![]() |
Je film top-10
Lijkt me duidelijk, wat zijn wat jou betreft de 10 films die iedereen gezien zou moeten hebben (voor zover je gezien hebt natuurlijk)?
In enigszins willekeurige volgorde: Big Fish Little Miss Sunshine Amelie Doubt (500) days of summer Moulin Rouge Edward Scissorhands Alles is liefde :bloos: Walk the line Pan's labyrinth Maar goed, dit is ook maar wat er nu in me opkomt. Ben benieuwd. |
1. Days of Heaven
2. Shichinin no samurai 3. Singin' in the rain 4. Vertigo 5. Rio Bravo 6. Rebel without a cause 7. Le mépris 8. McCabe and Mrs. Miller 9. To be or not to be 10. Tabu, a story of the south seas |
In willekeurige volgorde wat er in me opkomt:
Vertigo Synecdoche, New York The Good, the Bad and the Ugly Once Upon a Time in the West A Clockwork Orange Happiness The Third Man M Fargo Akira Erg persoonlijk lijstje trouwens, niet zozeer de beste films ooit als wel mijn favorieten op dit moment. |
Pulp Fiction
Reservoir Dogs V for Vendetta :cool: Amelie Lock, Stock and Two Smoking Barrels The Truman Show Verder weet ik niet zo goed films die iedereen gezien moet hebben ;) |
1. how high
De rest is in vergelijking met 1 van zo'n lage kwaliteit dat ik het maar bij 1 hou. |
The Shawshank Redemption
A Beautiful Mind Pulp Fiction Little Miss Sunshine 28 Days Later Anastasia :bloos: Requiem for a Dream |
Ran >>> Filmgeschiedenis 1888-2010
|
1. 12 Angry Men (1957)
2. The Lord of the Rings: The Two Towers (2002) 3. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 4. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) 5. The Shawshank Redemption (1994) 6. Casablanca (1942) 7. The Green Mile (1999) 8. Nuovo cinema Paradiso (1988) 9. Pink Floyd The Wall (1982) 10. 2001: A Space Odyssey (1968) |
Naked
Los amantes del circulo polar Before sunrise Before sunset American Beauty Happiness Secrets and lies Boogie nights Le fabuleux destin d'Amélie Poulain The big Lebowski In semi-willekeurige volgorde, omdat ik na de eerste vier films niet meer wist welke ik de beste vond. |
Ben al een paar keer aan een lijstje begonnen, maar kom er niet echt uit. Amélie en Fargo staan vrij hoog in ieder geval. Vindt dat er zeker een Hitchcock-film in thuis hoort, maar het hier een aantal keer genoemde Vertigo weet ik zo net nog niet. Denk dan eerder aan Psycho of North by Northwest. Eh... wordt vervolgd.
|
Anders maak ik er gewoon nog een, voor het geval dat:
The Big Sleep The Big Lebowski The Shining The Texas Chain Saw Massacre Mulholland Dr. Rear Window Stalker Taxi Driver Annie Hall The Great Dictator Het is ook belachelijk dat ik The Big Sleep en Stalker niet in 't vorige lijstje noemde. |
Oh, mag je er twee doen. Leuk!
1. Showgirls 2. Will Succes Spoil Rock Hunter? 3. Faces 4. Cat People (1942) 5. Inland Empire 6. Magnificent Obsession 7. Suspiria 8. Bringing up Baby 9. Nobi 10. The Fly (1986) |
Citaat:
|
? Briljante film hoor. Ik moet de 1e slechte Verhoeven film nog zien. :)
|
Willekeurige volgorde en de eerste die nu in mij opkomen:
12 Angry Men A Clockwork Orange American Beauty Lock, Stock and Two Smoking Barrels Requiem for a Dream Seven Samurai Snatch The Big Lebowski The Fall The Good, the Bad and the Ugly |
Het Zusje van Katia, over een immigrantenmeisje dat op moet groeien in een wel heel harde wereld.
Gone with the Wind, drama over de Amerikaanse Burgeroorlog, liefde en het verliezen daarvan. Enigszins gedateerd. Pan's Labyrinth, over in sprookjes geloven, wat je daarvoor moet doen en over militairisme tegenover een jong meisje dat verdwaalt in haar eigen wereld. Shrek, animatiefilm over een sympathieke griezel die alle sprookjes een andere wending geeft. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain (Ou Amélie de Montmartre); Vrolijke film over een meisje dat geluk brengt, maar het zelf niet lijkt te kunnen vinden. West Side Story. Moderne Romeo en Juliet tegen de achtergrond van een hard Amerika. Lord of the Rings: The Return of the King, en dan vooral om het einde: Kun je, nadat je alle ellende van de wereld hebt gezien en doorgemaakt, nog erug naar huis? The Sound of Music, om weer helemaal vrolijk van te worden; zingende gouvernante brengt de muziek terug! Evita Eva Duarte de Peron neukte zich omhoog, kreeg borstkanker en zag haar dromen één voor één uitdoven. Monumentale muziek over nationale rouw (Requiem for Evita, Oh! What a circus), idealen (Waltz for Eva and Che), teleurstelling (Eva's Last Broadcast, Another Suitcase in Another Hall) en liefde (I'd be surprisingly good for you) Moulin Rouge, ovre de kracht van theater en liefde. Persepolis. Tekenfilm over een Iraans meisje dat opgroeit in een wereld die niet van kleine, Iraanse meisjes schijnt te houden. En ja dat zijn er elf, nou en :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het altijd onmogelijk om een top samen te stellen, maar hier is mijn poging:
Memento Blade Runner Apocalypse Now The Godfather Pt. 2 Mulholland Drive Mind Game Pulp Fiction Fight Club American Beauty Reservoir Dogs |
En nog een alternatief lijstje:
12 Angry Men Amores Perros Being John Malkovich Once Upon a Time in the West The Good, The Bad and the Ugly Indiana Jones and the Last Crusade The Lion King Amadeus The Big Lebowski Ed Wood |
Even een serieus lijstje:
Ran Seven Samurai The Sweet Hereafter Dawn of the Dead The Lion King Au Revoir, Les Enfants The Shawshank Redemption (niks overrated!) Rear Window Crouching Tiger Hidden Dragon Mononoke Hime Mijn "alternatieve lijstje" (want daar schijnen we aan te doen) volgt nog..... |
Pf, top-zoveels zijn dramatisch moeilijk om te maken. Ik doe een poging, maar kan zeker niet beweren dat het allemaal top-tien-waardige films zijn, enkel dat ik er blij van word.
Amelie Ronja de Roversdochter Brokeback Mountain Donnie Darko Everything is Illuminated Almost Famous Eternal Sunshine of the Spotless Mind Roman Holiday When Harry met Sally Lost in Translation |
"Wacht op iemand met Transformers 2"
Een top 10 is best moeilijk dus hier de 10 eerste die in me op kwamen die ik erg goed vind, misschien niet de meest elitaire films maar ik kijk ook graag pulp dus wat hier staat heeft iig nog niveau There Will be Blood American Beauty Der Untergang The Godfather 2 Goodfellas Hot Fuzz The Shawshank Redemption Fear and Loathing in Las Vegas Changing Lanes Once upon a time in the West |
Citaat:
|
Citaat:
|
Top 10 B:
The Good, The Bad & The Ugly Hana-Bi The Man Who Shot Liberty Valance Night of the Living Dead Caché John Carpenter's The Thing Chungking Express Novocento Alien Hiroshima Mon Amour Lijst C volgt nog. |
Citaat:
Zolang het maar geen niet-expres slechte actiefilm is vind ik het goed. |
Ik heb ooit eens verplicht een lijstje moeten maken, kwam min of meer hier op neer.
1) Shichinin no samurai 2) the shawshank redemption 3) once upon a time in the west 4) 2001: A Space Odyssey 5) Primer 6) Ran 7) LotR 8) Star Wars (4,5&6) 9) Planet Terror 10) 28 days later Al zouden 6t/m 10 ook totaal andere films geweest kunnen zijn, leek me toen wel noodzakelijk aan te geven dat ik ook wel van sensatie blockbusters en zombie films hield. Gelukkig staan Boyle en Kurosawa er in, helaas Shyamalan niet:( |
Goodbye Lenin!
Donnie Darko Dr. Strangelove American Beauty Eternal Sunshine of the Spotless Mind 10 Things I Hate About You Dogma Romeo & Juliet Amélie Trainspotting Requiem for a Dream Fucking Åmål Crouching Tiger, Hidden Dragon En dan zijn er nog een hoop films die ik geweldig vond, maar aangezien één van de criteria is dat ik de film keer op keer moet kunnen zien en m dan nog steeds geweldig vind kunnen die hier (nog) niet bij. En ja, ik heb een heel vernieuwende filmsmaak. |
Mijn Bottom Top 10 is:
1. Manos: The Hands of Fate 2. Undefeatable 3. Pink Flamingos 4. Problem Child 3 5. Torque 6. The Man who Saves the World 7. Robot Holocaust 8. What the #$*! Do We (K)now!? 9. Shadow: Dead Riot 10. Baywatch: Wedding in Las Vegas |
zomaar wat titels
Snatch Pulp Fiction Sleepless in Seattle (jeugdsentiment mostly :o ) American Beauty Eternal Sunshine of the Spotless Mind LotR The Big Lebowski Cidade de deus |
Citaat:
Desondanks toch respect voor die film, maar niet mijn ding. Wat nu even in me op komt in willekeurige volgorde: Pulp Fiction Memento Fear and Loathing in Las Vegas No Country For Old Men The Shawshank Redemption Fight Club The Shining A Beatiful Mind The Power of One Twelve Monkeys :o |
Citaat:
|
Top 10 C
The Searchers Once Upon A Time In The West Arlington Road Chinatown Lord of the Rings Tirez Sur Le Pianiste The Last Picture Show Groundhog Day The Exorcist Happiness Lijst D volgt nog. |
Ik kan niet achterblijven, dus lijst C.
The searchers Kaidan Rosemary's baby Rope Dial M for murder Lolita Videodrome Don't look now Jaws The Maltese falcon |
top 10 jongens, top 10 :D
|
maar vooruit, dan doe ik ook een uitbreiding op mijn lijst:
-vrijwel hele oeuvre hitchcock -vrijwel hele oeuvre eastwood -crouching tiger, hidden dragon -house of flying daggers -hero -oldboy en als speciale notering de serie band of brothers. fantastisch met een zeer hoge herkijkwaarde. |
Tjonge, jonge. Dan ook een C lijstje van DanielC.
1. Do the right thing 2. Aguirre, der zorn Gottes 3. Play Time 4. Deadly is the female (beter bekend als Gun Crazy) 5. To have and have not 6. Alleman 7. Sullivan's Travels 8. Céline et Julie vont en bateau 9. In a lonely place 10. Short cuts Poe!. Wat heb ik toch een uitmuntende filmsmaak, al zeg ik het zelf. |
Citaat:
Ik vond het vooral erg langdradig en saai, misschien ook omdat m'n verwachtingen te hoog waren. :o |
Citaat:
|
Citaat:
Voor die tijd heel wat misschien, maar vergelijk het eens met een film a la Memento. Dan is het gewoon crap. En dan hoor ik vaak 'dat is niet te vergelijken', jawel. Ik heb tegenwoordig zo veel betere films tot m'n beschikking, dat ik dat soort films kut kan vinden, hoe goed ze vroegâh ook waren. |
In willekeurige volgorde:
- 500 Days of Summer - Forrest Gump - 12 Angry Men - The Good, The Bad and The Ugly - Pulp Fiction - The Godfather en The Godfather II - Life of Brian - The Usual Suspects - Platoon - Taxi Driver |
Memento is anders ook best wel crap.
|
Citaat:
http://www.whatiwatch.net/reviews.php?rec=19577 |
Citaat:
|
Zucht...
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Verder ben ik het wel met je eens, ook al vind ik Hitchcock sowieso niet zo heel bijzonder. Edit: ik ga Vertigo eens opnieuw kijken, de laatste keer dat ik het zag was ik moe en volgde ik er na de expositiescène helemaal niets meer van. :D |
Citaat:
|
Citaat:
Je mag het best een leuke film vinden, ik vind het crap :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |