![]() |
Wat is jouw specialiteit?
Omdat ik er knettergek van word als ik die vraag voor de zoveelste keer krijg, ik weet het antwoord ook niet zo goed :p
Ik heb zelf niet echt een specialiteit, ik vind een aantal dingen wel heel leuk om te maken, maar dat is meer omdat het dan een heel proces is om te maken, in plaats van dat je iets in de pan gooit en de rest gaat min of meer vanzelf. Zo vind ik crème brûlée heel leuk om te maken, omdat het vrij bewerkelijk is. Of spekkoek. En ik ben ook dol op tomatensoep (met balletjessss) gewoon omdat het zoiets simpels is dat het speciaal wordt. Of nouja, je kunt het speciaal maken, er is eindeloos mee te varieren. Maargoed, het zijn geen specialiteiten ofzo, ik vind het gewoon leuk om te maken. Dus vertel, wat zijn jullie "specialiteiten"? |
Men zegt taart. Nu hou ik me altijd gewoon aan het recept en dat vereist geen speciale kwaliteiten. Maar andere mensen bakken helemaal nooit taart, dus als je het soms doet dan wordt het al gauw je specialiteit.
|
Soep. En dan vooral champignonsoep en pompoensoep.
|
Koekjes, pap en tosti's :)
|
Witbrood ! :)
|
pannenkoeken! of lekkere belegde broodjes:D
|
coq au vin, dat heb ik best vaak gemaakt. Nog nooit van iemand anders geproefd dus geen idee of ik het wel goed maak, maar de mensen die ik het heb voorgeschoteld waren erg enthousiast.
|
Ehw, ik denk mijn appeltaart, daimtaart, zelfgemaakte mueslibolletjes en lasagne.
|
ik durf wel te zeggen dat mijn tiramisu erg lekker is ! :) het standaard recept met lekker veel amaretto.. jam!
verder ook: Mijn geitenkaas'flapjes'; bladerdeeg met geitenkaas, rodepesto, kruidenmix en tomaatjes.., draadjesvlees en caiparinha's.. |
ikzelf varieer eindeloos met eier, koken, bakken, pocheren alles
en elke keer die ik er andere kruiden bij. gegroet daniel |
hmmm.,... pannekoeken en appeltaart ^^
|
risotto (y)
|
vla uit de vriezer is mijn specialiteit :D
|
Arretjescake (poging tot chocoladecake met thee biscuits)
|
Zo geweldig ben ik niet met koken (vind het wel leuk), maar ik ben de enige hier in huis die biefstuk fatsoenlijk kan bakken (mooi rose). En vis goed kan bakken, zonder het te overgaren.
Dus ik denk dat :P :D |
mijn moeder is verliefd op mijn pasta met wokgroenten en boursin :D
|
Gebakken ei met italiaanse kruiden is het enige dat ik met kwaliteit maak. :)
|
Pannenkoeken en appeltaart.
|
Risotto en Philadelphia taart :)
|
Spaghetti met parmaham, rucola en pijnboompitten; Jamie Oliver Rulez!!
|
Mijn echte specialiteit zijn heerlijk knapperige anijskoekjes die ik na jarenlange ervaring en verbeteren van het recept heb geperfectioneerd. :cool:
Maar als ik voor mezelf kook, maak ik meestal een recept van mijn moeder of een quiche of gepofte aardappels uit de oven. |
Ik heb niet echt een specialiteit, ik kan gewoon goed koken :p
Maar ik vind mijn indonesische en indiaase gerechten, quiche, lasagna en pasta-ovenschotel met brie en cashewnoten altijd wel heel goed. En couscoussalade. En cupcakes. En citroentaart. En en en :p |
Citaat:
|
Mijn spaghetti met rode pesto, gerookte zalmsnippers en rucola... 't Vriendje kan er geen genoeg van krijgen, en da's mooi, want is heel makkelijk te maken en supersnel klaar;)
|
Citaat:
Ik wil wel het oorspronkelijke recept geven waarvanuit ik ben gaan verbeteren en aanpassen :) |
Ook goed (y)
|
Koreaanse runderreepjes, volgens mijn vriend. (Tournedos in stukjes snijden en 4 uur in de koelkast zetten met marinade van sesamzaadjes/lichte en donkere sojasaus/suiker/gember/knoflook), dan héél kort bakken. superlekker <3
|
Men is het meest fan van mijn Japans, maar ik heb sowieso een aantal vrienden die heel graag komen eten en daar krijg ik regelmatig de opmerkingen over dat het net is alsof ze in een restaurant eten :bloos:
Ik vind koken gewoon leuk, maar ik doe het liefst het meest mijn best als er iemand komt eten. Voor me alleen heb ik niet zoveel zin om moeite te doen en daar ook lang niet altijd de tijd voor ivm mijn co-schappen. Ik kook meestal dus grotere porties (3-6 personen) en dat vries ik in. Ik vind iig dat ik meerdere dingen heb die ik goed kan maken en ik ben het wel met Alopia eens, het is leuk als het wat meer is dan simpel in de pan gooien en bakken. |
Banket. Ik begon mijn culinaire carrière met baksteenbrownies, maar dat is alleen maar beter geworden. Door de tientallen kookboeken van mijn vader is er altijd inspiratie en ik vind het ook niet erg om te experimenteren. Of dat nu pannenkoeken met eetbare bloemen zijn of veganistische baklava.
Mijn eerste liefde blijft brownies, ze zijn tegenwoordig alleen makkelijker verteerbaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30. |