Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Powerpoint (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1789718)

Lara ~ 26-01-2010 15:04

Powerpoint

Ik heb een vraagje. Ik zie wel eens bij presentaties zelfgemaakte powerpoints.
En dan niet de standaard, maar echt heel mooi. Nu is mijn vraag: hoe krijg ik dat voor elkaar? Moet je dat met photoshop doen ofzo?
Zijn er mensen die mij dit kunnen uitleggen, of iets van een link kunnen geven waar ik dit (gratis) kan downloaden?

Bvd :)

freyk 26-01-2010 19:26

Bedoel je een paar leuke powerpoint sjablonen?

M@rco 26-01-2010 20:47

Gebruiken ze niet gewoon de ingebouwde stijlen? Er zitten er een stuk of wat standaard bij Powerpoint en die zien er prima uit. Ik heb eigenlijk nog nooit mensen gezien die níet een van de standaard stijlen gebruikten :p

Lara ~ 27-01-2010 14:59

Nee, niet de standaard, die had ik zelf ook al gevonden :P
Maar die sites kan ik wel gebruiken! Bedankt =D

Naimin 27-01-2010 16:03

Ik heb wel een goed idee voor je, als ik pp moest maken maakte ik van alle dingen leuke bewegende effecten. laat de verschillende plaatjes teksten e.d. met een leuke zwaai het beeldscherm opkomen.

Bij het einde kan je er nog een leuk geluidje bij doen ;) voor het effect

Dat geeft altijd een mooie presentatie

ILUsion 28-01-2010 17:56

Voor PowerPoint, in 2007 zitten heel wat ingebouwde templates en die kan je qua kleuren en lettertypecombinaties nog aanpassen met een vijftal klikken. Verder kan je ook gewoon zelf een bepaalde achtergrond instellen voor al je slides, eventueel door te vertrekken van een bestaande template.

Je kan zelf templates maken/aanpassen via de optie Slide Master (of Master Slide) in de Engelstalige PowerPoint; wat het in het Nederlands is, ik weet het niet. Alles wat je daarin aanpast, past op al de slides die je daarop baseert aan. Een abstracte/subtiele achtergrond pakt meestal het beste trouwens; je wilt immers niet dat je eigenlijke inhoud verloren gaat in drukke achtergrondafbeelding.

Citaat:

Naimin schreef: (Bericht 30132883)
Ik heb wel een goed idee voor je, als ik pp moest maken maakte ik van alle dingen leuke bewegende effecten. laat de verschillende plaatjes teksten e.d. met een leuke zwaai het beeldscherm opkomen.

En een publiek dat je niet meer serieus kan nemen.

Zorg er in de eerste plaats voor dat je presentatie goed ineen steekt; daarna kan je gaan beginnen prutsen aan opmaak en pas op het einde moet je aan toeters en bellen denken zoals effectjes. In de eerste plaats is het een ondersteuning van wat je presenteert; geen afleidingsmiddel. Met te veel effectjes ga je bovendien continu gebogen over je pc staan, dus heb je geen oogcontact meer met je publiek, dus verlies je de aandacht. Hoe minder je aan die pc moet komen, hoe meer je kan focussen op wat je aan het vertellen bent; of dat is toch mijn mening daarover.

ganralph 29-01-2010 08:34

Citaat:

Naimin schreef: (Bericht 30132883)

zoiets dus:
http://www.youtube.com/watch?v=6tGq3tH4qSw

(ja hij is oud, maar blijkbaar kent niet iedereen het;) )

maar serieus: zoals ILUsion al min of meer zegt, (te veel) effectjes zijn de doodsteek voor een goede pp.

Lara ~ 29-01-2010 18:09

Ja weet ik, ik maak nooit gebruik van effecten. Maar die standaard achtergronden begonnen me te vervelen :P Dus ik wilde graag es iets anders gaan proberen.
Bedankt voor jullie hulp :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.