![]() |
Enkele gedichten van mij
als het nacht is in mijn hoofd
zo donker als het is als de nacht zelf alle schaduwen heeft uitgewist en als we niet meer kunnen zien wat waar is en je weet dat je je in alles vergist en het zijn mijn eigen waarnemingen die liegen alles zijn hallusinaties die mij voor liegen waar moet ik dan de waarheid uit concluderen als het allemaal gelogen is wat ze me leren? -- hoe zie jij de toekomst heden nooit van te voren weet men hoe het wordt tastend in het duister toekomst schiet te kort wachtend op het heden en verlangend naar de tijd waar alles zoveel anders was waar je leefde in vastberadenheid -- wat we weten als we allemaal zouden vergeten wat we weten wat zouden we dan allemaal vergeten en als we allemaal zouden weten wat we vergeten weten we dan nog wat we wisten? -- bruine beren beren breede bruine beren die het ijsberen proberen moeten hun lesje beter leren, want deze beren zijn niet in staat andere beren te immiteren -- haiku ik heb een nachtmerrie ik sla om me heen het is zinloos geweld -- een bed van dons veren als vlokken zwevend in het rond drijvend in de lucht dwarrelend naar de grond ze dansen in het licht van de ondergaande zon op de grond een wit tapijt onder het balkon gescheurde kussens schut ze uit op blote voeten in de kouw de nacht komt voor de maagdelijke bruid op het balkon staat een sneeuwitte vrouw, zij maakt een bed van donse veren en ze wacht op haar geliefde in de kou. ( gaat over die mensen die uitgehuiwelijkt worden) -- geliefd, of bedriegd liefde laat zich keren het eeuwig vereren en weer bezeeren wat is de zin? wat moeten wij nog leeren het blijven repeteren? worden wij daar beter van? zal het ons ooit nog lukken om zonder te mislukken gevoelens uit te drukken aan onze geliefden zonder die te onderdrukken? [Dit bericht is aangepast door dystopia (02-10-2001).] [Dit bericht is aangepast door dystopia (02-10-2001).] |
wilt iemand iets over mijn gedichtjes zeggen
|
hm tja.. als niemand reageert dan zet ik er wel een reactie bij. Vind ze geen van alle echt uitblinken, weet niet waarom.. ze spreken mij persoonlijk niet zo aan.
Ik denk dat je beter kan! Genesis |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44. |