![]() |
wonen op het openbare toilet! nog nooit gezien
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5..._toilet__.html
Arbeiders wonen in toilet HANGZHOU - Tien arbeiders uit het Chinese Hangzhou zijn zo arm dat ze hun intrek hebben genomen in een openbaar toilet. In de ruimte staat een bed, een provisorisch keukentje en een televisie. Een van de tien toiletbewoners zegt dat ze het niet kan opbrengen om huur te betalen. De tien zijn niet de enigen in China die in dit soort barre omstandigheden moeten leven. Volgens een van de bewoners is een vriend van haar zelfs jaloers. Zij hoeft tenminste geen huur te betalen. Urinelucht "We zijn gewend geraakt aan de sterke urinelucht", aldus bewoonster Ai in een Chinese krant. “Het ergste vind ik dat mensen mijn fornuis en pannen stelen.” Een ander klaagt weer over de muizen. Ontzien Veel Chinezen mijden de toiletten om de bewoners te ontzien. De Chinese overheid treedt op tegen de toiletwoningen. "Ze zijn bedoeld voor openbaar gebruik", zo klinkt het. -------------- dit kan toch niet??!!:eek: |
Kennelijk kán het wel, want het gebeurt.
In veel Chinese grote steden is een woningentekort omdat oude flatgebouwen gesloopt worden om op termijn plaats te maken voor nieuwe en omdat veel boerenfamilies naar de stad verhuizen (zo had Hangzhou inclusief voorsteden in 2003 nog 6,4 miljoen inwoners, maar in 2009 al 8 miljoen). Gezinnen krijgen van de overheid een woning toegewezen en dat is vaak een tweekamerflatje voor een hele familie van drie of vier generaties. Verhuizen is er niet bij. Een openbaar toilet is dan niet eens zo'n grote achteruitgang. Ik weet niet goed wat we vanaf hier reëel zouden kunnen doen aan de woningnood in Chinese grote steden. Ze moeten gewoon voortmaken met die nieuwe flats. (daarbij heb je natuurlijk in elke grote stad dak- en thuislozen. Ik zou liever op een openbaar toilet wonen dan onder een brug....) |
|
Ah kom op... er kunnen toch wel even snel wat prefab woninkjes in elkaar geknutseld worden? Ik denk dat het hier gewoon gaat om laksheid.
|
Stelling: dat kan toch niet?
Jawel. Slotje? |
Je kan natuurlijk ook zeggen: Arbeiders wonen in slaapkamer met 4 openbare toiletten..
En v.w.b. sterke urinelucht; dan moeten ze eens doortrekken of schoonmaken.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |