![]() |
[Wedstrijd!] Nationale Gedichtendag
Morgen is het Nationale gedichtendag 2010. Natuurlijk de ideale aansluiting op wat Dansen op Papier al tijden niet meer gehad heeft: Een wedstrijd.
Het thema van de Gedichtendag is "Over de grens" en ook daar sluiten wij op aan, maar we houden het iets meer open. Ons thema is Grenzen Je hebt 2 weken de tijd om een gedicht te maken, en vervolgens in een persoonlijk bericht naar Ave of Mij te sturen. PM Dingaantouwtje PM Ave Deadline is dus 15 februari 2010 om 23.59. Zoals bij elke wedstrijd zeg je tegen niemand welk gedicht van jou is, want anonimiteit is bij wedstrijden wel zo belangrijk. Maak er wat moois van! Ave en Dingaantouwtje |
Wat kan je winnen
|
Dus, moet je voor de anonimiteit een nieuwe account aanmaken? :D
|
@Etmakas: Haha nee hoor, wij mogen je naam wel weten. Je PM't je gedicht naar ons en wij zetten hem anoniem op het forum.
@gysy: Je wint eeuwige roem, en je kan het zien als bevestiging dat je gedichten goed vallen. :) |
Oh, ik had al allemaal geniale nicks bedacht. Zoals Ajbetujlbujlaj enzo :D:D
|
Dan wisten we toch direct dat jij het was Etmakas ;)
|
lol @ etmakas :D
OT: Hah! Een wedstrijd. En wat een leuke thema! :o Ik doe zeker mee! |
oohhh leuk... ik ben nieuw en wil graag meedoen...mag dat?? :$
|
Natuurlijk Minth!
Onthou dat je je gedicht naar Ave of naar mij moet sturen in een privebericht, en niet zelf plaatst in het topic. Veel succes! |
Prettige gedichtendag allemaal ;)
Ik doe alleen mee als het mag van jullie. Want ik ben geen scholier meer :bloos: |
Ik doe ook mee! Leuk :)
|
@ Vogelvrij: Het grootste deel van scholieren.com is geen scholier meer :o Meedoen dus *O*
|
haha okee cool dan doe ik mee ;)
|
Tof! *O* Ik doe mee, dat heet, als ik inspiratie heb.
|
Jeej wedstrijd *O*
|
Overigens vind ik het winnende gedicht van de Nationale Gedichtendag drie keer niks.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad, wat een suf gedicht.
Oogsteen vond ik wel mooi. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Dan heb ik het toch over een ander winnend gedicht. :confused: Wat raar is, want het ging om een grote landelijke wedstrijd, met een geldprijs van 10.000, precies op dezelfde dag. (ik lette alleen niet heel goed op vandaar dat ik niet weet hoe die wedstrijd heet)
|
Citaat:
|
hmm het zijn wel aparte gedichten vind ik...
|
Volgens mij bedoeld Quis dit:
Citaat:
|
Citaat:
|
Die vind ik anders erg netjes, op de zin "tot ik er niets meer bij voel" na.
|
Ja, dat zeg je goed: netjes. Niet imponerend of indrukwekkend of dit-weet-ik-over-vijf-jaar-nog. Mijns inziens niet echt 10.000 euri waard ;)
|
Citaat:
Om even ontopic te blijven: ik heb al min of meer een gedicht af :) |
upje + Deadline veranderd in een maandag zodat we het weekend nog mooi hebben.
|
Oh, mooi! Dan heb ik nog wel even tijd om inspiratie te krijgen. En een geschikt gedichtje te dichten.
|
Een beetje frustrerend dat ik nu niemand op feedback kan vragen. :o
|
Ik heb hetzelfde ;) Die pret is voor achteraf.
|
Ik heb wel een gedicht, maar ik twijfel erg over de kwaliteit. Er komen wel gedichten uit me, maar niet erg onderwerpgestuurd, ben ik bang. Dus ik denk dat ik mijne dan toch maar gewoon in zal sturen :y
|
Overigens, ik neem aan dat het thema vrij breed mag worden geïnterpreteerd? Ik doe graag aan vrije associatie, vandaar.
|
Citaat:
|
Het thema is een richtlijn en je hoeft het niet als hoofdonderwerp te gebruiken hoor! Natuurlijk is de beoordeling wel een beetje gekoppeld aan het Thema.
|
Ok.
|
Valt een gedicht over een nachttrein nog onder vrije interpretatie?
|
Nu je je onderwerp verraden hebt mag je dat gedicht niet meer insturen ;)
|
Haha, een nachttrein. Dan staat mijn inhoud nog relatief dicht bij het thema!
|
Citaat:
Ik was ook helemaal niet van plan om hem in te sturen, ik vroeg me gewoon af of het nog zou kunnen :) |
Hoeveel gedichten zijn er al ingestuurd? Wel leuk als er minimaal vijf zijn...
|
Er zijn 3 gedichten binnen.
Er wordt altijd een beetje tot het laatst gewacht geloof ik. |
Die van mij komt ook, alleen nog niet nu, maar dat maakt dus al vier. :)
|
Ik heb nog niets op het papier, maar ik voel het al komen, zo te zeggen, zeg maar, je weet wel. :o
|
Hoeveel zijn er al?
|
Er zijn inmiddels 4 of 5 gedichtjes. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57. |