan wat voor soort muziek (13 in een dozijn) je daar aantreft. :n

Als er in Amsterdam nou eens éém CD winkel was waar je nou leuke Japanse en andere import CD's kon kopen dan ging ik ervoor. Maar niks hoor! -O-

Wat kleding berteft is het allemaal Cool Cat en consorten, niks meer dan wat je in andere steden in Nederland aantreft. Maarja gekocht in Amsterdam bekt nu eenmaal stoerder. :confused:

kuik 22-01-2010 14:48

Citaat:

Cornel schreef: (Bericht 30112376)
Wat kleding berteft is het allemaal Cool Cat en consorten, niks meer dan wat je in andere steden in Nederland aantreft. Maarja gekocht in Amsterdam bekt nu eenmaal stoerder. :confused:

dan doe je toch echt iets verkeerd hoor

surimeid 22-01-2010 14:59

Citaat:

dus dat he dat klopt niet joh...

Luna 22-01-2010 15:34

Citaat:

typisch iemand die in amsterdam de weg buiten de kalverstraat niet weet te vinden.

Batave 22-01-2010 15:53

Citaat:

Als ik in Amsterdam ben ga ik altijd naar de Fame (Y)

Arachnia 22-01-2010 16:04

Citaat:

Je meent het, Fame is niks anders dan ht hoofdfiliaal van de Free Records Shop, kun je nagaan wat voor soort muziek (13 in een dozijn) je daar aantreft. :n

Als er in Amsterdam nou eens éém CD winkel was waar je nou leuke Japanse en andere import CD's kon kopen dan ging ik ervoor. Maar niks hoor! -O-

Ik vind Dead Kennedys niet bepaald 13 in een dozijn. :o

Arachnia 22-01-2010 16:05

Citaat:

Batave schreef: (Bericht 30113267)
Als ik in Amsterdam ben ga ik altijd naar de Fame (Y)

Met jou kan ik praten.

Batave 22-01-2010 16:06

Citaat:

Arachnia schreef: (Bericht 30113318)
Met jou kan ik praten.

;)

Batave 22-01-2010 16:07

Het is trouwens niet ver van de Dam en je kan het vanaf het station lopen. Als je vanaf CS komt loop je Damrak in tot aan de Dam, daar ga je naar rechts voor Madame Tussauds langs en dan is het de eerste straat links, kan niet missen ;)

Arachnia 22-01-2010 16:10

Ik ben vaak zat in Amsterdam, en ik krijg het nog voormekaar om totaal verdwaald te raken terwijl ik de goeie richting op loop. :o

Goed, even zien.
Coffeeshops uiteraard. :o

Vice 22-01-2010 22:02

Interessant topic. Als ik zelf door Amsterdam loop ben ik bijna altijd weer teleurgesteld, dus ik ben benieuwd welke toffe winkels hier geadviseerd worden.

Citaat:

Arachnia schreef: (Bericht 30113315)
Ik vind Dead Kennedys niet bepaald 13 in een dozijn. :o

Vind ik wel.

Arachnia 22-01-2010 22:58

Citaat:

Vice schreef: (Bericht 30114839)
Interessant topic. Als ik zelf door Amsterdam loop ben ik bijna altijd weer teleurgesteld, dus ik ben benieuwd welke toffe winkels hier geadviseerd worden.

Vind ik wel.

Woon je d'r ook of wat?

Aww. :(
Ik vind in ieder geval dat je daar wel voor alles wat vind, in de Fame dan.

Behalve Thirty seconds to mars, die kon ik dus nergens vinden. :bloos:

Vice 22-01-2010 23:14

Citaat:

Arachnia schreef: (Bericht 30115051)
Woon je d'r ook of wat?

Aww. :(
Ik vind in ieder geval dat je daar wel voor alles wat vind, in de Fame dan.

Behalve Thirty seconds to mars, die kon ik dus nergens vinden. :bloos:

Ik woon er niet, dus ik kom er ook niet zo vaak.

En over cd-winkels, naar mijn mening is het onmogelijk om onbekende artiesten in zo'n winkel te verkopen, omdat daar gewoon te weinig vraag naar is. Vandaar dat ik mijn cd's vaak gewoon via ebay haal.

Arachnia 23-01-2010 00:19

Citaat:

Vice schreef: (Bericht 30115118)
Ik woon er niet, dus ik kom er ook niet zo vaak.

En over cd-winkels, naar mijn mening is het onmogelijk om onbekende artiesten in zo'n winkel te verkopen, omdat daar gewoon te weinig vraag naar is. Vandaar dat ik mijn cd's vaak gewoon via ebay haal.

Aha, want je kraakt het allemaal zo ernstig af dat je bijna zou denken dat je d'r elke dag doorheen loopt. :o

Ja, da's waar.

Prominence 23-01-2010 12:26

ooeeh,en ga langs hanazuki op de vijzelstraat

en pata bij de nieuwezijds voorburgwal
daar ga je zwaar awesome schoenen halen :p(mits je ze nodig hebt natuurlijk XD)

RupertTM 28-01-2010 14:43

Tot zover erg bedankt voor de reactie's! Dat Hanazuki ziet er echt gruwelijk uit op de site! En een paar toffe sneakers zijn nooit weg natuurlijk! ;)

De straten waar je normaal niet zou komen zijn ook echt perfect! Eigenlijk precies waar ik naar opzoek was! :D Heel erg bedankt daar voor, thanks daarvoor Prominence! :D

Als iemand nog iets te binnen schiet, post het! ;)

Jehebtmelief 28-01-2010 14:54

Ga naar de Negen Straatjes! Daar hebben ze leuke dingen, vooral de Zipper en Episode zijn daar erg leuk.
Je hebt daar nog een aantal leuke zaakjes. Veel winkels daar zitten alleen in Amsterdam en in de rest van Nederland niet, dus je vindt er altijd wel iets origineels!

http://www.de9straatjes.nl/

Prominence 28-01-2010 14:54

Citaat:

RupertTM schreef: (Bericht 30136072)
Tot zover erg bedankt voor de reactie's! Dat Hanazuki ziet er echt gruwelijk uit op de site! En een paar toffe sneakers zijn nooit weg natuurlijk! ;)

De straten waar je normaal niet zou komen zijn ook echt perfect! Eigenlijk precies waar ik naar opzoek was! :D Heel erg bedankt daar voor, thanks daarvoor Prominence! :D

Als iemand nog iets te binnen schiet, post het! ;)

no worries ;)

Vice 29-01-2010 17:56

Citaat:

Jehebtmelief schreef: (Bericht 30136120)
Ga naar de Negen Straatjes! Daar hebben ze leuke dingen, vooral de Zipper en Episode zijn daar erg leuk.
Je hebt daar nog een aantal leuke zaakjes. Veel winkels daar zitten alleen in Amsterdam en in de rest van Nederland niet, dus je vindt er altijd wel iets origineels!

http://www.de9straatjes.nl/

Dat is alleen leuk voor semi hippe artyfarty huppeltjes.(n)

Arachnia 29-01-2010 18:00

Citaat:

Vice schreef: (Bericht 30140407)

Die heten hipsters.

Vice 29-01-2010 18:03

Citaat:

Arachnia schreef: (Bericht 30140425)
Die heten hipsters.

oke:)

kuik 29-01-2010 18:11

Citaat:

Vice schreef: (Bericht 30140407)

niet alleen maar hoor. best gevarieerd aanbod.

voor de rest is haarlemmerstraat/haarlemmerdijk ook leuk.

Reverend 29-01-2010 18:39

eight.

speelgoedgitaar 08-02-2010 19:59

de zipper, daar moet je naar toe.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.